تجاری سازی علم با ایجاد مناطق ویژه فناوری

دبیر ستاد توسعه فناوری نوآوری صنعت، نفت و گاز گفت: مناطق ویژه فناوری می‌توانند تجاری سازی علم را تحقق بخشند.

جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با ایجاد مناطق ویژه فناوری در صنعت نفت می‌توان تجاری سازی علم را تحقق بخشید بنابر‌این به این مناطق نظام نوآوری بخشی اطلاق می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق ویژه فناوری می‌توانند تجاری سازی علم را تحقق بخشند با ایجاد چنین مناطقی می‌توانیم ایده تجاری سازی و نتایج علم و ایده تا ثروت را محقق کنیم.

توفیقی بیان کرد: در کشور تجربه‌های پراکنده‌ای مانند پژوهشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارند، مناطق ویژه فناوری این تجربه را بهینه سازی می‌کنند و در راستای ارتقای فعالیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز رشد و تحقیقاتی و  پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مناطق ویژه‌ی علم و فناوری محیط‌هایی هستند که تمام اعضای آن شامل تولید کنندگان علم در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تا تبدیل کنندگان علم به فناوری در پارک‌ها و کارآفرینان علم را در یک جا جمع می‌کنند تا در پی تعامل با یکدیگر در خصوص توسعه فناوری فعالیت کنند.

توفیقی خاطر نشان کرد: این ستاد نگاه ویژه‌ای به ارتقای نظام نوآوری بخشی در صنعت نفت و گاز و زغال سنگ دارد تا بتواند در اجرای استراتژی‌های خود به دنبال این هدف کلان باشد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار