لزوم توجه به شاخص‌های انتخاب همسر

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پیش نیازها شناخت عمیق زوجین از یکدیگر است و منشا اصلی محتوای این شناخت نیز به شاخص‌ها و ویژگی‌های انتخاب همسر معطوف می‌شود.

جعفر بای آسیب شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: جوانان برای کسب اطلاعات و آگاهی دقیق از همسر آینده می‌توانند با تحقیق و پژوهش به صورت غیر مستقیم مبادرت به دریافت اطلاعات واقعی نموده و عقلانیت خویش را برای اتخاذ تصمیم مناسب حاکم کنند و با انتخابی صحیح زندگی درستی برای خویش رقم بزنند. 
 
وی افزود: هرقدر که ارتباطات قبل از ازدواج طولانی تر باشد لزوما شناخت و آگاهی حاصل نمی‌شود به دلیل اینکه در این گونه ارتباطات احساسات و عواطف غلبه بیشتری دارد و منطق و عقلانیت دچار فرموشی می‌شود و شناخت احساساتی نیز نمی‌تواند پایه مطلوب و مناسبی برای انتخاب باشد. 
 
بای در پایان گفت: ازدواج یکی از ادوار مهم زندگی انسان‌ها محسوب شد که می‌تواند منشا تعیین کنندگی در ایجاد تغییر و تحولات همه جانبه در حیات بشری باشد قطعا پیش نیازهای ازدواج باید قبل از ورود به زندگی در زوجین مهیا شود تا آنان بتوانند زندگی مناسب و مطلوبی را برای خویش به همراه داشته باشند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار