مدیرعامل منطقه آزاد انزلی :

احتمال برقراری تجارت ترجیحی با کشورهای حاشیه خزر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای حاشیه خزر در آینده خبر داد و گفت: در این راستا اولین اجلاس این شورا در سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با آغاز به کار این شورا بحث تجارت ترجیحی را می‌توانیم بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با چهار کشور حاشیه خزر شامل روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان اجرایی کنیم، چون در حال حاضر ایران با هیچ‌کدام از این کشورها تجارت ترجیحی ندارد.

وی افزایش مبادلات تجاری بین ایران با این کشورها را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد.

مسرور همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی آکتائو در قزاقستان گفت: به موجب این تفاهم‌نامه کریدورهای چین، آکتائو، انزلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی خدمات ترانزیتی در حوزه خزر فعال می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در عین حال بیان کرد: با گسترش ارتباطات ایران و قزاقستان می‌توانیم از موقعیت خاص انزلی و آکتائو برای افزایش تبادل کالا بین بنادر این دو کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی در مسیر دو کریدور مهم چین، آکتائو، انزلی و کریدور نوستراک قرار دارد که حمل‌ونقل کالا از این کریدورها از نظر زمان و هزینه از سایر مسیر‌های موجود کمتر است و قزاقستان می‌تواند از مسیر این کریدورها علاوه‌بر ترانزیت کالاهای کشور چین، کالای خود را به بازار‌های جهانی صادر کند.

مسرور همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بنادر آستاراخان روسیه در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی خبر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار