جنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

داوران فیلم فجر نگاه سیاسی به برگزیدگان جشنواره نداشته‌اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی مسائل فرهنگی و سیاسی توضیحاتی ارائه داد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تاثیرات سیاسی در انتخاب برگزیدگان 34 جشنواره فیلم فجر نقش داشته و یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان عوامل سیاسی در انتخاب برگزیدگان 34 جشنواره فجر دخیل نبوده است.

وی با بیان اینکه داوران جشنواره فیلم فجر عموما افراد شناخته شده‌ای هستند، افزود: داوران جشنواره فیلم فجر بیش از پیش به جنبه‌های فنی و حرفه‌ای فیلم‌های حاضر در رقابت جشنواره تمرکز دارند که البته ماهم توصیه‌ای درباره اهمیت دادن به مسائل ارزشی و محتوایی فیلم‌ها به داوران داشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت‌های تولید و ساخت فیلم‌های ایرانی با فیلم‌های غربی تأکید کرد: غربی‌ها همواره در تولید فیلم‌های سینمایی به صحنه، کارگردانی و بازیگری توجه دارند ، ولی ما همواره به محتوای فیلم‌های ساخته شده اهمیت می‌دهیم و این موضوع قطعا جزو معیارهای اصلی ماست.

مجلس دهم همراه دولت باشد/ فرصت برای بررسی صلاحیت نامزدها کافی نیست

علی جنتی در سوالات انتخاباتی باشگاه خبرنگاران را بی پاسخ نگذاشت و درباره ترکیب مجلس دهم گفت: معتقدم ترکیب مجلس دهم باید ترکیبی کارآمد و همراه با دولت باشد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان می‌توانست اغماض بیشتری در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات از خود نشان دهد، گفت: اصولا ما یک مشکل قانونی در بحث بررسی صلاحیت‌ نامزدها داریم.

جنتی افزود: اگر قانون ثبت نام نامزدها، شش ماه قبل از انتخابات شروع و این مسئله در قانون دیده شود دیگر شورای نگهبان به اندازه کافی فرصت خواهد داشت که صلاحیت نامزدها را احراز کند. چرا که با وجود حجم ثبت نام نامزدها قطعا بررسی صلاحیت‌ها کار مشکلی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ قطعا رفع مشکلات قانونی در بررسی صلاحیت‌ها می‌تواند فرصتی بیشتر به شورای نگهبان در بررسی اعتراض رد صلاحیت‌ شدگان فراهم کند تا از این طریق نامزدها پاسخگوی ایرادات شورای نگهبان باشند.

جنتی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم  با قوانین فعلی هیچ فرصتی برای بررسی صلاحیت‌ها نامزدها در انتخابات وجود ندارد که این موضوع خود یکی از مشکلات اساسی است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار