تجمیع مراکز سلول‌های بنیادی خون‌ساز و بانک‌های خون بند ناف در آینده‌ای نزدیک

رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی از تجمیع و راه اندازی مراکز سلول‌های بنیادی خون‌ساز و بانک‌های‌ خون بند ناف تا سه ماه آینده خبر داد.

امیر علی حمیدیه رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: دفتر شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی خون ساز و بانک‌های خون بند‌ناف با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته چندین مرکز به صورت پراکنده فعالیت می‌کردند ولی در حال حاضر این مراکز با یکدیگر تجمیع شده‌اند.

حمیدیه بیان کرد: شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران با هدف کمک به بیماران نیازمند مراجعه کننده به مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور تاسیس شده و در آینده نزدیک امکان استفاده تمامی مراکز درمانی پیوند کشور را جهت استفاده از اهدا کنندگان داوطلب غیر خویشاوند داخل و خارج از کشور فراهم می‌کند.

حمیدیه با اشاره به طراحی نرم افزار برای اتصال هم زمان مراکز فعال در شبکه ملی تصریح کرد: در حال طراحی این نرم افزار هستیم هم چنین از طریق وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به زودی نتیجه‌ی آن اعلام می‌شود.

رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: مراکز فعال و خدمات رسان در زمینه سلول‌های  بنیادی شامل شش مرکز سازمان انتقال خون بیمارستان شهید مطهری شیراز، بیمارستان شریعتی تهران، بیمارستان طالقانی تهران، مرکز طبی کودکان تهران و بیمارستان منتصریه مشهد است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی در سه ماه آینده تمامی مراکز با یک کلیک به هم متصل می‌شوند و تبادل اطلاعات در خصوص اهدا کنندگان و بیماران میسر می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار