ترجمه قرآن به زبان "بربری"

پیش از این الجزایر‌ی‌ها از ترجمه آمازیغی قرآن کریم که در عربستان انجام شده بود، استفاده می‌کردند اما اکنون برای نخستین بار از ترجمه‌ای که توسط یک الجزایری به آمازیغی تألیف شده، بهره خواهند برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم رونمایی از ترجمه قرآن به زبان آمازیغی(از زبان‌های رایج در شمال آفریقا) دیروز، 30 بهمن‌ماه، در شهر «تیزی وزو» الجزایر برگزار شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «جزایرس» در این باره نوشت: ترجمه قرآن کریم به زبان آمازیغی طی مراسمی دیروز در شهر «تیزی وزو» الجزایر با حضور ائمه مساجد، علما و اندیشمندان این کشور رونمایی شد.
 
ترجمه قرآن به زبان آمازیغی که در قانون اساسی جدید الجزایر به‌عنوان زبان ملی و رسمی این کشور در کنار زبان عربی شناخته شده، با نظارت «سعید بویزیری»، استاد الهیات و تفسیر قرآن دانشگاه «الجزایر» تألیف شده است.
 
نظر به اهمیت این رویداد دینی بزرگ، در مراسم رونمایی از ترجمه قرآن به زبان آمازیغی بسیاری از ائمه مساجد، علما و بزرگان از سراسر الجزایر در این مراسم حضور پیدا کردند.

منطقه «القبائل» واقع در شمال شرق الجزایر بیشترین تعداد مساجد را در بین مناطق این کشور داراست، درحالی که شمار زیادی از شهروندان این منطقه به قرائت زبان عربی مسلط نیستند.
 
زبان آمازیغی یا زبان بربری بیشتر در میان مردم قاره آفریقا به‌ویژه مراکش، الجزایر و به مقدار کمتر در لیبی، تونس و مالی و چند کشور دیگر گویشور دارد. ریشه این زبان ریشه آفریقا ـ آسیایی است.
 
گفتنی است، پیش از این الجزایر‌ی‌ها از ترجمه آمازیغی قرآن کریم که در عربستان انجام شده بود، استفاده می‌کردند اما اکنون برای نخستین بار از ترجمه‌ای که توسط یک الجزایری به آمازیغی تألیف شده، بهره خواهند برد.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.