پیش بینی بینگ و گوگل: دونالد ترامپ، پیروز انتخابات نهایی آمریکا

موتورهای جستجوی بینگ و گوگل پیش بینی های جالبی در خصوص سه شنبه بزرگ و پیروز نهایی انتخابات آمریکا مطرح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی نت، امروز سه شنبه ای سرنوشت ساز برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. در این روز بیشترین تعداد ایالت های آمریکا به پای صندوق های رأی می روند تا انتخابات درون حزبی را به نتیجه نهایی برسانند. موتورهای جستجوی "بینگ" و "گوگل" پیش بینی هایی از سه شنبه بزرگ مطرح کرده اند.

موتور جستجوی "بینگ" پیش بینی کرد: "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز انتخابات سه شنبه بزرگ خواهند بود.

بینگ این نتایج را با استفاده از الگوهای پیش بینی ماشینی که داده های نظرسنجی ها و پست های رسانه های اجتماعی را نیز در اختیار دارد، بدست آورده است. تا امروز، بینگ موفق به پیش بینی درست 7 مورد از 8 انتخابات مقدماتی و درون حزبی شده است و تنها پیروزی تدکروز را در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا اشتباه پیش بینی کرده بود. 

این موتور جستجو همچنین اعلام کرد: کلینتون و ترامپ در همه ی ایالت ها به جز یکی پیروز خواهند شد. دونالد ترامپ در 10 ایالت پیروز می شود؛ اما در تگزاس به تد کروز می بازد. هیلاری کلینتون نیز در 10 ایالت به جز ایالت ورمونت از برنی سندرز پیشی می گیرد.

موتور جستجو گوگل نیز تا امروز پیش بینی های درستی در خصوص جمهوری خواهان ارائه کرده است. پیش بینی گوگل در خصوص انتخابات مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر که 9 فوریه سال جاری (20 بهمن 94) برگزار شد، در نمودار زیر نشان داده شده است.

پیش بینی بینگ و گوگل: دونالد ترامپ، پیروز انتخابات نهایی آمریکا

تیم گوگل نیز با استفاده از یک ابزار بصری مشخص کرد کدام نامزدها در ایالتهای مختلف آمریکا جستجو شده اند. بنابر گزارش گوگل، دونالد ترامپ تقریبا در همه ایالت ها مورد جستجو قرار گرفته است؛ اما تد کروز در ایالت آرکانزاس از ترامپ پیشی گرفته است.  "مارکو روبیو" نیز بیش از دونالد ترامپ در ایالت داکوتای شمالی جستجو شده است.

حالا باید دید آیا آمریکایی ها به همان افرادی که در گوگل جستجو کرده اند رأی می دهند و آیا جستجو کردن ارتباطی با ساکن بعدی کاخ سفید دارد؟

در واقع، اگر جستجوهای نامزدها در بینگ همان آرای مردم آمریکا باشد، تعداد افرادی که به ترامپ رأی می دهند دو برابر کلینتون خواهد بود و در نتیجه دونالد ترامپ در انتخابات نهایی ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیروز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار