پیام تسلیت شخصیتهای کشوری در پی رحلت آیت الله طبسی

رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه در پیامهای مختلفی در گذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی در گذشت عالم جلیل‌القدر آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت محترم آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

علی لاریجانی در این پیام آورده است : ضایعه ارتحال روحانی جلیل‌القدر، خادم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، یاور امین و معتمد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی موجب تاسف شد.

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در طول سالیان متمادی از خدمتگذاران برجسته و موثر در تمامی ادوار مختلف انقلاب و نظام بودند و نقش‌آفرینی‌های متعددی در خدمت به کشور و به ویژه افتخار در تولیت آستان پربرکت امام هشتم (ع) حضرت ثامن‌الحجج و توسعه آن مکان مقدس و خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین داشتند.

ایشان از سال‌های جوانی مشتاقانه به فراگیری دروس حوزوی و معارف اسلامی و دینی پرداختند و از محضر اساتید و عالمان برجسته، بهره‌های فراوان بردند، به گونه‌ای که مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی ایشان را طلبه‌ای خوش‌فکر می‌دانستند.

آیت‌الله واعظ طبسی در کنار اشتغال به کسب معارف اسلامی، وارد عرصه مبارزه و سیاست شدند و با انجام سخنرانی‌های متعدد علیه رژیم پهلوی چندین بار ممنوع‌المنبر و یا بازداشت و زندانی شدند، اما مرارت‌ها و سختی‌ها،‌ هیچگاه خللی در اراده مصمم و خستگی‌ناپذیر ایشان به‌وجود نیاورد و همواره راسخ و پرتلاش در راه خدمت به انقلاب قدم برداشتند.

پس از سال‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد عنایت ویژه حضرت امام راحل (ره) قرار گرفتند و به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند که پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) با توجه به توانمندی و خدمات فراوان، این حکم از سوی مقام معظم رهبری نیز تایید و استمرار یافت.

مرحوم آیت الله واعظ طبسی هم‌چنین به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه خراسان، خدمات فراوانی را در جهت اعتلای نظام عرضه داشتند.

با تلاش بی‌وقفه، مجاهدت و مساعی شایسته آیت‌الله واعظ طبسی طی سال‌های متمادی، بارگاه معنوی و حرم مطهر قدسی و منور رضوی به یک مرکز ممتاز و شایسته از اماکن متبرک برای مسلمانان و به ویژه شیعیان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) از سراسر جهان تبدیل شد و تسهیلات فراوانی را در خدمت‌رسانی به زائرین و ارادتمندان به نگین درخشان امامت، حضرت امام رضا (ع) که مردم ما افتخار میزبانی از ایشان را دارند، فراهم ساخت و بدون شک فقدان ایشان، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای تمامی دوستداران اهل بیت (ع) خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه و درگذشت این خادم آستان متبرک رضوی به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و مقام معظم رهبری،‌ ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و روحانیت معزز و مردم متدین و ولایتمدار خراسان و بیت مکرم ایشان، امیدوارم در جوار حضرت ثامن‌الائمه (ع) مورد عنایت ویژه و رحمت الهی و ارتقای درجات معنوی قرار گرفته و بدون شک نام آن بزرگوار و جلوه‌های خدمات ایشان در این بارگاه و صحن و سرا تا سال‌ها به یادگار خواهد ماند.

وزیر امور خارجه هم در پیامی درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت صادر گفت.

محمد جواد ظریف در این پیام آورده است : رحلت یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را به محضر حضرت بقیه الله الأعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم، خانواده معزز، خدمتگزاران آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و همه علاقمندان آن عالم آگاه و مجاهد تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌تردید تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر آن عالم خدوم در دوران بلند انقلاب اسلامی از آغاز نهضت حضرت امام خمینی تا به امروز در یاد و خاطره ملت بزرگ ایران به نیکی باقی مانده و پشتوانه حیات نیکوی اخروی آن فقید سعید خواهد بود.

انتهای پیام//

برچسب ها: تسلیت ، پیام ، طبسی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.