آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخ + تصاویر

آلیانز آرنا، استادیومی پیشرفته در شمال شهر مونیخ آلمان که اگر چه زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد اما تاکنون اتفاقات بزرگی مثل میزبانی جام جهانی فوتبال یا فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استادیوم آلیانز آرنا، ورزشگاه خانگی دو تیم حرفه‌ای شهر مونیخ یعنی اف.سی بایرن مونیخ  و مونیخ ۱۸۶۰ است.

اطلاعات کلیدی

باشگاه‌ها: بایرن مونیخ (FC Bayern Müunchen) و مونیخ ۱۸۶۰ (TSV 1860 München)

سال تاسیس: ۲۰۰۵ میلادی

گنجایش:‌ ۷۵۰۰۰ نفر (۱۳۵۰۰ نفر ایستاده)
تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

آلیانر آرنا در سال ۲۰۰۵ جایگزین ورزشگاه قدیمی  المپیک مونیخ شد. طرح اولیه‌ی این ورزشگاه در سال ۱۹۹۷ ارائه شد. در حالی که شورای شهر مونیخ در ابتدا به بازسازی ورزشگاه قدیمی المپیک مونیخ رای داده بود، بعداً با پیشنهاد باشگاه بایرن مبنی بر ساخت ورزشگاهی جدید موافقت کرد.

ساخت ورزشگاه آلیانز آرنا در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و ۳۴۰ میلیون یورو بودجه به ساخت ورزشگاه اختصاص داده شد.

این ورزشگاه که به دلیل ظاهر متفاوتش لقب قایق بادی گرفته،  اولین استادیوم در دنیا است که به خاطر پوشیده شدن نمای خارجی آن از لامپ‌های ال.ای.دی، این قابلیت را دارد که رنگ نمای آن کاملاً تغییر کند و در مناسبت‌های مختلف رنگ نمای خارجی این استادیوم متناسب با آن مراسم خاص تعیین می‌شود.

اولین بازی این استادیوم در تاریخ ۳۰ ماه مه ۲۰۰۵، بین تیم‌های مونیخ ۱۸۶۰ و اف.سی نورنبرگ ( FC Nürnberg) برگزار شد که با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ به سود تیم مونیخی به پایان رسید. روز پس ازآن مسابقه، بایرن در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی آلمان رفت که آن بازی هم با نتیجه ۴ بر ۲ به سود بایرن مونیخ خاتمه یافت.

آلیانز آرنا یکی از ورزشگاه‌های منتخب برای برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود و بازی افتتاحیه‌ی این تورنومنت میان تیم ملی آلمان و کاستاریکا را میزبانی کرد که این بازی با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ به سود تیم ملی آلمان به پایان رسید. بازی مهم دیگری که در طول این تورنومنت در آلیانز آرنا برگزار شد، مصاف بین تیم‌های ملی آلمان و پرتغال بود که در نهایت با نتیجه‌ی ۱ بر صفر به سود آلمان خاتمه یافت.

در سال ۲۰۱۲، آلیانز آرنا ورزشگاه منتخب برای میزبانی دیدار فینال جام قهرمانان اروپا بود که بین تیم‌های باشگاهی چلسی و بایرن مونیخ برگزار شد، دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی ۱ بر ۱ رسیدند و چلسی موفق شد در ضربات پنالتی قهرمانی آن دوره از بازی‌ها را از آن خود کند.

در سال‌های اخیر ظرفیت این ورزشگاه دو بار افزایش پیدا کرد و یک بار ۲۰۰۰ صندلی و بار دیگر ۴۰۰۰ صندلی به آن اضافه شد. این صندلی‌ها عموماً در قسمت بالایی ورزشگاه و با بهسازی در قسمت‌هایی که ویژه تماشای ایستاده‌ی بازی بود، صورت گرفته است.

با برگزاری اولین بازی‌ها پس از پایان ساخت ورزشگاه خیلی زود مشخص شد گنجایش این ورزشگاه برای بازی‌های تیم بایرن مونیخ کافی نیست. در حالی که تیم مونیخ ۱۸۶۰ از طرفی برای پر کردن ورزشگاه با تماشاچی مشکل داشت و از طرف دیگر هزینه‌های اجاره‌ی آن با درآمدهای این باشگاه همخوانی نداشت و  این باشگاه از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آمد. به همین دلیل مونیخ ۱۸۶۰  پس از مدتی سهام خود از این ورزشگاه را به باشگاه بایرن مونیخ واگذار کرد و در حال حاضر هم در نظر دارد ورزشگاهی کوچک‌تر و کم هزینه‌تر برای خود بنا کند که تا کنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای ساخت آن ارائه نشده است.


برای نمایش عکس در سایز واقعی روی آن کلیک کنید.


منبع: stadium quid

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.