شفاف سازی درباره واردات خودرو/ نمی توان مانع واردات کالاهای مجوزدار شد

معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه واردات کالا با مجوز مجموعه ای از سازمان ها انجام می‌شود، گفت: سازمان توسعه تجارت نمی‌تواند مانع از ثبت سفارش کالاهایی که مجوز قانونی دارند شود.

محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا مجوز ورود و ثبت سفارش برخی خودروها به کشور داده می‌شود، گفت: سازمان توسعه تجارت نمی‌تواند مانع ورود کالاهایی که ممنوعیتی برای ورود ندارند، بشود.

وی افزود: در واردات کالا تعریف استانداردها و خدمات پس از فروش و مجوزها به عهده سایر سازمان‌ها است و سازمان توسعه تجارت نمی‌تواند مانع از ثبت سفارش کالایی شود که فرآینده قانونی را برای ورود طی کرده و مجوزها را دریافت کرده است.

مودودی با اشاره به مجوزهای واردات خودرو گفت: به عنوان مثال برای واردات خودرو باید سازمان استاندارد و وزارت صنعت و سازمان محیط زیست  در گام اول مجوز را صادر کند و اگر این مراحل رعایت شده باشد ما نمی‌توانیم جلوی ثبت سفارش و واردات را بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
ماشینی که از ۱۵۰تابیشتر برود ،ما نمیخواهیم، مترو باید ۳۰۰تا برود یا قطار ۴۰۰تا برود،خواهشن ماشین هایی که سرعتشان زیاد است وارد نکنید
آخرین اخبار