درد دل و گلایه‌های بازیگر کمدینی که این روزها بیکار است!

از کارکردن در کمدی‌ها و فیلم‌های سطحی خسته شدم، به نحوی که حاضرم سالها خانه‌نشین باشم.

شهرام قائدی بازیگر تلویزیون و سینما در خصوص حال و هوای فضای کمدی سینمای امروز به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمی‌دانم چرا فقط تعداد و گروه خاصی در همه کارها هستند؟! آنها از این کار به آن کار، از این فیلم به آن فیلم و تغییر مکان و اثر می‌دهند. به نظرم این اتفاق خوبی نیست و نمی‌دانم قصه چیست؟! فقط می‌دانم برای مخاطب خسته‌کننده می‌شود. باید به حال بیننده غصه بخوریم و دلمان برای آن‌ها بسوزد. باید به  خواسته‌شان احترام بگذاریم، البته نه اینکه حتما شهرام قائدی در همه آثار تولیدی حضور داشته باشد.

خود من به شخصه امسال بسیار سختگیر شدم و دلم نمی‌خواست حرف بزنم. در این راستا از نشریه‌های تخصصی گرفته تا خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به همه جواب رد دادم. چون حالم خوش نبود و دلخور بودم. به خودم گفتم حرفی می‌زنم بعدا دوست یا دوستانی نارحت می‌شوند و خدای ناکرده شایسته هیچکداممان نیست. اما الان که شما گاز انبری عمل کردید، به ناچار می‌گویم حال خوشی ندارم. البته بخشی از آن خود خواسته است که دلم نمی‌خواهد دیگر کمدی‌ بازی کنم. کمدی‌هایی که سطحی هستند و به نحوی فیلمنامه را می‌نویسیم، میزانسن را می‌دهیم و زورش را ما می‌زنیم. این ما بالاخره تمام می‌شویم یعنی تمام شدیم. البته سوءتفاهم نشود که اصلا کمدی کار نمی کنم. کمدی‌هایی که سازنده آنها مانند داوودی و یا حرفه‌ای‌های سینما باشند، آرزو دارم با آنها کار کنم.

وی ادامه داد: ان شاءالله به زودی اتفاقات خوب می‌افتد. چون هم از لحاظ فیزیکی و هم بازی در حال تغییر و تحول هستم. شبانه روز  در باشگاه به سر می‌برم و ورزش می‌کنم و فیلم می‌بینم. نزدیک به یکسال و نیم است فقط در دو کار سینمایی بازی کردم و بقیه را رد کردم. به شدت دنبال نقشی خوب هستم. اگر دوسال دیگر هم پیشنهاد نشود، به همین روند ادامه می‌دهم. داغون می‌شوم اما ادامه خواهم داد. چون دیگر لذتی برای من ندارد. دلم نمی‌خواهد بازیگری برایم تبدیل به کار شود.

قائدی ادامه داد: الان تا دلتان بخواهد کارهای ضعیف پیشنهاد می‌شود. کارهایی که از آنها خسته شدم و دلم نمی‌خواهد انجامش دهم. طوری که نزدیک به بیست کار را رد کردم. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد و دست از تولید  کمدی و دیگر آثار سطحی برداریم.

این بازیگر عنوان کرد: البته بگویم که از نظر نیروی انسانی، کارگردانی، بازیگری و... بسیار غنی هستیم و آدم‌های حرفه‌ای زیادی داریم اما بخش عمده مشکلات سینمای ما بحث سرمایه است. چون اگر نتوانیم هزینه کافی را در ساخت آثار لحاظ کنیم، در نتیجه از فیلمنامه خوب، افراد حرفه‌ای و... نمی‌توانیم بهره کافی ببریم و پیامد مثبتی را به دنبال نخواهیم داشت. چون زمانی که شما نتوانید زندگی و زیرمجموعه‌های آن را تأمین کنید، مغز کار نمی‌کند و به هدف نزدیک نخواهید شد.

قائدی در بخش پایانی صحبت‌های خود از آخرین فعالیت سینمایی‌اش خاطرنشان کرد: فیلم «ناردون» آخرین فعالیت سینمایی من بود که برای آن حدود 40 روز شمال کشور زحمت کشیدیم. ای کاش به جشنواره راه پیدا می‌کرد. اتفاقات خوبی برای ما می‌افتاد و حالمان خوب می‌شد.



انتهای پیام /



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
لایک داری اقای قائدی گل