شیراز؛

کلنگ زنی بیمارستان نمازی شماره 2

در دومین روز از سفر وزیر بهداشت به شیراز، کلنگ بیمارستان 1 هزار و 200 تخت خوابی نمازی شماره 2، به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وزیر بهداشت به همراه جمعی از مسوولان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز، گرد هم آمدند تا طرح ساخت یکی از پنج مگاهاسپیتال کشور، به نام بزرگترین نیکوکار عرصه سلامت کشور، به زمین زده شود.

وزیر بهداشت در آیین کلنگ زنی این طرح، از همه سازمان هایی که برای تسهیل در آغاز این پروژه همکاری داشته اند، تقدیر کرد.

دکتر "سید حسن هاشمی" افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در منطقه کم نظیر است و در برخی رشته ها، در جهان هم کم نظیر است که بر همین اساس، باید زمینه عرضه خدمات بیشتر برای این دانشگاه را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه شیراز نیاز به یک بیمارستان بزرگ دیگر هم دارد، ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری حوزه سلامت بدون نیاز به اعتبارات دولت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید الگو شود.

وزیر بهداشت گفت: برای ساخت بیمارستان های مدرن، از کمک دیگر کشورها استفاده می شود و کشورهای ایتالیا، کره و ژاپن، مایل به سرمایه گذاری در شیراز هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین با اشاره به حمایت و همکاری دیگر سازمان ها در پیشبرد طرح های سلامت، گفت: برای این بیماریتان، تمام مجوزهای محیط زیست، پدافند غیرعامل و طراحی ها، اخذ شده است.

دکتر "محمدهادی ایمانیه" افزود: برای فاز نخست این طرح، هشت میلیارد تومان به دانشگاه اختصاص داده شده است.     

وی یادآور شد: همزمان با این آیین، یکی از آرزوهای دیرینه دانشجویان داروسازی هم تحقق می یابد و کلنگ دانشکده داروسازی به زمین زده می شود.

از حدود چهارسال پیش مراحل ابتدایی مطالعات این طرح آغاز شد و با طراحی فاز یک طرح، مجوزهای کمیسیون 215 و ردیف بودجه شماره 303673 برای آن از مراجع قانونی تهیه شد.

طرح ساخت این بیمارستان هوشمند، در زمین های موسوم به موقوفه "برف فروشان" واقع در بزرگراه "آیت الله حسینی الهاشمی" شیراز، در زمینی به مساحت 30 هکتار و با زیربنای 180 هزار مترمربع، کلنگ زنی می شود.

این مجموعه آموزشی درمانی، مجهز به تمام ساختارهای نوین و پیشرفته حوزه درمان، آموزش و پژوهش خواهد بود و همچون نگینی بر تارک حوزه سلامت کشور، خواهد درخشید.

این مرکز آموزشی درمانی، 1 هزار و 200 تخت خوابه با نام بیمارستان نمازی شماره 2، در مجتمع دانشگاهی محمد رسول الله (ص) شیراز، به بهره داری خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار