نگذارید تلفن همراه به ستون فقراتتان آسیب بزند

استفاده از فناوری‌ به خصوص تلفن همراه و رایانه می‌تواند به ستون فقرات آسیب بزند که با رعایت چند نکته این آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر کسی پوشیده نیست که استفاده از وسایل ارتباطی هوشمند فناوری است که بسیاری از مشکلات را حل کرده است و موجب تسهیل ارتباطات شده است و به طور کلی مفید است. صرف نظر از مزایای این وسایل هوشمند از جمله گوشی‌های همراه و رایانه‌ها، این وسایل می‌توانند آسیب‌های شدیدی را به بدن به خصوص ستون فقرات وارد کنند.

استفاده طولانی مدت از وسایل هوشمند ارتباطی و خیره شدن‌های مداوم به آن‌ها سبب گردن‌درد، سردرد، شانه درد و از همه مهم‌تر آسیب‌های جدی به ستون فقرات می‌شود که دلیل آن حالت نشستن و استفاده شما از این وسایل است که موجب ناراحتی ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن می‌شود.

در بیشتر موارد استفاده از این وسایل، سر به سمت پایین و شانه‌ها به حالت افتاده است و به گردن فشار می‌آید. برای کاهش و مهار آسیب‌های فیزیکی این وسایل هوشمند در ابتدا سعی کنید هنگام استفاده از آن‌ها به جای پایین نگه داشتن گردنتان، آن وسیله را تا روبه‌روی چشمانتان بالا بیاورید. به این فکر نکنید که ممکن است در این حالت دیگران به شما بخندند، سلامتی‌تان از همه چیز مهم‌تر است.

در روز ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی را به طور مرتب انجام دهید تا از چنین آسیب‌هایی پیشگیری کنید. یکی از این ورزش‌ها به عقب راندن شانه‌ها و سر در حالت صاف نگه داشتن سر به مدت 2 دقیقه است. تمرین دیگر ورزش دادن گردن به طرفین یا بالا انداختن شانه‌ها است. بسیاری افراد هنگام صحبت کردن با تلفن‌های همراه آن را بین شانه و گوش خود نگه می‌دارند و با طولانی و مدام شدن این کار به گردن، شانه و ستون فقرات خود آسیب می‌رسانند و در این شرایط بهتر از هدفون استفاده کنند.


منبع: Healthy Food Team


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار