اصفهان؛

رونمایی از کار های هنری نو آورانه در اصفهان

در پنجمین رویداد طرح امید، چهار محصول و کسب و کار نوآورانه در زمینه هنر در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفرنورالله در مراسم رونمایی این طرح ها، تاکید کرد: آنچه امروز اقتصاد ایران را نجات می دهد بخش صادرات است و موجب حرکت و توسعه کشور می شود.

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از پایه های اقتصاد، هنر است، بیان کرد: اقتصاد تنها در تولید خلاصه نمی شود بلکه برای رشد این بخش نیاز به توسعه اجتماعی و افراد خوش فکر هستیم.

به گفته وی، یکی از سلیقه های برتر و مورد پذیرش همه جوامع، بخش هنر است و اگر بتوانیم از کارآفرینان این حوزه استفاده کنیم در درون و خارج از کشور حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان به تشکیل ITPO یا دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری در اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از بحث هایی که تاکنون به آن به طور جامع پرداخته نشده است موضوع هنر و کسب و کار روستایی است.

وی تاکید کرد: از جمله مباحثی که می تواند نجات دهنده اقتصاد اصفهان باشد، بخش هنری و صنایع دستی است که متاسفانه تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته است.

مسوول دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری ITPO اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم، گفت: این رویداد برای محصولات متفاوت در حوزه های مختلف است و پنجمین رویداد امید به کسب و کارهای هنری پرداخته چرا که بزرگترین مزیت استان، بخش صنایع دستی است.به گفته پویان رحیمی، یکی از ظرفیت های سرمایه گذاری و صادرات استان، در حوزه صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه ITPO براساس یک مدل از یونیدو برنامه ریزی شده است، گفت: این مدل برای ایجاد ارتباط بین صاحبان طرح و سرمایه، مشاوره و راهنمایی در تدوین توجیهی طرح ها، شناسایی نخبگان حوزه های مختلف طرح، ارزیابی و امکان سنجی و در نهایت ایجاد سینرژی در بین تمام نهادهای کارآفرین است.مسئول دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری ITPO اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اتاق بازرگانی براساس رسالت خود در حوزه توسعه کسب و کار و رونق اقتصاد گام برداشته است.

نخستین نوآورانه این رویداد، مربوط به معرفی یک موسسه صنایع دستی بود که فعالیت هایی همچون نقاشی رنگ روغن، سیاه قلم، طراحی تخصصی لباس، کیف های چرمی دست دوز، مجسمه های گلی و سنتی، ساخت مجسمه های انسان های اولیه، دوخت سنتی و تزئینی بر روی لباس دارد. طرحی که در این برنامه از سوی این موسسه رونمایی شد مربوط به تلفیق هنرها با یکدیگر بود به گونه ای که تصاویر تابلوها و نقاشی های اصیل ایرانی بر روی کیف های چرم دست دوز به نمایش درآمده بود. همچنین دیگر نوآورانه این موسسه، نقاشی سه بعدی بر روی ظروف است که مراحل ثبت آن در وزارت ارشاد در حال انجام بوده و تلفیقی از چند تکنیک نقاشی است. در این سبک هنر از جنبه ترئینی به سمت کاربردی پیش می رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار