جن چگونه موجودی است؟+ تصاویر

برخی از علم‌دوستان در تلاش هستند تا به کمک پیشرفت علم وجود جن را اثبات کنند، در مقابل برخی محققان در تلاشند تا وجود آن را رد کنند و مشاهده آن را به بیماری‌های روانی همچون شیزوفرنی مرتبط بدانند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جهان اطراف، بسیاری از موارد به چشم انسان قابل رویت نیستند اما قدرتشان از انسان بیشتر است. اشعه X، میکروب‌ها، ویروس‌ها، تک‌سلولی‌ها، الکترون‌ها و همچنین جن‌ها از این جمله اند که نمی‌توان وجود آن‌ها را انکار کرد. بر این اساس هم نمی توان به این علت که ما نمی‌توانیم جنیان را ببینیم، وجود آن‌ها را رد کنیم.

گفته می‌شود که بعد زمان و مکان برای جنیان معنا ندارد و آن‌ها می‌توانند اعمالی را که از توان انسان خارج است انجام دهند. در واقع، عمده‌ترین شک و تردیدی که در مشاهده یا وجود جنیان وجود دارد امر پنهان بودن آن‌ها از چشم انسان‌ها است که البته از نظر علمی هم توجیه‌پذیر است.

جن چگونه موجودی است؟

متافیزیک به معنی ماوراء الطبیعه شامل بخش‌هایی از جهان بیکران است که از حوزه درک حواس 5گانه ظاهری ما خارج است. علم متافیزیک منطبق با فطرت انسان‌ها است و بی‌پایان است. مباحث مهم متافیزیک شامل مبانی، دانش و موجودات متافیزیک است. موجودات متافیزیک شامل فرشتگان، جن و ابعاد فرطبیعی انسان است.

جن چه فرقی با انسان دارد؟
در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها جن‌گیرها یا احضارکنندگان ارواح وجود دارند که وجود این امر  خود به تبع می‌تواند تائیدی برای وجود جن و جنیان باشد. در کتاب مقدس قرآن مسلمانان آمده است که جنیان از آتش آفریده شده‌اند، آفرینش آن‌ها به قبل از آفرینش انسان بازمی‌گردد و ...

از آنجا که نوع خلقت جنیان با انسان‌ها متفاوت است، مکان و نحوه زندگی و ویژگی‌های آن‌ها نیز با انسان‌ها تفاوت بسیاری دارد. به طور کلی، جن نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است که بسیاری از ادیان الهی نیز به وجود آن اشاره کرده‌اند و علم نیز در تلاش کشف اطلاعات بیشتر راجع‌به آن است.

در مطالعه‌های علمی گفته شده است که جن از پلاسما تشکیل شده است. بنابر باورهای دینی، جن قبل از انسان آفریده شده است و تفاوت‌های چشمگیری با انسان دارد. از طرف دیگر، هرگونه ماده‌ای که دمای بالایی دارد می‌تواند پلاسما تولید کند.

گفته می‌شود کلمه جن به معنای «پنهان» است و به موجودی اشاره دارد که دارای حرکات سریع است و قابلیت سفر در زمان و مکان را دارد. جن به اشکال متفاوت درمی‌آید و قدی کوتاه‌تر از انسان دارد و قابلیت تولیدمثل دارد. جن از پسمانده‌های انسان از طریق مزه کردن یا بو کشیدن تغذیه می‌کند. به طور معمول، جن انسان را می‌بیند اما انسان نمی‌تواند آن را ببیند. ریشه این کلمه در زبان فرانسه به معنای «روح» است.
جن چگونه موجودی است؟

چرا وقتی جن می‌آید هوا سرد می‌شود؟
به علت کم بودن تحقیقات علمی انجام‌گرفته در مورد جن و جنیان، برخی زیست‌شناسان و محققان احتمال وجود جن و سایر موجودات فراطبیعی را انتزاعی می‌دانندو آن را مرتبط با متافیزیک در نظر می‌گیرند. در واقع ، در علم متافیزیک، جن یکی از موجودات مهم است. در بیشتر تحقیقات انجام شده جن را موجودی آفریده‌شده از آتش در کالبدی فرض کرده‌اند که دارای انرژی است.

برخی از تحقیقات انجام‌شده به این موضوع اشاره کرده‌اند که هنگام آمدن جن در اطراف تغییر دمایی حس می‌شود که ممکن است به علت انرژی باشد که این موجودات حامل آن هستند. برخی از محققان این انرژی را انرژی الکترومغناطیسی می‌دانند که باعث کاهش مادون قرمز و انرژی محیط و  به دنبال آن سبب کاهش در دما می‌شود.

چرا نمی‌توانیم جن‌ها را ببینیم؟
 بر باور برخی محققان، جنیان در سطوح مختلفی از انرژی وجود دارند و به همین علت ما نمی‌توانیم آ‌ن‌ها را ببینیم و کشف کنیم. به بیانی دیگر، جن‌ها در دنیایی موازی با ما زندگی می‌کنند که ما نمی‌توانیم به آن نفوذ کنیم.

جن چگونه موجودی است؟

فاصله اجزای موجود در پلاسما از طریق نیروهای مغناطیسی و الکترونیکی افزایش می‌یابد و به دنبال آن تراکم آن کاهش می‌یابد. فاصله بین اجزای پلاسمای بدون برخورد بسیار زیاد است و به همین علت آنچه که پلاسمای بدون برخورد دارد می‌تواند به‌راحتی از اجسام عبور کند. بر این اساس، برخی افراد هنگام دیدن این موجودات مشاهده می‌‌کنند که جن‌ها ناپدید می‌شوند یا از دیوار رد می‌شوند.

جن‌ها ما را چگونه می‌بینند؟
پلاسما مفهومی مدرن است که به معنای خاص امروز آن دانشمندان به تازگی موفق به کشف آن شده‌اند و در بیشتر موارد معنی آن با آتش بدون دود همپوشانی دارد. گفته شده است که جن‌ها نمی‌توانند به طور شفاف انسان‌ها را ببیند و تنها می‌توانند انسان‌ها را به شکل تصاویری تار ‌بینند.

همان‌طور که انسان‌ها در بیشتر موارد قادر به دیدن این موجودات نیستند و در مواردی نادر آن‌ها را می‌بینند، جن‌ها نیز نمی‌توانند انسان‌ها را همواره رویت کنند و زمانی آن‌ها را می‌بینند که به دنیایشان نفوذ کنند و برخی از آن‌ها می‌توانند با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. در واقع، بیشتر جن‌ها احتمالا انسان‌ها را مانند ارواحی در نظر می‌گیرند که در دنیای موازی آن‌ها زندگی می‌کنند.



شاید بتوانیم بگوییم همانطور که در دنیای ما جن‌ها دور از تصور هستند، در دنیای آن‌ها نیز ما حکم موجوداتی دور از ذهن را داریم که برای رویت ما باید به دنیایمان نفوذ کنند.

ارتباط دیدن جن و شیزوفرنی
به گفته برخی محققان، برخی از بیماران روانی به‌خصوص افرادی که از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برند از وجود یا مشاهده جن‌ها سخن می‌گویند و بیشتر توهمات خود را به این موجودات نسبت می‌دهند. بر این اساس، آن‌ها بر این نکته تاکید دارند که در بسیاری از فرهنگ‌ها افراد جن‌زده نوعی بیمار روانی محسوب می‌شوند و به جای جن‌گیر یا احضارکننده روح بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند.

به گفته آن‌ها، افرادی که از برخی از بیماری‌های روانی رنج می‌برند موجوداتی را تحت عنوان جن می‌بینند که فکر می‌کنند بر آن‌ها نفوذ می‌کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند. در مطالعه‌ای که رابطه بین دیدن جن و بیماری روانی مد نظر بود بر 105 مقاله شامل 47 مورد تحقیق شد.

در این بررسی، 66 درصد از موارد از بیماری و مشکلات روانی رنج می‌بردند. حدود نیمی از موارد به بیماری شیزوفرنی مبتلا بودند و سایرین نیز درگیر برخی از مشکلات روانی و عصبی بودند. برخی از این محققین بر این باور هستند که تصور این افراد از جن درمان آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سبب می‌شود حتی پس از تشخیص بیمار، فرد بیمار به پزشک مراجعه نکند.

در منابع مختلف از جمله کتب مقدس و دینی و همچنین در احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غیرایرانی بیشتر از جن به عنوان ارواح یا روح‌های صدادار یاد می‌کنند. در این میان، برخی افراد و ادیان وجود آن را باور ندارند و مشاهده یا باور آن را نوعی بیماری روانی در نظر می‌گیرند.

منبع اصلی:
LiveScience
سایر منابع:
Ufoinfo
unexplained-mysteries
Encyclopedia of Religion and Ethics
Wikipedia

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۱:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا باید تاسف خورد به خاطر چند تا نقل قول که اصلا مشخص نیست چه کسی نوشته و حقیقت داره یا نه. مردم خرافاتی خودشونم بدشون نمیاد یکم بترسن کیف کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
هرکسی که میگه جن وجودندارد ودروغه پس به قرآن وقیامت هم اعتقادی نداره چون قرآن هم درموردجن گفته
Iran (Islamic Republic of)
R
۱۲:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام
اول اینکه جن وجود داره
اما دلیلی نداره ما بترسیم
خیر سرمون اشرف مخلوقاتیم ما باید الگوی اونا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
نه داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
من ودوستم داشتیم به خانه مرفتیم ساعت۱شب بود یه بن ست را دیدیم که در انجاه خانه خراب داشتیم مرفتیم که در خانه باز شد مردم نبودن ما فرار کردیم بعد دیدیم از اونماقه دیگه به آنجا نرفتیم ونماز می‌خواندیم تا دیگه اینجوری نشه
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۲۱:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
خونه ما وسایلامون گم میشه پیش چن دعانویس رفتیم همشون میگن خونتون جن داره. آیا یاواقعاجن وجودداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ایلیاریحانی
۰۰:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان من یک شب خواب های عجیبی دیدم و صبح که بیدار شدم جای دست رو بدنم بود این ربطی به جن داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم چون تو قرآن گفته وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
Melina
۲۱:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من قبلا بابابزرگم رو دیدم که فکر کنم لباس سیاه پوشیده بود ولی بابابزرگم خونه نبود.
یه بار دیگه ام مادر بزرگم رو دیدم که سیاه بود فکر کنم ،ولی مادر بزرگم تو اتاق نبود فکر کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
جن چيز ترسناکي است من يک بار داشتم راه مي رفتم من و دوستم ساعت 2شب بوديک خونه اي بود هنوز نصفه بنا بود و تاريک بود از اونجا يک صدايي درومد بعد يکي سلام گفت وبعد صداي جيغ آمد و چشم هاي قرمزپيدا شد نه يک ودوتا بود بعد يك زني لباس سفيد وپاره پاره پوشيده بود و ميگفت من كسي هستم كه جرعت كشتن شما رادارم وبعد من و دوستم دويديم بعد اينا امدن دنبالمون تا كمي رفتيم حلو رفتيم غيبشون شد ووقتي كه رسيديم در خونه نفس ندا شتيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مطالب خوبین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
خدایا توبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
سلام کسی که به خدا و قرآنش ایمان داره باید وجود جن رو هم باور کنه من قبلا تو خواب با تکون خوردن پاهام یا دسام یا سرم بیدار میشدم ولی چیزی،نمیدیدم یبار هم باصدای کوبیده شدن چیزی،بیدار شدم و یه سایه ی سیاه نشسته کنارم بود،تا لامپ و روشن کردم چیزی نبود ولی اهمیت نمیدادم یکم همون لحظه میترسیدم بعدش بیخیال میشدم ولی خداییش خیلی دوست دارم از جن بدونم حتی دوست دارم با یه جن دوست بشم میدونم دیوونم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بله همونطور که اشاره جالبی داشتید شما دیوانه هستید یا لااقل در شرف دیوانه شدن، و تکان خوردن دست و پا در خواب ی نوع تشنج خفیف که در اثر افسردگی و همچنین مصرف ترامادول ایجاد میشه و در کل شما دوغتو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۱۷:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام به همه.
ما چرا اینقدر همه چیرو ساده میگیریم( البته در بعضی موارد خوبه ها )
اقا یه لحظه به خواباتون فکر کنین ، چقدر خواب دیدین که عینن بعد یه مدت تعبیر شده من خودم یه عالمه دیدم شم هم همینطور
خوب اگه فکر کنین متوجه میشین ما انسان ها تنها از هزار راز این جهان تنها یدونشو میدونیم و قطعا از این ۹۹۹ تا راز دیگه یدونش جنه.☺
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام بر تو ای رازدان
اولا کی گفته تعداد رازها هزارتاست که شما یدونه ش دونستی 999 تاش موند، شما علمی نداری الکی بحث خواب و فلان و بهمان قاطی نکن، شما روزانه دونخ سیگار بکش کمتر احساساتی بشی، فوران احساسات تعدد رازهای طبیعت بهم نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ALEX
۱۲:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آ ره جن وجود داره من خودم یک چند باری دیدم ولی دیگه اعصابمو خورد کرده بود با چاقو بهش حمله کردم مثل یک نینوا ولی رفت قیب شد
United States of America
سینا
۱۳:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا شفات بده...
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما ورزش کن اگه جواب نداد پاستیل بدست برو تیمارستان خودتو معرفی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
وای من از جن میترسم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما برای ترس مخلوط انجیر و شاهدونه، پسته، موز، لبو، کاه، یونجه، شبدر، علوفه تازه، ماست بهبهان، عسل، بادرنجبویه و مقدلری قیر استفاده کن و بنظرم فایده نداره پس تاکیدم اینه دوغ بزن
United States of America
سینا
۰۳:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
جن چی چیه؟ جن کجا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۷
با سلام این عکس ها واقعی هستند؟ اگه نیستند چرا گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بله واقعی هستن و چند بار از جن خواستن تغییر فیگور بده عکس مناسب رو تهیه کنن تو بعضی موارد قهر کرده رفته
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۱:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
من یه شب پیشه خواهرم خوابید بودم وقتی صبح بیدار شدم تو حیات بودم وقتی بلند شدم رفتم تو خونه همه داشتن گریه می کردن و این چیزا منو هم دیدن شک زده شدن و بعد یه مددت که گذشت بهم گفتن تو حدود چها ر ماه نبودی و همه دیگه فکر کردن مردی منم چیزی یادم نمیاد فقد خواب بودم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما به ی دکتر اعصاب و روان مراجعه کن و با چرندیات و مهملات ذهن الوده ی تعداد ادم ساده لوح رو خراب نکن
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۲:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
از نظر من جن وجود داره ولی دلیلی نداره ازشون بترسیم وقتی یک انسان انسان دیگرو میکشه توسط قانون محکوم میشه حالا اگه جن باشه بدتر خداوند اون رو محکوم میکنه پس بدونید جن با هاتون کاری نداره مگر اینکه اذیتش کنید یا به دنیا شون نفوظ کنی ارامشو ازشون میگیری برا همین تلافی می کنند وازنظر من واقعا حق دارن چون ما اذیتشون کردیم ولی بازم میگم هیچ چیز تو دنیا الکی نیشگست خدا به فکر هم چیزو همه کس هست یا حق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناصر
۲۳:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من روستا زندگی میکنم فامیلمون شب ابیاری داشتن پدروپسر که ۷۰ساله و۴۵ساله بودن شب موقع عبور از قبرستان دیده بودند چیزی شبیه گرد باد با اونا برخورد کرده بود وهر کدومو سمتی انداخته بود دیگه از ترس برگشته بودن خونه ولی چند روزی مریض شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
جن وجود داره چون من خودم به شخصه تاچندماه پیش بایکیشون دوست بودم
United States of America
سینا
۰۳:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
آره منم چند تا دوست جن دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما به دکتر روانشناس حتما مراجعه کن احتمال شدید شیزوفرنی مزمن داری ولی بدلیل ماهیت این بیماری چنان در توهم غوطه وری که حرف دیگران نمیفهمی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
ممنونم تا حالا ی همچین مطلبی نخونده بودم .ممنونم وخوب بود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۶
سلام من یه واقعیتی رومیخام بگم چندسال پیش بودفصل پاییزبودفکرکنم همه افرادخونه خوابیده بودندوفقط من بیداربودم ویه پتوهم روی سرم کشیده بودم نصف شب بوددرهمین جابودمتوجه صدای شدم درست مثل کسی که درهنگام راه رفتن صدادربیاره ومن به طورکامل میشندیدم ولی باسرعت زیادحرکت میکردکه دراینجابودمن ازجام تکان خوردم وخیلی سریع باصدابه طرفم امدوشب بعددوباره جن وارداتاق شدودائم خودشوبه شکلهای مختلفی درست جلوی چشم من درمیاوردتااینکه موضوع رابه خانواده گفتم حتی تواتاق برام قران خواندند فایده ای نداشت وچندبارشروع به خواندن قران کردندحتی یک شب به پهلوی سمت راست بودم ولی بیداربودم ویک باره به من حمله کردبه پهلوی سمت چپم نشست من که زبانم بندامده بودبه یک باره ازم دورشدوازان روزبه بعددچارازاراذیت جن قرارنگرفتم بهتره که سوره جن درقران کریم بخونیدتادچارازاراذیت جن قرار نگیرید
United States of America
سینا
۰۳:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
شما بهتر بود به روانپزشک مراجعه و داروهای آنتی استفاده میکردید قطعا نتیجه می گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما حتما برو روانپزشک، فقط مغز انسان که میتونه هر چرندی بسازه و بس چه واقعیت چه وهم ساخته ذهن انسان و اختلال در هورمونهای مغزی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
با سلام اگر کسی از دوستان جن دید بگوید که ما هم مشتاق دیدار هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۲۱:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
سمین
۰۲:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام،بچه ها جن حتما وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
سمین
۰۲:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام،بچه ها جن حتما وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
در اينكه جن وجود داره شكي نيست ولي اون طور كه ما انسان ها ازش تصور داريم نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
چیز های جالبی داشت اما باید ترسناک تر باشد
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خیلی وحشتناک ادم شب خوابش نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
انیس
۱۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
بسم الله، سلام، من خودم چند بار دیدم هم خوب و هم بدشو. خوبش ظاهرش مثل انسانه و آروم ولی بدش که من دیدم خیلی بزرگ بود با خانمش و دوتا بچش میخواست اذیتم کنه ولی یه مرد با لباس سفید رنگ و نورانی جلوشو گرفت. شکل پیر زنشم دیدم با لباسای سیاه که همش بهت میخندن. من چند ساله هر از گاهی میان توی خوابم و همه اینا که گفتم تو خوابم دیدم. موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما احتمال اینکه مغزت بشدت اسیب دیده و دچار شیزوفرنی شدی
Iran (Islamic Republic of)
محسن‌
۱۱:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
چمدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
چمدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
سلام
آقا من کاری به حرف و نظره این و اون ندارم
من شخصا در کمال هشیاری با جن مواجه شدم و برام خییییییلی عجیب و در عین حال ترسناک بود طوری که این بنده چهل و دو سه ساله که ناسلامتی مثلا مرد هم هستم از شدت ترس مادرم رو صدا کردم .
جالبه‌که ایشون هم به اتفاق برادرم وجود جن رو کاملا درک کرده بودن .
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما ورزش کن، اگه جواب نداد حتما روانشناس رو پیگیر باش
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
الان ک پیامارو خوندم رو مبل نشستم و غروبه و تنهام و فقط یه بچه 2 ساله پیشمه که به من اشاره کرد این چیه پیش مبل زرده میخنده الانم از ترس دارم میمیرم هی به مبل اشاره میکنه ولی چیزی نیست بهش میگم کجاست بیارش میترسه ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
بابا تا الان هزار بار مطالب شنیدیم گفتن جن هست فلا بابا نه مامان من دیده نه بابای من تا الان از کسای ک میشناسم ندیدم بگن دیدیم اقا بیاد خودشو نشون بده بگه سلام داش منم بگم سلام باش فهمیدم .
United States of America
سینا
۰۳:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
حرف دل ما را زدی
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۷
انسان از نظر روانی موجود پیچیده ایه و این پیچیدگی بدلیل هورمونهای مغز هست، ی اختلال کوچیک ادم رو عوض میکنه، طرف دچار اختلال میشه ی موجود میبینه ولی چون خودش که متوجه نیست بمرور مغزش نابود شده، میگه کسی حرفم رو باور نمیکنه، ی روانگردانهایی وجود دلره طرف ربع ساعت میخوابه و هزاران رنگ میبینه و بعد زمان رو حس نمیکنه فکر میکنه چند سال دچار اون حالت بوده و رنگهای عجیبی میبینه ولی ایا در واقعیت اتفاقی افتاده? نه . ولی اون شخص واقعا دیده چون مغزش براش ساخته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
اقا جن هست ولی جرآت نداره خودشو نشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
Zohy
۲۲:۱۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
من خودم جدیدا شیزوفرنی گرفتم خیلی درگیر جن شدم پیگیرم همش
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام.دوستان جن واقعیت داره خیالتان راحت شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان خسته نباشید.یکی بگه علائم جن چیه چجوری جن خودشو نشون میده من بار ها سایه دیدم ک درحال حرکتها ولی هرچی دوروبرمن نگاه کردم چیزی ندیدم من یه جوان۱۸سالم ک با پدرومادرم و خواهرم و یه مادر بزرگ پیرم زندگی میکنم.زمانی ک نصف شب سایه هارو میبینم میرم دنبال سایه و بیشتر اوقات سایه ها میرم داخل اتاقی ک در اون موقع کسی نیست منم یه ... بر میدارم میرم تو اتاق بار ها رفتم و یک بار زمانی ک رفتم متوجه شدم یکی پشت سرمه و هر طرف ک میدم میاد دنبالم و میام بیرون.دفعه بعدش ک رفتم تو اتاق در بسته شد و من زود لامپ رو روشن کردم و درو باز کردم آمدم بیرون.لطفا اگ کسی چیزی میدونه ک چکار کنم دست از سرم برداره
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
بابا دلت خوشه برو دوغتو بنوش خودت درگیر نکن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اين هايي كه اينجا بودن جن بودند ديگه
Japan
علی
۱۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
با سلام من از یکی از بزرگان و صاحب نظران در حوزه دین پرسیدم که خیالات و حتی بعضا تصورات اینگونه مرا اذیت می کند ایشان فرمودند خیالت راحت باشد خیالاتی بیش نیست سعی کنید تغذیه تان را اصلاح کنید و گرمی سردی را در غذا رعایت کنید تا این خیالاتتان هم از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ازجن کمی میترسم ولی بااین حال دوست دارم جن روببینم ولی جن مسلمان نه کافر
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما سعی کن کافرشو ببینی شاید توفیری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من ازجن کمی میترسم ولی بااین حال دوست دارم جن روببینم ولی جن مسلمان نه کافر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
فقط توکل به خدای متعال و مهربون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
باتشکرازسایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من مطالعات زیادی درباره جنها دارم وتقریبا روزی نیست که مطالعه درمورد این موجودات را متوقف کنم دوستان عزیزم جن را نمیتوان به این راحتی ها دید اصلا انقدر وهم انگیز بوی بد ودندان نیش و....نه نه باورنکنید جن وجود داره آره درسته ولی این خصوصیات دقیق نیست جن از انسان کوچکتره و دارای مومن وکافر هستند اغلب احضارهایی که انجام میشود جنهای کافر هستند که حضور پیدا میکنند دوستان گفتنی خیلی زیاده درباره این موجودات ولی بعضی ها فقط خواسته اند صفات بد وترسناک برای آنها جلوه دهند جن هم یکی از میلیونها ملیون چیزیه که خدا آفریده وخداوند هیچ چیز را بی حکمت خلق نکرده از ادمین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ALEX
۱۲:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آ ره حرف حساب و میگی من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۷
شما سعی کن مطالعاتت متوقف کنی و فکر نون باشی که خربزه آب، و ورزش کن و به دکتر روانشناس نرجعه کن که هدر ندری
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۰۲:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ببینید دوستان بعضی ها داستانهای از قرآن و روایت های نوشتن خواهشا با عقل خودتون این داستان ها رو بخونید
Germany
سایهٔ گمشده
۱۳:۱۳ ۰۲ تير ۱۳۹۶
باسلام، هرکسی باورندارد
Iran (Islamic Republic of)
aziz
۲۳:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
جن ها دونوعند
بعضی ها شبیه انسانهای تغییر شکل یافته اند که غالبا خودشون روپنهان میکنن وبعضی مثل انسانها هستند ولی ..
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام تا جایی که من میدونم جنیان سراغ ادم های تر سو نمیروند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا جعفری
۰۰:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
خوب
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۲:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
ولشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۱:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
افرین تشکر
Iran (Islamic Republic of)
amerh
۱۰:۰۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
خیلی باحال بود .
United States of America
صادق بهرامی
۰۱:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
بر جمال محمد صلواتح
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۵
منم یک دیوانه یا یک مریض روانی نیستم وقتی بچه بودم یک چیز هایی یادم هست که یک شب هیچ کس تو خونه نبود خواب بودم بیدار شدم یکی داشت دستم رو از پشت سرم میکشید خیلی نرسیده بودم انگاری سوره ی توحید رو خواندم و دیگه دستم رو نکشید.
الا ن دیگه اتفاق نمی افتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
حالا شب من دیگه خوابم نمی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
همتون میترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
همتون میترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
شنیدین میگن غذای شب مونده مکروه هستش یا استخون غذاروخونه نذار
من دیدم جن استخون وبومیکنه یعنی میخوره یه تیکه استخون توی ظرفشویی مال شام شب
باصدای اذان مسجدسرکوچه غیب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
کتاب اسرارالغیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف داره وقتی اینهمه منبع اسلامی منطقی در مورد جن داریم,بریم به منابع اونوری ها استناد کنیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
من خودم سالها پیش در یک خانه قدیمی زندگی می کردم که سقفش هم از آن سقف های چوبی قدیمی بود یادم نمی رود که یک شب در این خانه تنها بودم و هیچ کس در خانه نبود خدا شاهد است که نیمه های شب بود از خواب پریدم ودیدم یک چیزی شبیه روح سفید رنگ بود ولی شکل و قیافه یک زن را داشت در گوشه اتاق ایستاده بود و با لحنی تهدید آمیز گفت تو با چه جراتی در این اتاق خوابیده ای من 50 سال پیش در این خانه و در این اتاق و در همین جایی که تو خوابیده ای از دنیا رفتم الان که این خاطره را تعریف می کنم هنوز وحشت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
خواب دیدی. شاید هم کسی خواسته بترساندت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام عزیزان شما مختارید که بپذیرید یا نه.
اما تجربه من:چند ماه پیش که شدیدا آلوده به گناه و غرق ناامیدی بودم شبی در حالت بین خواب وبیداری موجود کوتوله وسیاه وپشمالویی بالای سرم آمد ومن از ترس فریاد زدم وتا بسم الله گفتم دوید ورفت...خواهرم شاهد این خالت من بود...من این امر رو به منزله ی یک هشدار جدی از جانب خدای مهربان تصور کردم.جنیان فقط به دو گروه انسان ها آزار میرسانن:افراد آلوده به گناه و افراد مایل به تسخیر آنها
و خداوند بهترین حافظ ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
خوب شد تودنیای موازی هستن..وگرنه بدبخت میشدیم اینهارو که میبینیم اینهمه اختلاص میکنن بعدم هیچی به هیچی جن که دیگه جای خود داره نمی بینیمش م
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
این سایت هم جن داره . هر کاری میکنیم لایک کنیم نمیشه یا درصد لایک ها یک هو میاد پایین :))
Germany
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
با اجازه تمامی دوستان ‌ـــ پشت سرتو نگاه کن وایییییییی پخخخخخخخ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
تا اونجا كه من ميدونم متافيزيك با ماوراالطبيعه تفاوت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
در کتاب مقدس قرآن مسلمانان آمده است که جنیان از آتشآفریده شده‌اند پس چرا ديده نمي شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام بر همه
نشستم تمام نظراتتون رو خوندم بعضی به واقعیت نزدیک بو وبعضی چرت پرت
من با دو تا از اجنه رفیقم،اینکه میگم رفیقم الانم پیشم هستن و دارن میبینن ک دارم این مطلبو میذارم
اسماشونم ایسیچی و کفلمه هستن
اصلا هم ترس ندارن
Germany
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جن وجود دارد و قدرت بسیار زیادی هم دارد برای مثال یه نوزاد جن به اندازه یک انسان هفتاد ساله علم و تجربه و دانایی دارد جن ها میتوانند کارهای خارقالعاده را انجام دهند مثلا در قرآن امده که تخت بلقیس را برای حضرت سلیمان آوردند و .... همانگونه که ما به همدیگر احترام میزاریم باید به جن ها احترام گذاشت ( البته آنها را نمیبینیم فقط در موارد خاص که وارد دنیای آنها شویم ) جنیان اقوام مختلفی و ادیان مختلفی دارند بنظرم تسخیر جن کار بسیار اشتباهی است و معمولا جادوگران از جنیان بد و کافر برای ضربه زدن به دیگران استفاده میکنند ... مطالب زیادی در این باره هست
برای دور بودن از شر جن و انس همیشه هر صبح سوره های فلق و ناس را حتما بخوانید به اذن خداوند دیواری نفوذ ناپذیر برای شما از شر خلایق ایجاد خواهد شد ...
Philippines
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
آقا اینجا گفتید جن فراتر از مکان و زمان است یعنی چیزی که فراتر از زمان باشد طول عمر برای آن معنی ندارد
در برخی جاها برای جن ها عمرهای بالای 1000 سال نسبت داده اند؟
موجودی که فراتر از زمان و مکان باشد تغذیه از پسماند غذای انسان و بو کشیدن غذای انسان دوباره معنی نمیدهد
بو یک چیز مادی است و مکان و زمان در آن صدق می کند حالا موجود فراتر از زمان و مکان چرا باید از بو تغذیه کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
اینجا را خیلی خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
باسلام موفق باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جن هر چی که باشه جلو آدمیزاد هیچه .برای همین خودشو از شر آدما مخفی کرده
-
سعید
۱۳:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
اتفاقا ما یه همسایه داریم همه از ترس دست و زبانش به جن پناه میبرند و خدا به کافر و مسلمان نشون نده هر جا میره بلند نشده و چاییش تموم نشده شعله های فتنه بلند میشنو خانمان میزبان بدبخترو می سوزونند. رفعت خانم منظورم شماییاااااا خداییشش دور و برما دیگه پیدات نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چه بدجنس! من امشب توی خونه تنها هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چه وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
مطلبتون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جن به چیزی میگند که تا به حال اونو ندیدم،هر شخصی برای یه غریبه جن حساب میشه.جن از جنت،یعنی بهشتی که دیده نمیشه،یا جنین که نمیبینیم.خداوند در قرآن آورده که جن از آتش آفریده شده،اما در تفسیر این آیه منظورش از جن خود انسانها هستند.واین توهمات ظهن.چرا خداوند باید یه موجودی بیافرینه که انسان آزار بده،در صورتی که انسان مخلوق آفرینش و هیچ موجودی فراتر از انسان نیست.هر چیزی میگند باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
میگن فبل از انسان افرریده شده...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام
من با سه نفر دیگه در یک زمان در یک مکانم دسته ای از اجنه را دیدیم که در حال پیاده روی و شبیه کوچ کردن بودند و چون هم زمان دیدیم و هر چها ر نفر با هم برایم صد در صد مسجل شده که جن وجود داره
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
منم بااین مطالب که نوشته شده موافقم چون من خودم هم دیدمش ولی زیاد ترسی نداشت بهتر بگم تا زمانی که یک متریم رسید شبیهه انسان بود ولی زیاد نزدیکتر شد چهرش شترنجی بود قدشم کوتاه بود روزیکه دیدم شب موقی خواب یک سیلی محکمی زد که ازترسم از خونه به حیاط دویدم و حرفای بی ربطی میزدم تاکه حالم سرجاش اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
باسلام اگه دیده نمیشندپس این عکسهاچیه کی گرفته باکدام دوربین گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جالب بود تاحالانمي دونستم اونها دنياي موازي باما دارند وبراي آنها هم ما قابل روئيت نيستيم اين باعث ميشود آدم كمتر بترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
بنده مطلبي در مورد مستنداتي كه جن وجود دارد نوشتم مستنداتم هم قراني بود هم از امام علي (ع) اما نظرمو گذاشتين در حال برسي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
با سلام. خداوند درقرآن كريم يكي از سوره ها را با اسم جن قرار داده .و اينكه امام علي (ع) با لشكر جنيان جنگيده و فرمانده جن ها را به اسارت گرفته . پس به مستندات بپردازيم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام. وجود جن کاملا تثبیت شدست. بحث جن خیلی مفصله ولی موجوداتی باهوش هستند که حدود 3000سال عمر میکنن دارای سپاه هستن در حاشیه روستاها وجنگل ها زندگی میکنن من خودم بچه شمال ایرانم خیلی هم در مورد جنیان تحقیق کنم و اطلاعات کسب کردم.در هر حال همون جوری که توی قرآن اومده انسان برترین موجود در عالمه. اگه بتونیم قدرت خودمونو کشف کنیم رد شدن از دیوار یا نشستن روی هوا کار خیلی آسونیه که همه میتونن انجام بدن. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چرا ترسناک؟؟
من اگه دو اتاق رو بهم نشون بدن بگن تو یکیش یه انسان نشسته و تو اتاق دوم هزار جن وجود داره و مجبورم کننن که تو یکی از اتاق ها وارد بشم حتما ترجیح میدم تو اتاقی که جن داره وارد بشم
چون این یه حقیقته که امروزه بعضی آدما از گرگ و شیطون پلیدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چرا ترسناک؟؟
من اگه دو اتاق رو بهم نشون بدن بگن تو یکیش یه انسان نشسته و تو اتاق دوم هزار جن وجود داره و مجبورم کننن که تو یکی از اتاق ها وارد بشم حتما ترجیح میدم تو اتاقی که جن داره وارد بشم
چون این یه حقیقته که امروزه بعضی آدما از گرگ و شیطون پلیدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چرته
۱۲
آخرین اخبار