مازندران؛

نوازندگی نی با پا + عکس

رحمان جهانی آهنگر کلایی هنرمند ساروی با انگشتان پا نی می نوازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحمان جهانی آهنگر کلایی اهل روستای آهنگر کلای قائمشهر و ساکن ساری که  ۵۲ بهار را تا کنون پشت سر گذاشته است معلولیت و قطع عضو را پایان راه ندانست و با ایمان و اعتماد به نفس و پشتکار راه را شناخت و دیگران را نیز هدایت کرد.

این هنرمند با اشاره به اینکه به نوازندگی نی بسیار علاقمند بوده و به صورت تجربی وبا تلاش خود ابتدا نی نوا خت گفت: در یک حادثه رانندگی دست چپم از بازو قطع شد اما از ادامه زندگی نا امید نشدم و تلاشم را بیشتر کردم .

وی افزود: نوازندگی نی با یک دست بسیار سخت بود در ابتدا از انگشت  پای چپ برای کمک به نواختن نی استفاده کردم و سپس به این فکر افتادم  که بعضی از نت ها را با انگشتان پای چپ بنوازم.

این هنرمند بیان داشت: در جشنواره کشوری معلولان در سال ۷۹ رتبه نخست را کسب کردم و داوران نوازندگی مرا که تلفیقی از دست راست و پای چپ بود برتر و در جهان بی نظیر اعلام کردند.

نوازندگی نی با پا + عکس

وی خاطر نشان کرد: همسرم نوازنده دف هست و در جشنواره ها با من همکاری می کند و تا کنون در چندین جشنواره استانی و خارج استان شرکت کردیم و جزو برترین ها بوده ایم.

رحمان جهانی تنها به نوازندگی بسنده نکرد و در رشته دوچرخه سواری نیز فعالیت می کند و داور درجه ۳ بین المللی دوچرخه سواری معلولان است.

وی علاوه بر  هنر و ورزش در زمینه طراحی و نصب سازه های ساختمانی نیز دست به ابتکار زد و پنل ساختمانی را طراحی کرد که با آن توانست بدون اسکلت ابتدا کارگاه بسازد اما به دلیل مشکلات مالی ونداشتن سرمایه فعالیتش را زمینه متوقف کرد.

رحمانی در زمینه نقاشی٫ کچ بری٫ سنگ کاری٫ کاشی کاری و جوشکاری بسیار مهارت دارد و تا کنون توانست با آموزش بیش از ۱۰۰ جوان به ویژه جوانان معلول زمینه اشتغال انها را فراهم کند .

این هنرمند ورزشکار ۴ فرزند دارد و می گوید تلاش می کند تا خود و فرزندانش سر بار جامعه و دولت نباشند و خدا را شکر با ایمان و اعتماد به نفس تا کنون موفق بودیم.

این هنر مند در پایان تصریح کرد:  هیچگاه تسلیم سرنوشت نباید شد چرا که فردا حتما معجزه دیگری است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.