"موشک غول‌پیکر" کره‌شمالی آماده شلیک به "واشنگتن"/ادعای "اشتون کارتر" درباره "تائپودونگ" + تصاویر و مشخصات

این موشک قاره‌پیما توانمندی انهدام اهدافی در آمریکا را دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کره شمالی دارای یک توانمندی موشکی بالفعل و بومی است که این موضوع خشم مقامات  "کاخ سفید"  را برانگیخته و مقامات آمریکایی به دنبال مهار "پیونگ یانگ" هستند.


مردم این کشور رهبران پیشین و رهبر کنونی آن یعنی "کیم جونگ اون"  یک اراده جدی برای مقابله با امپریالیسم دارند و در این پروسه تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های نظامی و اقتصادی خود را افزایش دهند.


یکی از موشک‌های راهبردی کره شمالی "تائپودونگ (Taepodong)" بوده که توانمندی و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و می‌تواند از فواصل دور به اهداف و مواضع مورد نظر خسارت وارد کند.









** مشخصات موشک "تائپودونگ"

"تائپودونگ 2( Taepodong 2)" یک موشک "سطح به سطح زمین پایه" بوده که ساخت کشور کره شمالی است. این موشک تلفیقی از تکنولوژی موشک ماهواره بر "اونها" و موشک‌های زمین به زمین "رودونگ" و "تائپودونگ 1" است.


البته کلاس‌های مختلف موشک "تائپودونگ (Taepodong)" بین 5 تا 10 هزار کیلومتر برد دارند و با سوخت مایع پیمایش می‌کنند و البته آمریکا معتقد است این موشکها در آزمایش‌های ابتدایی بالستیک نبودند.


صاحب‌نظران معتقدند موشک "تائپودونگ" در صورت بهینه‌سازی و حمل یک سرجنگی سبک می‌تواند بردی بیش از 10 هزار کیلومتر داشته باشد و قلب آمریکا یعنی  "واشنگتن" را هدف قرار دهد و البته برخی تحلیل‌ها اینگونه است که می‌گوید موشک "تائپودونگ 2"  نهایتا به سواحل غربی ایالات متحده آمریکا می‌رسد.


طبق گزارش ها ، موشکی که کره شمالی آن را "یونها-3" می‌نامد، احتمالاً پیشرفته‌ترین نسخه موشک «تائپودونگ» این کشور می‌باشد. "پیونگ‌  یانگ"  اعلام کرده  که یک ماهواره ناظر بر زمین به نام  "کوانگ میونگ سانگ-4"  را در مدار قطبی قرار داده است.








دیلی بیست در این زمینه نوشت:  به احتمال زیاد، ممکن است اینکه این ماهواره در حال چرخیدن به دور زمین است، یک تله و فریب باشد زیرا در سال 2012، بعد از آخرین آزمایش موشک دور برد، کره شمالی اعلام کرد که یک ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاده ؛  اما تاکنون هیچ سیگنالی از سوی این ماهواره کشف نشده است.


در گزارش دیلی بیست آمده است:  تا بحال، دوربردترین موشک کره شمالی هرگز یک سلاح نبوده است. این موشک‌ برای انتقال، گردآوری، سوخت‌گیری و آزمایش قبل از پرتاب به چندین هفته زمان نیاز دارد. محاسبات اینگونه بوده است که آمریکا در یک محیط جنگ، به زمان زیادی برای تخریب سکوی پرتاب روی زمین نیاز دارد.


دیلی بیست ادامه داد: "تائپودونگ (Taepodong)"  را می‌توان به سادگی قبل از آنکه پرتاب شود، مورد هدف قرار داد؛ اما زمانیکه به نزدیکی فضا برسد، بسیار ترسناک می شود. این موشک بردی دارد که می‌تواند در بیش از نیمی از قاره آمریکا، گودی ایجاد کند؛ اگر کلاهک آن هسته‌ای باشد و بر فراز آمریکا منفجر شود.




**برد موشک  "تائپودونگ (Taepodong)" چقدر است؟

البته یک اعتقاد دیگر هم درباره برد این موشک وجود دارد که بسته به نوع سوختی که مصرف می‌کند و ظرفیت‌های داخلی آن می‌تواند بردی معادل 9000 کیلومتر با سرجنگی 500 کیلوگرم داشته باشد.


در حالت کلی بردی که برای خانواده موشک‌های  "تائپودونگ (Taepodong)"  رسانه‌های خارجی مطرح کرده‌اند ، 4200 تا 6200 مایل بوده و اگر هر مایل را 1.6 کیلومتر محاسبه کنیم، برد این موشک بین 6500 تا بیش از 9 هزار کیلومتر خواهد بود.




البته وزن سرجنگی یک پارامتر بسیار مهم در برد این موشک خواهد بود. موشک "تائپودونگ2"   در جولای  2006از مجتمع "تونگا" ازمایش شده و در آوریل سال 2012   با یک شلیک موفق ماهواره‌ای را به مدار زمین مستقر کرد.







موشک کلاس "تائپودونگ 2" با برد تقریبی 10 هزار کیلومتر در صورت بهینه‌سازی و حمل سرجنگی سبک تا 500 کیلوگرم و قطر بیش از 2 متر وزن 65 تا 80 تن و سرعت بیش از 7 تا 8 هزار متر بر ثانیه و هدایت اینرسی دارای قدرت تخریب بالایی است.


سایت "میسایل تریت (Missile Threat) " درباره موشک "تائپودونگ 2" نوشت: این موشک ساخت کره شمالی دارای تعدادی وسیع از اسامی همچون "ماکتوسان  2"، "اونها" و ...  بوده و دارای قابلیت‌های منحصر بفردی است.


این سایت با اشاره به اینکه این موشک زمین به زمین از دسته" موشک‌های قاره‌پیما"  طبقه‌بندی شده است، عنوان داشت: این موشک با طول بیش از 30 متر قطر بیش از 2 متر، وزن 64 هزار و 300 کیلوگرم و وزن سرجنگی 1000 تا 1500 کیلوگرم و سوخت سه مرحله‌ای، بردی معادل 4 تا 8 هزار کیلومتر دارد.









سایت سایت "میسایل تریت (Missile Threat) "  با اشاره به اینکه این موشک سه بار آزمایش شده و در بار سوم ازمایش موفقیت‌آمیزی داشته، ادامه داد: البته "اونها 2" و "اونها 3" مدل پرتابگر ماهواره‌ای موشک "تائپودونگ" بوده و نشان می‌دهد که این راکت‌ها با موفقیت ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داده است.



**ادعای "اشتون کارتر" درباره موشک "تائپودونگ"

البته آمریکا مدعی است که می تواند این موشک مخوف را رهگیری کند هرچند که واقعیت این ادعا جای آزمایش دارد. "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا روز  گفت:  آمریکا تجهیزات دفاع موشکی خود را برای رهگیری موشکی که ممکن است کره شمالی شلیک کند مستقر خواهد کرد.



البته مقامات آمریکایی معتقدند که اگر کره شمالی موشک برد بلند شلیک کند این کشور و تجهیزات نظامی اش را نابود می‌کنند در حالی که چند بار کره شمالی موشک برد بلند روی لانچر فرستاده و ادعایی که آمریکا کرده به وقوع نپیوسته است.


ژنرال "چيپ گرکسون"  معاون اسبق وزارت دفاع آمريکا هم درباره واکنش هاي احتمالي از سوی آمريکا و کشورهاي منطقه از جمله کره جنوبي و ژاپن در برابر آزمايش موشکی کره شمالي گفت واکنش کشورهای منطقه و آمريکا به آزمايش موشکی در کره شمالي به ميزان برد اين موشک وابسته است. وی گفت در صورتی که موشک جديد کره شمالی يک موشک کوتاه برد باشد احتمالا آمريکا و کشورهای منطقه به اين آزمايش موشکی واکنش نشان نخواهند داد اما اگر موشک آزمایش شده برد بلند باشد آمریکا آن  را نابود می‌کند؛ در صورتی که کره شمالی آزمایش موشکی دوربرد انجام دادو آمریکا هیچ اقدامی نتوانست صورت دهد. 




کره شمالی تاکنون 111 موشک شلیک کرده که همگی کوتاه یا میان برد بوده اند. این کشور فقط در سال گذشته 19 موشک شلیک کرده است. این کشور جنوب شرقی آسیا هر از گاهی موشک‌ها و راکت‌ها را برای نشان دادن قدرت یا ابراز خشم از اقدامات تحریک آمیز نظیر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام می‌دهد.


اگرچه کره شمالی قصد جنگ با کشور خاصی را در شبه‌جزیره کره ندارد؛ اما بالقوه تهدیداتی همچون کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا این کشور را در تنگنای راهبردی قرار می‌دهد تا مقامات کره شمالی توان نظامی و موشکی خود را افزایش دهند و توسعه موشک "تائپودونگ 2" یکی از این اقدامات است.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
کشور ما ب موشک قاره پیما با کلاهک اتمی بشدت احتیاج داره با وجود اینهمه تحدید وتحریم امیدوارم مسولین نظامی بشدت بفکر باشنند
Saudi Arabia
محمد عای
۲۰:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام فکر کنم زمان نابودی اسراییل خیلی نزدیک شده پیش بینی های مولای متقیان علی ع رد خور ندارد
نزدیک است اسراییلی ها را مثل مرغ سر ببریم
امریکا حمله کند نتیجه اش را اسراییل می بیند
ناو شوروی خوب جایی مستقرشده موشکهای حزب الله لبنان وغزه و کناره باختری وارتش نیرومند سپاه قدس و همراهی مردم ایران درسی بزرگ برای جهان خواهد بود به خصوص آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
dolf
۰۸:۳۳ ۲۴ تير ۱۳۹۶
برهرکشوری واجبه به خاطر دفاع از سرزمین ناموس وملت خودش سطح دفاعی خودش رو بالا ببره نظیر کره شمالی دم این کشورگرم که آمریکا رو تو بد وضعی قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
گستاخی آمریکا تموم شدنی نیست.
آمریکا زمانی به حد وحدود خود قانع خواهد شد که رژیم جعلی اسرائیل به زمین مالیده شود که این امر به حول قوه الهی و نیروی مقاومت منطقه نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
هر کشوری برای مقابله با تهدیدات باید چنین امکاناتی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
این امریکاخیلی پرور و زورگو این همه خودش موشک داره کشورهای دیگه رو تهدید میکنه اگه یه کشوری موشک بسازه گیر میده . فکر نکنم امریکا ۱۰ سال دیگه وجود داشته باشه با این کاراش
آخرین اخبار