با این هورمون می توان چربی های بدن را آب کرد

آنزیم هیدرولاز تولید کننده سروتونین بوده که این هورمون سبب سوختن چربی های بدن می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هر زمانی که افراد احساس خوشحالی و شادابی دارند سروتونین در مغز ترشح می شود و افزایش این هورمون در بدن سوخت و ساز را افزایش می دهد.

براساس گفته محققان، چربی اطراف ترقوه یک نوع بافت چربی قهوه‌ای بوده که به راحتی با ترشح هورمون سروتونین محیطی آب می‌شود و چربی قهوه‌ای به خاطر بافت خا‌ص‌اش به راحتی نمی‌سوزد.

اعتقاد بر این است که چربی قهوه‌ای یک ذره‌ای شبیه آپاندیس است که بیشتر در پستانداران موجود است و این چربی نقش مهمی در بالا بردن سرعت متابولیسم بدن دارد و سبب می‌شود که چربی به اطراف شکم و راه کاهش یابد.

براساس گزارش سازمان بهداشت آمریکا، سالانه بالغ بر 147 میلیارد دلار صرف درمان بیماران قلبی و سکته‌های مغزی افراد چاق می‌شود و این تعداد مردم بیمار به علت چاقی دچار مشکلات متعدد می‌شوند و استانبرگ در این رابطه‌ می‌گوید: سوزاندن چربی قهوه‌ای به وسیله آنزیم دیگری تحت عنوان‌ تریپتوفان هیدرولاز صورت می‌گیرد که این آنزیم هورمون سروتونین را تولید می‌کند.

پژوهشگران با بررسی آزمایش بر روی موش آزمایشگاهی که هورمون سرتونین در بدن‌ اش ترشح نمی‌شود، به این نتیجه دست یافتند که این حیوان با وجود داشتن رژیم از چاقی مفرط

گفتنی است؛ هورمون سروتین سبب لاغری می شود و محققان می توانند با مطالعه بیشتر بر روی این هورمون به روش هایی برای لاغری دست یابند.

منبع: مدیکال دیلی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
سلام، مطالب بسیار عالیه بفرمایید این ماده بیشتر در چه میوه هایی ویا در چه سبزیجاتی یافت میشود ؟
از نظرات شما سپاگزارم