تبریز؛

تلفیق؛رویکرد اصلی آموزش و پرورش استئنایی کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور تلفیق تحصیل دانش اموزان معلولی که بتوانند با دانش اموزان عادی در یک مدرسه درس بخوانند را رویکرد اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قلمی در نشست روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود این طرح به صورت آزمایشی در دو استان گیلانو اصفهان برای 55 هزار دانش اموز ناشنوا،نابیناو مفلولان جسمی حرکتی که از نظر ذهنی مشکلی ندارند و می توانند با دانش آموز دیگر مدارس تحصیل کنند اجرا شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد باید از این پس هر مدرسه ای که ساخته میشود زیر ساخت های لازم برای حضور معلولان نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود 8 واحد دروس مورد نیاز برای آموزش معلولان به تمامی معلمان دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می شود تا در صورت نیازی در مناطق روستایی که امکان ایجاد مدارس جداگانه نیست و نمی توانند در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند از تحصیل باز نمانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد 13.4 دانش آموزان دیر آموز هستند و درصورتی که قبل از ورود به ابتدایی آموزش های لازم داده شود خواهند توانست مانند دانش اموزان عادی تحصیل کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور همچنین گفت تغییر نام آموزش و پرورش استثنایی در شورای عالی آموزش و پرورش تایید شده و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی سازمان به سازمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه تغییر خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز از تحصیل 3680 دانش آموز اشتثنایی در 109 مدرسه و 598 کلاس خبرداد.

پاشایی با اشاره به ضرورت تخصصی اعتبار بیشتر به اعتبارات عمرانی مدارس استثنایی استان افزود:باید به فضاهای آموزشی در شهرستانهای تبریز،مرند،میانه،اسکو و صوفیان توجه ویژه شود.

وی نبود نیروهای خدماتی همیار،کمبود نیروی انسانی به علت بازنشستگی اکثر نیروهای قدیمی ،کمبود تجهیزات توانبخشی و کمک آموزشی را اصلی ترین مشکلات مدارس استثنایی استان بیان کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار