جن چگونه موجودی است؟+ تصاویر

برخی از علم‌دوستان در تلاش هستند تا به کمک پیشرفت علم وجود جن را اثبات کنند، در مقابل برخی محققان در تلاشند تا وجود آن را رد کنند و مشاهده آن را به بیماری‌های روانی همچون شیزوفرنی مرتبط بدانند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جهان اطراف، بسیاری از موارد به چشم انسان قابل رویت نیستند اما قدرتشان از انسان بیشتر است. اشعه X، میکروب‌ها، ویروس‌ها، تک‌سلولی‌ها، الکترون‌ها و همچنین جن‌ها از این جمله اند که نمی‌توان وجود آن‌ها را انکار کرد. بر این اساس هم نمی توان به این علت که ما نمی‌توانیم جنیان را ببینیم، وجود آن‌ها را رد کنیم.

گفته می‌شود که بعد زمان و مکان برای جنیان معنا ندارد و آن‌ها می‌توانند اعمالی را که از توان انسان خارج است انجام دهند. در واقع، عمده‌ترین شک و تردیدی که در مشاهده یا وجود جنیان وجود دارد امر پنهان بودن آن‌ها از چشم انسان‌ها است که البته از نظر علمی هم توجیه‌پذیر است.

جن چگونه موجودی است؟

متافیزیک به معنی ماوراء الطبیعه شامل بخش‌هایی از جهان بیکران است که از حوزه درک حواس 5گانه ظاهری ما خارج است. علم متافیزیک منطبق با فطرت انسان‌ها است و بی‌پایان است. مباحث مهم متافیزیک شامل مبانی، دانش و موجودات متافیزیک است. موجودات متافیزیک شامل فرشتگان، جن و ابعاد فرطبیعی انسان است.

جن چه فرقی با انسان دارد؟
در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها جن‌گیرها یا احضارکنندگان ارواح وجود دارند که وجود این امر  خود به تبع می‌تواند تائیدی برای وجود جن و جنیان باشد. در کتاب مقدس قرآن مسلمانان آمده است که جنیان از آتش آفریده شده‌اند، آفرینش آن‌ها به قبل از آفرینش انسان بازمی‌گردد و ...

از آنجا که نوع خلقت جنیان با انسان‌ها متفاوت است، مکان و نحوه زندگی و ویژگی‌های آن‌ها نیز با انسان‌ها تفاوت بسیاری دارد. به طور کلی، جن نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است که بسیاری از ادیان الهی نیز به وجود آن اشاره کرده‌اند و علم نیز در تلاش کشف اطلاعات بیشتر راجع‌به آن است.

در مطالعه‌های علمی گفته شده است که جن از پلاسما تشکیل شده است. بنابر باورهای دینی، جن قبل از انسان آفریده شده است و تفاوت‌های چشمگیری با انسان دارد. از طرف دیگر، هرگونه ماده‌ای که دمای بالایی دارد می‌تواند پلاسما تولید کند.

گفته می‌شود کلمه جن به معنای «پنهان» است و به موجودی اشاره دارد که دارای حرکات سریع است و قابلیت سفر در زمان و مکان را دارد. جن به اشکال متفاوت درمی‌آید و قدی کوتاه‌تر از انسان دارد و قابلیت تولیدمثل دارد. جن از پسمانده‌های انسان از طریق مزه کردن یا بو کشیدن تغذیه می‌کند. به طور معمول، جن انسان را می‌بیند اما انسان نمی‌تواند آن را ببیند. ریشه این کلمه در زبان فرانسه به معنای «روح» است.
جن چگونه موجودی است؟

چرا وقتی جن می‌آید هوا سرد می‌شود؟
به علت کم بودن تحقیقات علمی انجام‌گرفته در مورد جن و جنیان، برخی زیست‌شناسان و محققان احتمال وجود جن و سایر موجودات فراطبیعی را انتزاعی می‌دانندو آن را مرتبط با متافیزیک در نظر می‌گیرند. در واقع ، در علم متافیزیک، جن یکی از موجودات مهم است. در بیشتر تحقیقات انجام شده جن را موجودی آفریده‌شده از آتش در کالبدی فرض کرده‌اند که دارای انرژی است.

برخی از تحقیقات انجام‌شده به این موضوع اشاره کرده‌اند که هنگام آمدن جن در اطراف تغییر دمایی حس می‌شود که ممکن است به علت انرژی باشد که این موجودات حامل آن هستند. برخی از محققان این انرژی را انرژی الکترومغناطیسی می‌دانند که باعث کاهش مادون قرمز و انرژی محیط و  به دنبال آن سبب کاهش در دما می‌شود.

چرا نمی‌توانیم جن‌ها را ببینیم؟
 بر باور برخی محققان، جنیان در سطوح مختلفی از انرژی وجود دارند و به همین علت ما نمی‌توانیم آ‌ن‌ها را ببینیم و کشف کنیم. به بیانی دیگر، جن‌ها در دنیایی موازی با ما زندگی می‌کنند که ما نمی‌توانیم به آن نفوذ کنیم.

جن چگونه موجودی است؟

فاصله اجزای موجود در پلاسما از طریق نیروهای مغناطیسی و الکترونیکی افزایش می‌یابد و به دنبال آن تراکم آن کاهش می‌یابد. فاصله بین اجزای پلاسمای بدون برخورد بسیار زیاد است و به همین علت آنچه که پلاسمای بدون برخورد دارد می‌تواند به‌راحتی از اجسام عبور کند. بر این اساس، برخی افراد هنگام دیدن این موجودات مشاهده می‌‌کنند که جن‌ها ناپدید می‌شوند یا از دیوار رد می‌شوند.

جن‌ها ما را چگونه می‌بینند؟
پلاسما مفهومی مدرن است که به معنای خاص امروز آن دانشمندان به تازگی موفق به کشف آن شده‌اند و در بیشتر موارد معنی آن با آتش بدون دود همپوشانی دارد. گفته شده است که جن‌ها نمی‌توانند به طور شفاف انسان‌ها را ببیند و تنها می‌توانند انسان‌ها را به شکل تصاویری تار ‌بینند.

همان‌طور که انسان‌ها در بیشتر موارد قادر به دیدن این موجودات نیستند و در مواردی نادر آن‌ها را می‌بینند، جن‌ها نیز نمی‌توانند انسان‌ها را همواره رویت کنند و زمانی آن‌ها را می‌بینند که به دنیایشان نفوذ کنند و برخی از آن‌ها می‌توانند با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. در واقع، بیشتر جن‌ها احتمالا انسان‌ها را مانند ارواحی در نظر می‌گیرند که در دنیای موازی آن‌ها زندگی می‌کنند.

شاید بتوانیم بگوییم همانطور که در دنیای ما جن‌ها دور از تصور هستند، در دنیای آن‌ها نیز ما حکم موجوداتی دور از ذهن را داریم که برای رویت ما باید به دنیایمان نفوذ کنند.

ارتباط دیدن جن و شیزوفرنی
به گفته برخی محققان، برخی از بیماران روانی به‌خصوص افرادی که از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برند از وجود یا مشاهده جن‌ها سخن می‌گویند و بیشتر توهمات خود را به این موجودات نسبت می‌دهند. بر این اساس، آن‌ها بر این نکته تاکید دارند که در بسیاری از فرهنگ‌ها افراد جن‌زده نوعی بیمار روانی محسوب می‌شوند و به جای جن‌گیر یا احضارکننده روح بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند.

به گفته آن‌ها، افرادی که از برخی از بیماری‌های روانی رنج می‌برند موجوداتی را تحت عنوان جن می‌بینند که فکر می‌کنند بر آن‌ها نفوذ می‌کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند. در مطالعه‌ای که رابطه بین دیدن جن و بیماری روانی مد نظر بود بر 105 مقاله شامل 47 مورد تحقیق شد.

در این بررسی، 66 درصد از موارد از بیماری و مشکلات روانی رنج می‌بردند. حدود نیمی از موارد به بیماری شیزوفرنی مبتلا بودند و سایرین نیز درگیر برخی از مشکلات روانی و عصبی بودند. برخی از این محققین بر این باور هستند که تصور این افراد از جن درمان آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سبب می‌شود حتی پس از تشخیص بیمار، فرد بیمار به پزشک مراجعه نکند.

در منابع مختلف از جمله کتب مقدس و دینی و همچنین در احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غیرایرانی بیشتر از جن به عنوان ارواح یا روح‌های صدادار یاد می‌کنند. در این میان، برخی افراد و ادیان وجود آن را باور ندارند و مشاهده یا باور آن را نوعی بیماری روانی در نظر می‌گیرند.

منبع اصلی:
LiveScience
سایر منابع:
Ufoinfo
unexplained-mysteries
Encyclopedia of Religion and Ethics
Wikipedia

کوروش
۰۱:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا باید تاسف خورد به خاطر چند تا نقل قول که اصلا مشخص نیست چه کسی نوشته و حقیقت داره یا نه. مردم خرافاتی خودشونم بدشون نمیاد یکم بترسن کیف کنن .
۱۷:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
هرکسی که میگه جن وجودندارد ودروغه پس به قرآن وقیامت هم اعتقادی نداره چون قرآن هم درموردجن گفته
R
۱۲:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
اول اینکه جن وجود داره
اما دلیلی نداره ما بترسیم
خیر سرمون اشرف مخلوقاتیم ما باید الگوی اونا باشیم
۱۹:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
نه داداش
۱۲:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
الناز
۲۱:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
خونه ما وسایلامون گم میشه پیش چن دعانویس رفتیم همشون میگن خونتون جن داره. آیا یاواقعاجن وجودداره؟
ایلیاریحانی
۰۰:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
۲۱:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان من یک شب خواب های عجیبی دیدم و صبح که بیدار شدم جای دست رو بدنم بود این ربطی به جن داره؟؟؟
احمد
۱۴:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم چون تو قرآن گفته وجود داره
Melina
۲۱:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من قبلا بابابزرگم رو دیدم که فکر کنم لباس سیاه پوشیده بود ولی بابابزرگم خونه نبود.
یه بار دیگه ام مادر بزرگم رو دیدم که سیاه بود فکر کنم ،ولی مادر بزرگم تو اتاق نبود فکر کنم.
۱۹:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
۱۷:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مطالب خوبین
۲۲:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
خدایا توبه
۲۲:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
۲۱:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بله همونطور که اشاره جالبی داشتید شما دیوانه هستید یا لااقل در شرف دیوانه شدن، و تکان خوردن دست و پا در خواب ی نوع تشنج خفیف که در اثر افسردگی و همچنین مصرف ترامادول ایجاد میشه و در کل شما دوغتو بنوش
مهراب
۱۷:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام به همه.
ما چرا اینقدر همه چیرو ساده میگیریم( البته در بعضی موارد خوبه ها )
اقا یه لحظه به خواباتون فکر کنین ، چقدر خواب دیدین که عینن بعد یه مدت تعبیر شده من خودم یه عالمه دیدم شم هم همینطور
خوب اگه فکر کنین متوجه میشین ما انسان ها تنها از هزار راز این جهان تنها یدونشو میدونیم و قطعا از این ۹۹۹ تا راز دیگه یدونش جنه.☺
۲۲:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام بر تو ای رازدان
اولا کی گفته تعداد رازها هزارتاست که شما یدونه ش دونستی 999 تاش موند، شما علمی نداری الکی بحث خواب و فلان و بهمان قاطی نکن، شما روزانه دونخ سیگار بکش کمتر احساساتی بشی، فوران احساسات تعدد رازهای طبیعت بهم نزنه
ALEX
۱۲:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آ ره جن وجود داره من خودم یک چند باری دیدم ولی دیگه اعصابمو خورد کرده بود با چاقو بهش حمله کردم مثل یک نینوا ولی رفت قیب شد
۱۳:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا شفات بده...
۲۲:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما ورزش کن اگه جواب نداد پاستیل بدست برو تیمارستان خودتو معرفی کن
۱۶:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
وای من از جن میترسم
۲۲:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما برای ترس مخلوط انجیر و شاهدونه، پسته، موز، لبو، کاه، یونجه، شبدر، علوفه تازه، ماست بهبهان، عسل، بادرنجبویه و مقدلری قیر استفاده کن و بنظرم فایده نداره پس تاکیدم اینه دوغ بزن
۰۳:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
جن چی چیه؟ جن کجا بود؟
۰۱:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۷
با سلام این عکس ها واقعی هستند؟ اگه نیستند چرا گذاشتید
۲۲:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بله واقعی هستن و چند بار از جن خواستن تغییر فیگور بده عکس مناسب رو تهیه کنن تو بعضی موارد قهر کرده رفته
دریا
۱۱:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
۲۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما به ی دکتر اعصاب و روان مراجعه کن و با چرندیات و مهملات ذهن الوده ی تعداد ادم ساده لوح رو خراب نکن
شادی
۲۲:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناصر
۲۳:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
۲۲:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
جن وجود داره چون من خودم به شخصه تاچندماه پیش بایکیشون دوست بودم
۰۳:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
آره منم چند تا دوست جن دارم
۲۱:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما به دکتر روانشناس حتما مراجعه کن احتمال شدید شیزوفرنی مزمن داری ولی بدلیل ماهیت این بیماری چنان در توهم غوطه وری که حرف دیگران نمیفهمی
۱۳:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
ممنونم تا حالا ی همچین مطلبی نخونده بودم .ممنونم وخوب بود
سعید
۱۳:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۶
۰۳:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
شما بهتر بود به روانپزشک مراجعه و داروهای آنتی استفاده میکردید قطعا نتیجه می گرفتید
۲۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما حتما برو روانپزشک، فقط مغز انسان که میتونه هر چرندی بسازه و بس چه واقعیت چه وهم ساخته ذهن انسان و اختلال در هورمونهای مغزی هست
۱۰:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
با سلام اگر کسی از دوستان جن دید بگوید که ما هم مشتاق دیدار هستیم.
فاطیما
۱۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خیلی وحشتناک ادم شب خوابش نمیبره
انیس
۱۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
بسم الله، سلام، من خودم چند بار دیدم هم خوب و هم بدشو. خوبش ظاهرش مثل انسانه و آروم ولی بدش که من دیدم خیلی بزرگ بود با خانمش و دوتا بچش میخواست اذیتم کنه ولی یه مرد با لباس سفید رنگ و نورانی جلوشو گرفت. شکل پیر زنشم دیدم با لباسای سیاه که همش بهت میخندن. من چند ساله هر از گاهی میان توی خوابم و همه اینا که گفتم تو خوابم دیدم. موفق و پیروز باشید
۲۱:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما احتمال اینکه مغزت بشدت اسیب دیده و دچار شیزوفرنی شدی
محسن‌
چمدونم
چمدونم
خیلی جالب بود
خدا رحم کنه
۱۸:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
آقا من کاری به حرف و نظره این و اون ندارم
من شخصا در کمال هشیاری با جن مواجه شدم و برام خییییییلی عجیب و در عین حال ترسناک بود طوری که این بنده چهل و دو سه ساله که ناسلامتی مثلا مرد هم هستم از شدت ترس مادرم رو صدا کردم .
جالبه‌که ایشون هم به اتفاق برادرم وجود جن رو کاملا درک کرده بودن .
۲۱:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما ورزش کن، اگه جواب نداد حتما روانشناس رو پیگیر باش
۱۵:۳۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
الان ک پیامارو خوندم رو مبل نشستم و غروبه و تنهام و فقط یه بچه 2 ساله پیشمه که به من اشاره کرد این چیه پیش مبل زرده میخنده الانم از ترس دارم میمیرم هی به مبل اشاره میکنه ولی چیزی نیست بهش میگم کجاست بیارش میترسه ...
محمد
۱۹:۲۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
بابا تا الان هزار بار مطالب شنیدیم گفتن جن هست فلا بابا نه مامان من دیده نه بابای من تا الان از کسای ک میشناسم ندیدم بگن دیدیم اقا بیاد خودشو نشون بده بگه سلام داش منم بگم سلام باش فهمیدم .
۰۳:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
حرف دل ما را زدی
۲۱:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۷
انسان از نظر روانی موجود پیچیده ایه و این پیچیدگی بدلیل هورمونهای مغز هست، ی اختلال کوچیک ادم رو عوض میکنه، طرف دچار اختلال میشه ی موجود میبینه ولی چون خودش که متوجه نیست بمرور مغزش نابود شده، میگه کسی حرفم رو باور نمیکنه، ی روانگردانهایی وجود دلره طرف ربع ساعت میخوابه و هزاران رنگ میبینه و بعد زمان رو حس نمیکنه فکر میکنه چند سال دچار اون حالت بوده و رنگهای عجیبی میبینه ولی ایا در واقعیت اتفاقی افتاده? نه . ولی اون شخص واقعا دیده چون مغزش براش ساخته
محمد
۱۹:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
اقا جن هست ولی جرآت نداره خودشو نشون بده.
Zohy
۲۲:۱۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
من خودم جدیدا شیزوفرنی گرفتم خیلی درگیر جن شدم پیگیرم همش
میثم
۲۰:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام.دوستان جن واقعیت داره خیالتان راحت شک نکنید
۱۶:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان خسته نباشید.یکی بگه علائم جن چیه چجوری جن خودشو نشون میده من بار ها سایه دیدم ک درحال حرکتها ولی هرچی دوروبرمن نگاه کردم چیزی ندیدم من یه جوان۱۸سالم ک با پدرومادرم و خواهرم و یه مادر بزرگ پیرم زندگی میکنم.زمانی ک نصف شب سایه هارو میبینم میرم دنبال سایه و بیشتر اوقات سایه ها میرم داخل اتاقی ک در اون موقع کسی نیست منم یه ... بر میدارم میرم تو اتاق بار ها رفتم و یک بار زمانی ک رفتم متوجه شدم یکی پشت سرمه و هر طرف ک میدم میاد دنبالم و میام بیرون.دفعه بعدش ک رفتم تو اتاق در بسته شد و من زود لامپ رو روشن کردم و درو باز کردم آمدم بیرون.لطفا اگ کسی چیزی میدونه ک چکار کنم دست از سرم برداره
۲۱:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بابا دلت خوشه برو دوغتو بنوش خودت درگیر نکن
Japan
۱۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
۱۶:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ازجن کمی میترسم ولی بااین حال دوست دارم جن روببینم ولی جن مسلمان نه کافر
۲۱:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما سعی کن کافرشو ببینی شاید توفیری شد
۱۶:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
۱۲:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
فقط توکل به خدای متعال و مهربون
۰۱:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
باتشکرازسایت خوبتان
۱۷:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ALEX
۱۲:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آ ره حرف حساب و میگی من موافقم
۲۱:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما سعی کن مطالعاتت متوقف کنی و فکر نون باشی که خربزه آب، و ورزش کن و به دکتر روانشناس نرجعه کن که هدر ندری
جوادی
۰۲:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ببینید دوستان بعضی ها داستانهای از قرآن و روایت های نوشتن خواهشا با عقل خودتون این داستان ها رو بخونید
سایهٔ گمشده
۱۳:۱۳ ۰۲ تير ۱۳۹۶
باسلام، هرکسی باورندارد
aziz
۲۳:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
جن ها دونوعند
بعضی ها شبیه انسانهای تغییر شکل یافته اند که غالبا خودشون روپنهان میکنن وبعضی مثل انسانها هستند ولی ..
سلام تا جایی که من میدونم جنیان سراغ ادم های تر سو نمیروند
۰۱:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
بر جمال محمد صلواتح
حسین
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۵
منم یک دیوانه یا یک مریض روانی نیستم وقتی بچه بودم یک چیز هایی یادم هست که یک شب هیچ کس تو خونه نبود خواب بودم بیدار شدم یکی داشت دستم رو از پشت سرم میکشید خیلی نرسیده بودم انگاری سوره ی توحید رو خواندم و دیگه دستم رو نکشید.
الا ن دیگه اتفاق نمی افتد.
۲۱:۱۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
باصدای اذان مسجدسرکوچه غیب شد
۰۰:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
کتاب اسرارالغیبه
۰۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف داره وقتی اینهمه منبع اسلامی منطقی در مورد جن داریم,بریم به منابع اونوری ها استناد کنیم.....
۰۸:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
۱۹:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
خواب دیدی. شاید هم کسی خواسته بترساندت.
۲۳:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام عزیزان شما مختارید که بپذیرید یا نه.
و خداوند بهترین حافظ ماست
۲۱:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
خوب شد تودنیای موازی هستن..وگرنه بدبخت میشدیم اینهارو که میبینیم اینهمه اختلاص میکنن بعدم هیچی به هیچی جن که دیگه جای خود داره نمی بینیمش م
م
۰۰:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا
۲۰:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
این سایت هم جن داره . هر کاری میکنیم لایک کنیم نمیشه یا درصد لایک ها یک هو میاد پایین :))
۱۵:۱۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
با اجازه تمامی دوستان ‌ـــ پشت سرتو نگاه کن وایییییییی پخخخخخخخ .
۱۵:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
تا اونجا كه من ميدونم متافيزيك با ماوراالطبيعه تفاوت داره
۱۳:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
در کتاب مقدس قرآن مسلمانان آمده است که جنیان از آتشآفریده شده‌اند پس چرا ديده نمي شوند
۱۳:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام بر همه
نشستم تمام نظراتتون رو خوندم بعضی به واقعیت نزدیک بو وبعضی چرت پرت
من با دو تا از اجنه رفیقم،اینکه میگم رفیقم الانم پیشم هستن و دارن میبینن ک دارم این مطلبو میذارم
اسماشونم ایسیچی و کفلمه هستن
اصلا هم ترس ندارن
۱۳:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جن وجود دارد و قدرت بسیار زیادی هم دارد برای مثال یه نوزاد جن به اندازه یک انسان هفتاد ساله علم و تجربه و دانایی دارد جن ها میتوانند کارهای خارقالعاده را انجام دهند مثلا در قرآن امده که تخت بلقیس را برای حضرت سلیمان آوردند و .... همانگونه که ما به همدیگر احترام میزاریم باید به جن ها احترام گذاشت ( البته آنها را نمیبینیم فقط در موارد خاص که وارد دنیای آنها شویم ) جنیان اقوام مختلفی و ادیان مختلفی دارند بنظرم تسخیر جن کار بسیار اشتباهی است و معمولا جادوگران از جنیان بد و کافر برای ضربه زدن به دیگران استفاده میکنند ... مطالب زیادی در این باره هست
برای دور بودن از شر جن و انس همیشه هر صبح سوره های فلق و ناس را حتما بخوانید به اذن خداوند دیواری نفوذ ناپذیر برای شما از شر خلایق ایجاد خواهد شد ...
Philippines
۱۳:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
آقا اینجا گفتید جن فراتر از مکان و زمان است یعنی چیزی که فراتر از زمان باشد طول عمر برای آن معنی ندارد
در برخی جاها برای جن ها عمرهای بالای 1000 سال نسبت داده اند؟
موجودی که فراتر از زمان و مکان باشد تغذیه از پسماند غذای انسان و بو کشیدن غذای انسان دوباره معنی نمیدهد
بو یک چیز مادی است و مکان و زمان در آن صدق می کند حالا موجود فراتر از زمان و مکان چرا باید از بو تغذیه کند؟
۰۰:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۷