آمار دقیقی از صنایع البرز و آلایندگی آنها مشخص نیست

کارشناس محیط‌ زیست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: پراکندگی صنایع و نبود اطلاعات کامل جهت شناسایی آلایندگی آنها، نقطه ضعف استان البرز است.

آمار دقیقی از صنایع البرز و آلایندگی آنها مشخص نیسترشیدی کارشناس محیط‌ زیست اداره کل حفاظت  محیط‌ زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص صنایع آلاینده‌ این استان، اظهار داشت: به دلیل معضل پراکندگی صنایع استان و عدم استقرار آن‌ها در شهرکهای صنعتی، تاکنون برای شناسایی و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی صنایع مستقر دراستان اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: برای شناسایی صنایع آلاینده ابتدا باید بانک اطلاعاتی صنایع مستقر در استان را داشته باشیم و در مرحله بعد، با نظارت و پایش بر روی عملکرد این واحدها به طور دقیق آمار صنایع آلاینده موجود در استان را شناسایی کنیم.

کارشناس محیط‌ زیست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز ادامه داد: 14 صنعت استان البرز را در شهرک صنعتی شناسایی کرده بودیم که هم اکنون به سیستم پایش آنلاین متصل هستند و از آنجایی که کار مانیتورینگ  این سیستم  در مرکز سازمان محیط‌ زیست انجام می‌شود، اگر آلایندگی خروجی فعالیت‌ آن‌ها از حد استاندارد خارج شود بر خورد قضایی و قانونی با آن‌ها انجام خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه پراکندگی صنایع و نبود بانک اطلاعاتی کامل، یکی از نقاط ضعف استان البرز محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از صنایع استان غیرمجاز هستند و باید برنامه زمانبندی مشترکی از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت با محوریت محیط‌ زیست و استانداری انجام گیرد تا این ضعف برطرف شود.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نصب دستگاه فیلتر آلودگی هوا بر روی دودکش های نیروگاه حرارتی و پالایشگاه و پتروشیمی شازند, کاشت درختان پهن برگ در کنار نیروگاه حرارتی برای تصفیه بیولوژیک هوا
آخرین اخبار