طبق مصوبه مجلس صورت گرفت

ابقای رئیس دانشگاه آزاد بدون حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

با موافقت نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد بدون داشتن حق در شورای سنجش و پذیرش دانشجو باقی ماند.

ابقای رئیس دانشگاه آزاد بدون حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه 18 اسفند ماه در جریان بررسی تعدادی از مواد اعاده شده طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان را تصحیح و تصویب کردند.

شورای نگهبان براساس اصل 60 قانون اساسی بدلیل آنکه رئیس دانشگاه آزاد بخش خصوصی بوده و حق تصمیم‌گیری ندارد و تنها رئیس جمهور و وزرا حق تصمیم‌گیری  و رای دارند با این ماده مخالفت کرد که در نهایت نمایندگان با ابقای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شورای مذکور در ماده 2 بدون داشتن حق رای موافقت کردند.

ماده 2 این طرح تصریح می‌کند:

برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شورای سنجش  و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها با ترکیب زیر واگذار شده که طبق این قانون به اختصار شورا نامیده می‌شود:

1. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری(رئیس شورا).
2. وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی .
3. دو نفر از روسای دانشگاه‌های دولتی به انتخاب وزارتین.
4. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بدون حق رای.

همچنین نمایندگان تبصره‌ای را به ماده 2 این طرح الحاق کردند که تصریح می کند شورا موظف است در اجرای این قانون سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کند.

شایان ذکر است بند (چ) ماده 3 این طرح را که تصویب می کند تصمیم‌گیری در سایر موارد مربوط به سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی است حذف شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مجلس ، چلسه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار