در ایرانِ پساتحریم؛

رویترز : سرمایه گذاری در معادن ایران برای سرمایه داران وسوسه کننده است

خبرگزاری رویترز با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در ایرانِ پساتحریم، گزارشی از منابع معدنی و فلزی در ایران منتشر کرد و نوشت: ذخایر ایران شامل 68 گونه کان سنگ به وزن 43 میلیارد تن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از رویترز، این خبرگزاری نوشته است سرمایه گذاری در منابع سرشار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها برای سرمایه داران وسوسه کننده است. ایران ذخیره گاه 68 گونه کان سنگ، مجموعا به وزن 43 میلیارد تن و به ارزش 700 میلیارد دلار است.

به نوشته رویترز، ایران اکنون دارای 7 هزار معدن است که 70 درصد از آن فعالیت دارد. بیش از 620 هزار نفر در معدن‌های ایران کار می کنند.

رویترز همچنین به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع در ایران نوشت: مهمترین کان سنگ‌های ایران شامل موارد زیر است.

** سنگ آهن: ایران در سال 2014 میلادی، 34 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد و قصد دارد این میزان را تا سال 2025 به 52 میلیون تن برساند.

** طلا: ایران 250 تن (معادل 8.04 میلیون اونس) ذخیره طلا دارد. ایران در سال 2014 کارخانه زرشوران را تاسیس کرد که بزرگترین مجموعه فرآوری طلا در خاورمیانه است.

** مس: ایران سال 2014 میلادی، 194 هزار تن مس کاتدی تولید کرد و می خواهد این تولید را تا سال 2025 به 800 هزار تن افزایش دهد. این کشور 2.6 میلیارد تن ذخیر مس دارد. معدن سرچشمه در جنوب شرقی استان کرمان، یکی از بزرگترین معدن‌های ایران است.

** روی: ایران 11 میلیون تن ذخیره روی دارد. پروژه مهدی آباد که یکی از بزرگترین ذخایر روی جهان شمرده می شود، از دهه 90 میلادی در دست ساخت و توسعه بوده است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار