سازمان دیده بان حقوق بشر: عربستان از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در یمن استفاده کرده است

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد عربستان در تجاوز به یمن از بمبهای خوشه ای ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم "استیو گوس"، مدیر بخش تسلیحات در سازمان دیده بان حقوق بشر و رئیس "ائتلاف بمبهای خوشه ای" در این سازمان اعلام کرد: "عربستان و متحدانش در ائتلاف عربی به علاوه آمریکا - که سلاح به آنها می فروشد – قوانین بین المللی در خصوص ممنوعیت استفاده از بمبهای خوشه ای را زیر پا گذاشته اند".

وی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواست درباره شواهدی که گویای وارد شدن آسیب به غیر نظامیان در این حملات است، تحقیق کرده و خیلی سریع استفاده از این نوع بمبها را متوقف کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش روز یکشنبه خود خاطرنشان کرد: بمبهای خوشه ای یا از زمین و به صورت توپخانه ای و موشکی یا از هوا شلیک می شوند. هر بمب خوشه ای شامل تعدادی بمبهای کوچکتر است که مساحت وسیعتری را تحت تأثیر قرار می دهند.

گفتنی است 118 کشور استفاده از بمبهای خوشه ای را با توجه به خطری که برای غیر نظامیان در زمان حمله و بعد از آن دارد، منع کرده اند. در بسیاری از موارد، بمبهای خوشه ای کوچکتر عمل نمی کنند و تا زمان پاکسازی اراضی و خنثی سازی آنها به صورت یک خطر بالقوه باقی می مانند.

این سازمان از یمن، آمریکا و عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی خواست به "پیمان منع استفاده از بمبهای خوشه ای" که در سال 2008 امضا شده است، بپیوندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
به خاطر استفاده از سلاح های ممنوعه ، حکام آل سعود جنایتکار جنگی هستند و باید در محاکم بین المللی محاکمه و مجازات شوند .
آخرین اخبار