تداوم روند نزولی بازار سهام چین با شروع سال جدید

بیشتر بازارهای شرق آسیا با سقوط ارزش سهام و کند شدن روند تجارت مواجه شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اینوستور»؛ بازارهای سهام پس از عملکرد نه چندان مطلوبی که در سال 2015 داشتند، سال 2016 را با ریزشهای سنگین آغاز کرده‌اند. تابلوی بازارهای اصلی چین پس از یک هفته تعطیلات سال نو، از روز دوشنبه روشن شد.

پیش‌بینی‌های متعددی درباره بازارهای شرق آسیا از جمله چین پس از سال نوی چینی شده است، این در حالی بود که بیشتر بازارهای شرق آسیا با سقوط ارزش سهام و کند شدن روند تجارت مواجه شدند.

بازار هنگ کنگ، از روز پنجشنبه تجارت خود را آغاز کرد ولی با رسیدن به پایان هفته شاهد سقوط 5 درصدی ارزش سهام شد که گفته می شود پایین‌ترین میزان پس از دسامبر 2011 است. شاخص نیکی255 با رسیدن به رقم 11.1، بدترین هفته را پس از اکتبر 2008 تجربه کرد. این درحالی است که تحلیلگران بازار معتقدند، از آنجایی که بازار شانگهای و شن ژن به تبعیت از بازار هنگ کنگ و بازارهای جهانی حرکت می کنند، تا حدودی کاهش ارزش سهام در آنها به چشم می خورد و بورس شانگهای با آغاز معاملات شاهد سقوط ارزش خواهد بود.

بازار شانگهای در ماه های سپتامبر و نوامبر با کاهش 29 درصدی به پایین ترین حد در 5 هفته رسید و با پایان معاملات در هفته گذشته، تا 26 درصد نسبت به ماه دسامبر کاهش یافت. کاهش سهام شانگهای از میزان واردات و صادرات ماه ژانویه تاثیر گرفته و به نظر می رسد با کاهش جزئی ارزش یوان چین نیز مرتبط باشد.

عوامل متعدد شامل افت بهای نفت خام، ضعف اقتصادهای بزرگ و دورنمای افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث شده سرمایه‌گذاران ترجیح دهند به جای خرید به فروش سهام بپردازند. فروش سهام در اروپا به شدت بازار بورس آسیا را تحت تاثیر قرار داده و روند کند اقتصاد چین بزرگترین ضربه را به کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی وارد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار