تجهیز 20 هزار داعشی به دست شبکه مخوف اسپانیایی

پلیس اسپانیا از کشف شبکه پیچیده تروریستی برای تجهیز 20 هزار داعشی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزارت کشور اسپانیا از کشف و ضبط 20 هزار یونیفرم نظامی که قرار بود برای تروریست‌های داعش و جبهه‌ النصره ارسال شود، خبر داد.

براین اساس، وزارت کشور اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس این کشور ماه گذشته با اجرای عملیات ضد تروریستی در شهرهای بندری والنسیا و الگسیراز این یونیفرم‌ها را در کنار تجهیزات نظامی دیگر کشف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که پلیس اسپانیا هفت نفر را به ظن حمایت مالی و تدارکاتی از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره دستگیر کرد.

به گفته پلیس یکی از افراد دستگیر شده، مردی بود که از طریق یک شرکت پول، تجهیزات نظامی و الکترونیکی، سلاح گرم و همچنین مواد لازم برای ساخت بمب را به دست تروریست‌های فعال در سوریه و عراق می‌رسانْد.

وزارت کشور اسپانیا افزود پلیس در عملیات خود «یک شبکه تجاری فعال را که هدف اصلی‌اش تجهیز و تقویت داعش» بود، منحل کرد.

در بیانیه پلیس آمده است: گفته شده بود کانتینرهایی که یونیفرم نظامی حمل می‌کردند، حامل لباس‌های دست دوم هستند تا بدون آنکه کسی شک کند به راحتی از ایست‌های بازرسی بگذرند.

پلیس اسپانیا افزود: با تقریباً 20 هزار یونیفرم و تجهیزات نظامی می‌شد یک ارتش کامل را که برای جنگ در مناطق تحت اختیار نهادهای تروریستی در جهان آماده هستند، تجهیز کرد. گروه تروریستی داعش از چندی پیش سوریه و عراق را هدف حمله قرار داده و در این دو کشور جنایات بسیاری مرتکب شده است.

بسیاری از نهادهای بین‌المللی همواره تاکید کرده‌اند که یکی از راه‌های شکست این گروه تروریستی، قطع حمایت خارجی از آنهاست. با این وجود، برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای همچنان به حمایت از داعش ادامه می‌دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار