ایلام؛

تکمیل ورزشگاه شهدا نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از افتتاح چمن مصنوعی زمین بخش چوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای تکمیل فازهای دوم و سوم این ورزشگاه 60 میلیارد ریال اعتیار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ایلام؛بهروز حیدر زاده در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال بخش چوار از توابع شهرستان ایلام گفت : فاجعه وحشیانه بمباران زمین فوتبال بخش چوار یک واقعه دردناک و منحصر به فرد در کشور است.

وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه زمین فوتبال چوار تاکید کرد: بیش از سه دهه است که هیچ اقدامی در خصوص ورزشگاه شهدای این بخش صورت نگرفته، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش های مدیریت ارشد استان این موضوع پیگیری شد و در سال 92 عملیات اجرایی احداث زمین فوتبال چوار آغاز شد.

وی گفت  امسال 10 میلیارد ریال برای نصب زمین چمن مصنوعی زمین فوتبال چوار اختصاص یافت و با توجه به مهیا بودن زیرساخت های لازم زمین برای نصب چمن، در صورت وضعیت مناسب جوی بزودی یکی از بهترین چمن های مصنوعی استاندارد دنیا در این مکان نصب می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: برای تکمیل فاز دوم و سوم این ورزشگاه 60 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .

جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین استان ایلام نیز در این آیین گفت: تمام عزت، سربلندی امروز ایران اسلامی در سایه دلاورمردی ها و فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر حاصل شده است.

سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی افزود: برگزاری یادواره شهدا در واقع هم عهدی با شهدا است ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و بر وصیت نامه آنها جامه عمل بپوشانیم.

 هواپیماهای رژیم بعثی عراق بیست و سوم بهمن ماه سال 65 در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب 15 نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.
 
این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعت در تاریخ ثبت شده است.

سازمان لیگ فوتبال نیز بازی های هفته بیستم لیگ برتر را در حرکتی نمادین به یاد شهدای چوار نام گذاری کرد و مقرر شد تمام بازی های این هفته در دقیقه 55 به مدت 20 ثانیه متوقف شود.

مسئولان استان ایلام با توجه به عمق این فاجعه دردناک در حال رایزنی برای ثبت این واقعه در پیشینه و تقویم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هستند.
 
بخش چوار در فاصله 15 کیلومتری ایلام قرار دارد.

استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با عراق است، شهرها و روستاهای استان ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از 300 بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: فوتبال ، اعتبار ، بمباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.