گلایه های دامداران از مسئولان/ قیمت خرید شیرخام 900 تومان

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: کماکان شیرخام در برخی استان ها کیلویی 900 تومان از دامداران خریداری می شود.

علیرضا عزیزالهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قیمت خرید شیرخام از دامداران اظهار کرد: درحال حاضر کارخانه ها به سبب کاهش تقاضا از سوی مصرف کننده میزان خرید خود را کاهش دادند و با توجه به عدم توقف تولید روزانه شیرخام دامداران مجبور هستند که با قیمت پایین شیر خام را عرضه کنند.

وی افزود: در حالی که قیمت خرید هرکیلوگرم شیرخام هزار و 440 تومان مصوب شده اما کماکان این محصول در برخی استان ها کیلویی 900 تومان از دامداران خریداری می شود و حال باید گفت که تا سطح تقاضا افزایش نیابد این مشکل دامن گیر این صنعت خواهد بود.

عزیز الهی در ادامه گفت: 42 کارخانه برند اصلی به 150 هزار تن شیرخام در روز نیاز دارند اما به سبب عدم جذب این میزان شیر از سوی کارخانه ها قیمت نوسانات بسیاری را تجربه کرده است.

وی با اشاره به قیمت تمام شده شیرخام بیان داشت: قیمت تمام شده هرکیلو شیرخام برای دامداران صنعتی هزار و 470 تومان است که متاسفانه اکنون به قیمت های متفاوتی از دامداران خریداری می شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران افزود: پرداخت یارانه تنها راه حمایت از این صنعت است چرا که اغلب دامداران دنیا از حمایت مستقیم دولت برخورد دار هستند اما در کشور ما از خرداد ماه سال 93 به بعد هیچگونه یارانه ای به دامداران پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار