گزارش/

رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد + تصاویر

دکتر روحانی در طول سال 94 سفرهای استانی متعددی را انجام داد که در این گزارش نگاه گذرایی به این سفرها خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در طول سال 94 سفرهای استانی متعددی را انجام داد که در این گزارش نگاه گذرایی به این سفرها خواهیم داشت.

* گیلان نخستین مقصد کابینه امید و تدبیر در سال 94

کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر بعد از تعطیلات نوروزی 94 به استان گیلان سفر کرد. دکتر روحانی در دیدار با مردم این استان ضمن قدردانی از استقبال گرمشان اظهار داشت: وزرا و معاونین رییس جمهور از شهرستان‌های مختلف بازدید کردند و گزارش‌هایی درباره کاستی‌ها و درخواستها ارایه کرده‌اند که خلاصه‌ای از آن گزارش‌ها را دیده‌ام و برای رسیدگی مطالب آنها را دنبال خواهم کرد.



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟


رئیس‌جمهور با تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه و پیشرفت گیلان گفت: ما در زمینه راه و راه آهن و بندر تصمیمات خوبی اتخاذ کرده‌ایم و امیدواریم راه آهن رشت – قزوین تا سال آینده این طرح به بهره برداری برسد و سپس این خط از رشت به بندر انزلی و آستارا متصل شود. همچنین تکمیل آزاده راه قزوین – رشت نیز با اختصاص اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است و اجرایی خواهد شد.
 
رییس شورای عالی اقتصاد با اشاره به اهمیت توسعه بندر کاسپین در حاشیه خزر یادآور شد: تکمیل این بندر تحرک خوبی برای منطقه آزاد انزلی و استان ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های کوچک کشاورزی بهره‌وری لازم را ندارد از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد مجتمع های کشاورزی چند هکتاری خبر داد و افزود: زمین‌های کوچک باید با حضور و مشارکت مردم در قالب تعاونی به مجموعه های بزرگ کشاورزی تبدیل شود. 

رییس جمهوری احیای طرح های مرتبط با تولید ابریشم و تامین نیازها چایکاران را برای اقتصاد و اشتغال منطقه تاثیرگذار ارزیابی کرد و با اشاره به وجود استعداد و ظرفیت بسیار برای جذب گردشگر در استان گیلان گفت: در حال حاضر امکانات کافی برای جذب گردشگران وجود ندارد اما دولت آمادگی دارد تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد.
 
رییس شورای عالی محیط زیست حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست گیلان را ضروری خواند و با تاکید برحفظ و صیانت از تالاب انزلی و جنگل ها منطقه خواستار یک دوره تنفس با متوقف شدن بهره‌برداری از جنگل‌ها برای یک دوره چند ساله شد.



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟


فارس، مقصد شانزدهمین سفر هیات دولت

رئیس جمهور در جمع مردم مهمان‌نواز شیراز تاکید کرد که دولت مصمم به توسعه بیش از پیش استان فارس است و در جریان این سفر برای اجرای ۹۲ طرح بزرگ در استان فارس، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که تمامی این طرح‌ها نیز طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تکمیل می‌شوند.

روحانی به طرحهای گسترده دولت در این استان نیز اشاره کرد و افزود: استان فارس در زمینه آب و محیط زیست با مشکلات زیادی مواجه است و تامین آب مورد نیاز استان به سرمایه زیادی نیاز دارد و البته در جریان این سفر تصمیمات خوبی برای تکمیل برخی سدها اتخاذ شد.

وی در عین حال مجددا اشاره کرد برای اینکه پریشان و بختگان از این وضعیت خارج شوند، باید کارهای زیادی انجام گیرد و همه باید برای احیای این تالاب‌ها و دریاچه‌ها به میدان بیایند.

رییس جمهوری به اهمیت بهره‌برداری از معادن در مسیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: قرار شد با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست، راههای بهره‌أبرداری از معادن وسیع منطقه بهرام گور بررسی شود به‌گونه‌ای که به محیط زیست نیز لطمه‌ای نخورد.

روحانی از اجرای طرح‌های مجتمع آلومینیوم، پتروشیمی فارس، نیروگاه سیکل ترکیبی و حل و فصل مشکلات زیست محیطی فاز دوم پالایشگاه شیراز در کنار اختصاص 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش صنعت و تشویق بانکها به تامین اعتبار پروژه‌ها، به عنوان بخشهایی از طرح های گسترده برای تقویت بخش صنعت استان نام برد.



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟

 * آذربایجان شرقی مقصد هفدهمین سفر رییس جمهور 

استان غیور و بلند آوازه ایران، آذربایجان شرقی و شهر تاریخی تبریز ، مرکز تلفیق زیبای سنت‌ها و پیشرفت‌ها مقصد هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در آخرین روزهای اردیبهشت و اولین روز های ماه خرداد شد.

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان؛ دیتا سنتر استان؛ مرکز خدمات آموزشی و رفاهی فرهنگیان؛ ساختمان آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی از جمله طرح‌هایی بودند که توسط دکتر حسن روحانی در این سفر افتتاح شدند.

همچنین رئیس جمهوری فرمان آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز – مرند – بازرگان؛ آزادراه مراغه – هشترود و شهر جدید شهریار(غیردولتی) را صادر کرد.

مشخصات این طرح ها را در ادامه می خوانید:

الف) طرح‌هایی که توسط رئیس جمهوری افتتاح شدند:

1. بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در راستای تحقق وعده رئیس جمهور به مردم نجیب استان در ساختمان میراثی متعلق به خانواده پروین اعتصامی شهر تبریز افتتاح شد. 

عمده ترین ویژگی فرهنگ مردم این منطقه، تکوین فرهنگ، زبان و ویژگی های فولکوریک و ... آداب و سنن برجسته قومی در این مکان تجلی خواهد یافت. 

ساختمان میراثی قدیمی در دو طبقه و در حدود 1300 متر مربع ساخته شده است. 

2. دیتا سنتر استان

این طرح، یکی از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات بوده و سبب می‌شود تعادل و ترافیک داده‌ها در داخل استان اتفاق بیفتد. با ایجاد IX در این مرکز نسبت به یکپارچه سازی داده‌های سازمان های دولتی اقدام خواهد شد. 

این طرح دارای 15 سرور پردازشی، 15 سرور ذخیره سازی و 15 سرور مجازی، سیستم Power، تابلوها و ژنراتور برق و ups، سرورها در 14 راک و اتاق NOC(کنترل) قرار گرفته اند. 

ساختمان این طرح حدود 300 مترمربع با رعایت کامل مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل ساخته شده و عملیات اجرایی آن از سال 90 شروع شده بود. 50 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح صرف شده است. 

3. مرکز خدمات آموزشی و رفاهی فرهنگیان

اهمیت این طرح، به دلیل اهداف آموزشی، برگزاری کارگاهها و اسکان فرهنگیان بوده و مساحت آن 10000 مترمربع و اعیان آن 6864 متر مربع است.

محل اجرای این طرح، شهر تبریز و میزان اعتبار هزینه شده، 110 میلیارد ریال(از محل منابع ملی و استانی) بوده است.

این مرکز دارای دو باب سالن چند منظوره، دو باب سالن غذاخوری، هر کدام به ظرفیت 450 نفر، 22 باب سوئیت مهمان و سالنهای همایش و جلسات، نمازخانه و آشپزخانه است. 

اجرای این طرح از سال 87 شروع شده بود.

4. ساختمان آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی

موضوع فعالیت این ساختمان، سلولهای بنیادی، ناباروری، فناوری انرژی های نو، آموزشهای علمی و کاربردی بوده و این ساختمان در 4500 مترمربع و 9 طبقه شامل مرکز علمی و کاربردی، مرکز ناباروری پژوهشگاه توسعه و برنامه ریزی، سالنها، آزمایشگاه و سازمان اداری ساخته شده است.

محل اجرای این طرح، شهر تبریز بوده و عملیات اجرایی آن از سال 91 شروع شده و هزینه اختصاص یافته برای آن،98 میلیارد ریال بوده است.

ب: طرح‌هایی که فرمان آغاز عملیات مطالعاتی و اجرایی آنها صادر شد:

1. آزادراه تبریز – مرند – بازرگان

طول این پروژه 253 کیلومتر و میزان سرمایه گذاری برای آن، 58000 میلیارد ریال بوده و سرمایه گذار آن، شرکت BERGIZ ترکیه به میزان 65 درصد و وزارت راه و شهرسازی به میزان 35 درصد خواهد بود. 

مدت زمان اجرای این طرح، 5 سال (از 1394 تا 1399) بوده و بخش خصوصی 18 سال بهره برداری از آن را بر عهده خواهد داشت.
2. آزادراه مراغه – هشترود

طول این پروژه، 92 کیلومتر و میزان سرمایه گذاری در آن، 8950 میلیارد ریال بوده و سرمایه گذار آن، وزارت راه و شهرسازی به میزان 60 درصد، بانک سپه به میزان 20 درصد و شرکت آب و خاک به میزان 20 درصد هستند. مدت زمان اجرای آن، به مدت 3 سال (از 1394 تا 1397) است. 

3. شهر جدید شهریار (غیردولتی)

محل اجرای این طرح، شمال شرق تبریز(کیلومتر 5 جاده تبریز – اهر) بوده و هدف از اجرای آن، اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز و اجرای شهر هوشمند با زیرساختهای مناسب بوده و پیش بینی جمعیت آن، 170 هزار نفر و مساحت محدوده آن، 1500 هکتار(استملاک اراضی اشخاص حقیقی در منطقه) است. 

تعداد واحدهای مسکونی، 60 هزار واحد مسکونی(ویلایی و آپارتمانی) در چهار فاز همراه با ساختمانهای جانبی و تاسیسات بر اساس طرح جامع شهر جدید خواهد بود.



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟


*خراسان شمالی مقصد هجدهمین سفر هیئت دولت

رییس جمهوری در این سفر با اشاره به تصمیمات خوبی که برای توسعه هر چه بیشتر و شتابان استان خراسان شمالی گرفته شده، گفت: در این سفر مجموعاً اجرای ۲۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ به تصویب نهایی رسید که می‌تواند به روند پیشرفت استان شتاب دهد.

رئیس‌ جمهور با اشاره به برخی از تصمیمات دولت برای توسعه استان خراسان شمالی تاکید کرد: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، احداث راه‌آهن استان خراسان شمالی و اتصال استان به راه‌آهن سراسری. اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرهای بزرگ و ایجاد ۱۲ مجتمع آبرسانی به روستاها، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد دوم پتروشیمی در استان و طرح‌هایی در زمینه برق، آموزش عالی، گردشگری و تصویب اعطای تسهیلات با نرخ سود ترجیحی از جمله طرح‌هایی است که برای رونق اقتصادی و توسعه‌ استان به تصویب رسید که امیدوارم با اجرای آنها شاهد پیشرفت استان باشیم.

وی همچنین اظهار داشت که اصلاح و تکمیل ۶۶۰ کیلومتر راه‌های روستایی، رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز استان، اجرای پروژه‌های آبرسانی و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری پیشرفته و اختصاص ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه امکانات ورزشی در استان از جمله برنامه‌های دولت برای رفع این مشکلات و محرومیت‌ها از استان است.



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟



رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟


* کردستان میزبان بیستمین سفر استانی رئیس‌جمهور

رئیس جمهور  در این سفر با اشاره به اجرای 31 طرح و پروژه طی دو سال آینده در کردستان، اعلام کرد: 880 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است. وی همچنین افزود: وعده اصلی من به مردم کردستان بکارگیری همه تلاش و توانم برای از بین بردن هرگونه تبعیض بین اقلیت های دینی و قومی است.

روحانی با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی، ملیت، زبان در ایران زیاد است، تصریح کرد: همه کشور را باید سرزمین خود بدانیم و کل مردم این کشور را نیز اعم از قشرها و قومیت های مختلف باید اعضای این کشور بدانیم.

رئیس‌جمهور ذکر کرد: از مهر ماه سال جدید تدریس رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان آغاز خواهد شد و بخش کُردی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز راه اندازی خواهد شد که این موارد را می توان نمونه ای از اقدامات دولت تدبیر و امید در کردستان نام برد.

وی با اشاره به حضور همیشگی کردها در عرصه های مختلف، بیان کرد: امروز نه تنها وحدت میان اقوام در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته بلکه در تغییر روابط خارجی نیز تغییراتی ایجاد شده و کردستان می تواند به عنوان بخشی از آن، ارتباط خوبی با اقلیم کردستان برقرار کند و از این طریق کردستان را به دروازه ای برای صادرات اقلیم کردستان تبدیل کرد.


رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد؟

* بیست و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید به همدان

رئیس جمهور در سفر کاروان تدبیر و امید به همدان از اجرای 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای همدان در بخش‌های حمل و نقل، سد سازی، آب و فاضلاب، تاسیسات دانشگاهی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معدن در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان خبر داد. وی افزود: اتمام راه آهن همدان _ تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان، اتمام طرح‌های بیمارستانی و اضافه شدن حدود 900 تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت این استان خواهد بود. دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد اجرا و تکمیل این طرح ها تحول بزرگی برای استان همدان بوجود آورد.


رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد + تصاویر

مازندران بیست و دومین مقصد کاروان تدبیر و امید

استان مازندران مقصد بیست‌ و دومین سفر کاروان تدبیر و امید بود. روحانی در این سفر با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای این استان در قالب طرح‌های استانی و ملی اتخاذ شده ، عنوان کرد: برای سه جاده اصلی تهران به مازندران اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در سال 94 جاده فیروزکوه، 95 محور هراز و 96 فاز اول جاده چالوس و اصلاحات آن که شامل 60 کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی با اشاره به اینکه در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطح و اصلاح 700 آب‌بندان، پروژه‌های عمرانی شهری نظیر زباله سوزها و فاضلاب شهری نیز مصوبات خوبی تصویب شده است، تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز اقدامات مهمی انجام شده است به‌ویژه برای احداث گلخانه‌ها با اعتبار صندوق توسعه ملی اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

رئیس دولت با تاکید بر اینکه تجهیز 35 هزار هکتار از شالیزارها در سال 95 و 94 نیز تحول بزرگی در کشاورزی مازندران ایجاد می‌کند، افزود: امروز در زمینه گردشگری یک طرح خوب نیز افتتاح شد و طرح‌های فراوانی با اعتباری بیش از 25میلیارد تومان در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی افزود که در سفر استانی به مازندران در مجموع 45 پروژه، 991 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


رئیس‌جمهور در سال 94 به کدام استان‌ها سفر کرد + تصاویر

* یزد مقصد بعدی روحانی

رییس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد، با بیان اینکه 970 میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی و اجرایی شدن 44 طرح و پروژه این استان طی سال های 95 و 96 اختصاص داده شده، تاکید کرد که این طرح‌ها منشا خیر و برکت برای مردم و پیشرفت و آبادانی این استان خواهد شد.

وی درباره دستاوردهای این سفر افزود: این طرح‌ها که پیش از سفر کاروان تدبیر و امید در جلسات تهران با حضور وزرا و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در زمینه‌های راه، راه آهن، تامین آب بویژه آب آشامیدنی روستاییان، تکمیل گازرسانی به روستاها، طرح‌های ورزشی، فرهنگی، عمران شهری، برق، گردشگری، مخابرات و بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است.

روحانی با اشاره به جاذبه‌های فراوان استان یزد اظهار داشت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح در بخش‌های برق، مسکن و صنعت و همچنین بحث و بررسی درباره پروژه‌های نفت و گاز، مخابرات، طرح‌های سازمان تامین اجتماعی و طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در جلسه شورای اداری، از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهم در این سفر برای آبادانی و توسعه استان بود.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و اقدامات اتخاذ شده در دولت یازدهم در این زمینه، ادامه داد: 400 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه برای این طرح که تحولی بزرگ در استان در زمینه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی بوجود خواهد آورد، اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
خواهشمند است در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان کارگری به رسمی کشوری در سازمان بهزیستی رسیدگی و اقدام عاجل فرمایند.

باسپاس کارکنان رسمی کارگری بهزیستی ایران
آخرین اخبار