ایران در زمینه خروج دانشجو رتبه دوم را دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه خروج دانشجو از کشور بعد از عربستان دوم هستیم، گفت: با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا مشکلی نداریم اما انتظار داریم دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دوباره به کشور باز گردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری و المپیاد علمی کشور که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: امروزه ما حدود 5 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور داریم که قاعدتا اکثر این دانش‌آموزان می‌خواهند به دانشگاه راه یابند و دانشجو شوند و قطعا تعدادی از آنها می‌خواهند وارد رشته‌های پزشکی شوند خدا را شاکرم که رشته‌های پزشکی دو برابر رشته‌های دیگر داوطلب دارد و ما باید خود را برای پذیرش دانشجویان بیشتر آماده کنیم امروزه در کشور 180 هزار دانشجو در این حوزه در 60 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ما باید با توسعه زیر ساخت‌ها هم در کیفیت آموزشی و هم در افزایش فضای آموزشی به اهداف مورد نظر برسیم. 

لاریجانی در ادامه با اشاره به شرایط تحصیلی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: بعد از انقلاب امید به تحصیل در جوانان 30 برابر شده است مثلا در اوایل انقلاب امید به تحصیل در جوانان 8 سال بوده ولی خوشبختانه امروزه 14 سال است دانشگاه‌های کشور علی رغم تمام محدودیت‌ها باید امکانات مورد نیاز دانشجویان را فراهم کند تا ما بتوانیم از خروج دانشجو از کشور جلوگیری کنیم. ما در خروج دانشجو از کشور بعد از کشور عربستان دوم هستیم البته ما با خروج دانشجو و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا مشکلی نداریم بلکه به آنها نیز توصیه می کنیم که این کار را انجام دهند. اما انتظار داریم بعد از اتمام تحصیلات و فارغ‌التحصیلی دوباره به میهن باز گردند. 

وی در ادامه گفت: ما برنامه‌های زیادی در زمینه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی داریم و در زمینه فراهم کردن بستر آموزش پزشکی و توسعه آن قدم‌های خوبی برداشته‌ایم. باید تعاملات خارجی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم در زمینه نگهداشتن دانشجویان در کشور و پذیرش دانشجویان خارجی قدم به قدم پیشرفت کنیم ما امروزه ظرفیت‌های زیادی را در زمینه پزشکی و آموزشی نهایی کرده‌ایم و در جهان توانسته‌ایم چهره  خوبی از خود نشان دهیم ما امیدواریم با گسترش زیر ساختها و افزایش پذیرش دانشجویان خارجی سطح دانشگاه‌های خود را بالا ببریم ما نخبه‌های کشور را باید در زمینه پیشرفت دانشگاه‌ها هدف قرار دهیم و از پتانسیل آنها در زمینه های مختلف استفاده کنیم. در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کمیته نخبگان تشکیل شده تا بتوانیم به اهدافی که ذکر شده  برسیم. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در طی این دوران و سپری شدن تحریم‌ها برنامه‌های روشنی برای تحول ساختار دانشگاه‌ها و پیمودن مسیر دانشگاه‌های هزاره سوم و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و اگر بتوانیم این برنامه‌ها را توسعه دهیم دانشگاه‌ها می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار