جامانده های دریافت کارت ملی ، یارانه می گیرند

طبق اعلام دولت برای جلوگیری از حذف یارانه افراد فاقد کارت ملی، پیش‌ثبت‌نام کافی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس ماده 4 آیین نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، موظف شدند تا تاریخ 15 بهمن اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند و گفته شد درصورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می شود .

طبق اعلام دولت، حذف یارانه افراد بالای 18 سال صرفاً مربوط به کسانی می‌باشد که فاقد کارت شناسایی ملی یا کارت هوشمند ملی هستند، بنابراین کسانی که کارت شناسایی ملی دارند، نیازی به ثبت نام کارت هوشمند ملی ندارند و برای جلوگیری از حذف یارانه افراد فوق الذکر، پیش‌ثبت‌نام کافی است.

آن‌طور که معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفته ،حدود 2 میلیون نفر از افراد جامعه کارت ملی نداشتند که البته تا تاریخ 15 بهمن ماه، یک میلیون نفر از آنها برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش پارسایی گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته افرادی که برای دریافت کارت ملی اقدام نکنند یارانه آنها قطع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حدود 98 درصد مردم کارت ملی دارند،تصریح کرد: افرادی که در سایت پیش ثبت نام نیز انجام داده اند و هنوز کارت ملی به دستشان نرسیده این دوره یارانه می گیرند.

بر اساس این گزارش بنابر اعلام اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «شصتمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه سال جاری همانند ماه‌های گذشته به‌ازای هرنفر 455000 ریال ساعت 24:00 فردا دوشنبه مورخ 1394/11/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۷
سلام
یکی از دوستانم تا چندی پیش یعنی تا یکم تیر ماه در کما بوده والان یعنی ششم تیر ۹۷ به حالت عادی برگشته و نتوانسته در این مدت برای کارت ملی هوشمند اقدام کند
تکلیفش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا باشیب ملایم بدبخت شدیم و رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
باسلام ايا براى وصل دوبارة يارانة فقط بايد براى كارت ملى هوشمند ثبت نام كنيم تا دوباره وصل شود يا كار خاصى لازم است بهمن ماه قطع شده ايا زمان جديد براى برسى اعلام نشده?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
باسلام و تشکر از زحمات شما خبرا عالی و مفید می باشد خواهشا راهنمایی بفرمایید چرا بنده نمیتونم خبر مربوط به شهروند خبر نگار بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
سلام
چند ماهی است که یارانه ما قطع شده و نمیدانم از چه سایت و ارگانی باید پیگیر بشم
آخرین اخبار