حمایت خانه سینما و انجمن مستندسازان از یک درد اجتماعی

اولین دوره همایش کودکان، سینما، اچ آی وی (ایدز) در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش کودکان، سینما، اچ آی وی (ایدز) در خانه سینما با حضور دست‌اندرکاران این همایش و برخی از هنرمندان برگزار شد.

در ابتدا بعد از پخش تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران فرزاد توحیدی، مستندساز و دبیر این همایش در خصوص شکل‌گیری این همایش گفت: ایدز مانند سنگی است که وقتی داخل آب می‌افتد، موجش بزرگ و بزرگ تر می‌شود و یا مانند گلوله برفی است که بعد از قل خوردن مثل موج آب بزرگ‌تر می‌شود که باید در این زمینه تدابیر خاصی اندیشیده و اطلاع‌رسانی عمومی شود. در اینباره با خانه سینما و انجمن مستندسازان  موضوع را مطرح کردیم که این دو ارگان و برخی دیگر از هنرمندان و همکاران ما اعلام آمادگی کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. همچنین تقدیر ویژه‌ای از رئیس شورای سیاستگذاری این همایش یعنی دکتر کاظمی دینانی دارم. امیدوارم سال آینده شاهد برگزاری دومین دوره از آن باشیم.

در ادامه دکتر کاظمی دینانی گفت: اگر به مقوله ایدز به عنوان مسئولیت اجتماعی توجه شود، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و شاهد این نباشیم که تعداد این افراد روز به روز زیادتر شود. همه ما در مقابل خودمان و دیگران مسئولیم.

وی افزود: برخی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و صاحب نام دنیا هزینه های فراوانی در خصوص حمایت از این مقوله می‌پردازند. چون از طرفی این کار را به عنوان مسئولیت اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم قبول دارند و از طرفی برای خودشان ارزشگذاری می‌کنند و به مخاطبان خود می‌افزایند. متاسفانه این روند کاری در کشور ما برعکس است و زمانی که نام حمایت از مقوله ایدز و این نمونه بیماری ها به میان می‌آید، شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مقوله ایدز مورد توجه خانه سینما و انجمن مستندسازان قرار گرفته، به خاطر مسئولیت پذیری اجتماعی آن‌هاست که جای تشکر و تقدیر دارد. باید توجه داشته باشیم که ایدز یک اتفاق است که متاسفانه در جامعه ما درک‌های غلطی در این زمینه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: قصد ما این است که با ساخت فیلم‌های مستند در خصوص پیشگیری از ایدز مردم را آگاه کنیم و اطلاع‌رسانی را به خوبی انجام دهیم. امیدوارم حرکت زیبای خانه سینما و انجمن مستندسازان برای دیگر ابزارها و رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و جامعه را آگاه کنیم؛ چون جامعه آگاه دانا می‌شود.

سیدرضا میرکریمی در ادامه عنوان کرد: خوشحالم که همکاران متعهدم در انجمن مستندسازان مثل همیشه که با مردم جامعه در خصوص رفع مشکلات آن ها احساس نزدیکی می‌کنند، دست‌اندرکار این همایش نیز بودند.

وی افزود: باید به جایی برسیم که انجمن‌ها و سازمان‌های فراوانی از این نمونه بیماری‌ها حمایت کنند و پیشگیری قبل از درمان را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: خمس و زکات خانه سینما این است که درد اجتماع را بفهمد و با آن همقدم باشد. من از این جا می گویم که خانه سینما و دوستان من در این بخش  برای همکاری با پیشگیری از موضوعاتی مانند ایدز پیش قدم هستیم.

میرکریمی اظهار داشت: از خانم درخشنده و خانم کرامتی که همیشه در این زمینه‌ها دغدغه‌مند هستند، تشکر می کنم و دست همه کسانی که دست اندرکار این نمونه برنامه‌ها هستند را می‌فشارم.

اَرد زند رئیس انجمن مستندسازان بیان کرد: بیماری‌هایی مانند ایدز در همه دنیا وجود دارد و مقوله جدیدی نیست. در این راستا اطلاع‌رسانی و آگاهی حرف اول را می‌زند و باید تلاش مستمری در این خصوص صورت بگیرد. ما به عنوان عضوی از سینما وظیفه خود می‌دانیم که هر کمک و حمایتی از دستمان برمی آید، انجام دهیم.

وی افزود: انجمن ما در صدد این است که با ایجاد صندوق‌های مالی از مستندسازانی که پیشگیری از ایدز را مضمون فیلم خود قرار می‌دهند، حمایت کنیم.

در خلال برنامه فیلم‌های تصویری از مهتاب کرامتی و رضا کیانیان که در خصوص پیشگیری و اطلاع‌رسانی مقوله ایدز با یکی از متخصصان این رشته صحبت کرده بود، پخش شد. همچنین گروه موسیقی «ماه پیشونی» موسیقی زنده‌ای را اجرا کرد.

در این مراسم هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری، نرگس آبیار، پوران درخشنده، پگاه آهنگرانی، مرتضی رزاق کریمی، سید رضا میرکریمی و .... حضور داشتند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.