لیگ برتر فوتبال؛

استقلال قهرمان سال 94 شد/ بازی پنالتی ها را تراکتور برد+فیلم

استقلال تهران در آخرین هفته لیگ برتر در سال 94 با توجه به تساوی مقابل پدیده و توقف استقلال خوزستان در انزلی قهرمان سال جاری شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،روز اول از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با انجام 6 دیدار آغاز شد.

تراکتورسازی 3 - فولاد 2

ورزشگاه: 

یادگار امام تبریز

داور: 

رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: بابک داوری و محمد عطایی

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، سعید آقایی، خالد شفیعی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، ایوب کلانتری، فردین عابدینی و فرزاد حاتمی

سرمربی: امیرقلعه نویی

فولاد خوزستان:

علی سلیمی، محمداهل شاخه، بهمن کامل، امید خالدی، عبدالله ناصری، اکبر ایمانی، کوئه ماها، محمود مطلق زاده ، ساسان انصاری احمد عبدالله زاده مهرداد بایرامی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

گل

اوت بلندتراکتورسازی به ایرانپوریان رسید و پاس ایرانپوریان را ایوب کلانتری با یک ضربه دقیق به گل اول تراکتورسازی تبدیل کرد.

دقیقه حساس:

دقیقه 6: ضربه فنی محمود مطلق زاده با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 14: کرنر احمد عبدالله زاده در محوطه جریمه به دستان خالدشفیعی برخورد کرد اما داور بازی اعقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 26: ضربه راه دور محمود مطلق زاده را اخباری به راحتی در آغوش گرفت.

دقیقه 36: پاس اکبرایمانی در ضربه آزاد به مهرداد بایرامی رسید و ضربه بایرامی با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 38: سانتر اکبر ایمانی از میانه میدان در شلوغی محوطه جریمه به کوئه ماها رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 40: اشتباهات عجیب و متداول تراکتوری ها در محوطه جریمه توپ را به بایرامی رساند و ضربه سر کش این بازیکن را اخباری دور کرد.

 دقیقه 44: اشتباه اکبر ایمانی در میانه میدان به فرزاد حاتمی رسید، پاس حاتمی به رفیعی رسید اما ضربه این بازیکن با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد تا تراکتور همچنان با یک گل از حریف پیش باشد.

نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر تراکتورسازی پایان یافت.

دقیقه 50: ساسان انصاری درون محوطه جریمه سرنگون شد اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و خطای تمارش از او گرفت.

دقیقه 59: ضربه احمدعبدالله زاده با اختلاف زیاد از بالای دروازه تیم سابقش به بیرون رفت.

دقیقه 63: پاس پشت دفاع تراکتوری ها می رفت تا سروش رفیعی را در حالت فوق العاده قرار دهد اما خطای سلیمی روی این بازیکن را داور پنالتی گرفت تا محمد ایرانپوریان با یک ضربه دقیق اختلاف را به دو گل برساند.

دقیقه 66: اشتباه خالد شفیعی باعث شد تا او درون محوطه جریمه مهرداد بایرامی را سرنگون کند و ساسان انصاری بتواند برخلاف حرکت اخباری اختلاف را کم کند.

دقیقه 70: کرنر عالی سروش رفیعی درون محوطه شش قدم به شانه فرزاد حاتمی خورد و با اختلاف کم از دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 2+90 : ساسان انصاری گل تساوی را به تراکتوری ها زد.

دقیقه 5+90 خالد شفیعی سومین گل تراکتور را به ثمر رساند.

این دیدار با برتری 3 بر 2 تراکتوری ها به پایان رسید.

فیلم اولین گل تراکتور به استقلال خوزستان را اینجا مشاهده کنید.

تراکتورسازی 3 فولاد 2 + فیلم

..........................................................................................

سیاه جامگان 0 - سپاهان 1

ورزشگاه :

ثامن مشهد

داور: علیرضا فغانی کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و سعید آل وردی

سیاه جامگان:

محمدرضا ناصری، مصطفی احمدی، کایل کنزیا، میثم حسینی، کورده، سعید واسعی، سالار افراسیابی، میلاد نوری، حمیدرضا علی عسگری، آلاجی سوسه و حسین کریمی

سرمربی: فرهاد کاظمی

سپاهان:

رحمان احمدی، لئوناردو پادووانی، عبدا.. کرمی، سعید قائدی فر، محمد روشندل، فوضیل موسی اف، علی کریمی، رسول نویدکیا، حسین پاپی، امین منوچهری و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیماچ

دقیقه 34: سید حسین کریمی روی پاس آلاجی سوسه با رحمان احمدی تک تک شد اما واکنش خوب دروازبان سپاهان مانع از گلزنی سیاه جامگان شد.

دقیقه 35: میلاد نوری باز هم می توانست گلزنی کند اما این بار موسی اف این اجازه را به هافبک سیاه جامگان نداد.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل پایان یافت.

 دقیقه 56: مهدی جعفرپور در محوطه شش قدم سپاهان با احمدی تک به تک شد و توپ را پاس داد تا هم تیمی اش صاحب موقعیت شود اما مدافع سپاهان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 76: شوت میلاد سرلک در محوطه شش قدم سیاه جامگان به پریرا رسید و در حالیکه داور اعلام آفساید کرده بود او شوت خود را به تور چسباند تا هر چند خطا اما بالاخره یک توپ از خط دروازه گذشته باشد.

دقیقه 84: لوسیانو پریرا در موقعیتی نسبتا تک به تک نزدیک به محوطه شش قدم سیاه جامگان صاحب موقعیت شد اما به بدترین شکل توپ را به مدافعان حریف تحویل داد.

موسی اف در دقیقه 90 برای سپاهان گلزنی کرد.

این دیدار با برتری یک بر صفر سپاهانی ها به پایان رسید.

سیاه جامگان صفر سپاهان 1 + فیلم

.............................................................................................

نفت تهران 1 - گسترش فولاد 0 

داور: یداله جهانبازی      کمک‌ها: حمید سبحانی و یعقوب سخندان
استادیوم: تختی تهران        
 
اخطار:  محسن حسینی (51) از گسترش فولاد؛

نفت تهران:
 علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، سیامک کوروشی، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی، مجتبی حق دوست، علی قربانی، وحید امیری و عیسی آل کثیر
سرمربی: علیرضا منصوریان
 
گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی ، امید نظامی پور، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، مگنو باتیستا، محمد امین درویشی ، داریوش شجاعیان و لئوناردو پیمنتا، سید محمد سید صالحی، سید محسن حسینی، محسن حمیدی

سرمربی: فراز کمالوند

دیدار دو تیم از ساعت 16 آغاز شد.

دقیقه 21 – حرکت نفتی ها از جناح چپ و سانتر او باعث سرزنی علی قربانی شد و همین ضربه او باعث لرزیدن تیرک دروازه حریف شد.

دقیقه 27 – ایمان مبعلی ضربه کاشته نفتی ها را به سمت دروازه گسترشی ها زد و شوت زیبای او برای دومین بار تیرک دروازه این تیم را لرزاند.

دقیقه 54 – محمد امین درویشی توانست از کمند مدافعان نفت عبور کند ضربه خود را روانه دروازه این تیم کند اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 64 – سانتر ایمان مبعلی را عیسی آل کثیر با ضربه سر به سمت دروازه گسترش زد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸ – ارسال عرضی ابراهیمی از لبه ۶قدم به سید صالحی رسید اما او این ضربه را از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه ۷۱ - ارسال کوتاه وعرضی وحید امیری را آل کثیر دریافت کرد و در حالی که موقعیت فوق العاده ای برای باز کردن دروازه حریف داشت، توپ خود را به خارج از چهارچوب زد.

مرتضی اسدی گل به خودی زد و نفتی ها با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شدند.

ملوان 1 - استقلال خوزستان 1

 ورزشگاه تختی انزلی

داور: حسین زرگر         کمک‌ها : محمد منصوری، یعقوب حجتی
 
کارت زرد:
 
محمد طیبی(20) از استقلال خوزستان
 محمد ستاری (60)، مازیار زارع (64) از ملوان
 
کارت قرمز: روح اله سیف الهی (57) از استقلال خوزستان؛

ملوان بندرانزلی:
سیدحسین حسینی، عزت ا.. پورقاز، محمدحسین کنعانی ، محمد رضی پور، حسین ماهینی،  پژمان نوری، مازیار زارع، جلال رافخایی، محمد ستاری، صادق محرمی و سیاوش حق نظری
سرمربی: محمد احمدزاده
 
استقلال خوزستان:
 فرناندو ده خسوس، محمدطیبی، پیمان شیرزادی، کولیبالی، دانیال ماهینی، حکیم نصاری، میثم دورقی، فرشادسالاروند، روح الله سیف الهی، رحیم زهیوی و حسن بیت سعید
سرمربی: عبداله ویسی

دیدار دو تیم از ساعت 16 آغاز شد.

 دقیقه 9 – محمد رضی پور در محوطه جریمه توانست با سرعت بالای خود، موقعیت خوبی به دست آورد اما ضربه او با دخالت مدافعان حریف به کرنر رفت.

 دقیقه 15 – محمد آبشک پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه سنگین خود را با پای چپ به سوی دروازه خسوس زد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 22 – ضربه پنالتی که نصیب ملوانان شده بود را سیدجلال رافخایی به بیرون زد اتفاقی که برای ملوانان بسیار عجیب بود، رافخایی تاکنون همه پنالتی ها خود را به گل تیدیل کرده بود.

دقیقه 24 – پرتاب بلندی که روی دروازه ملوانان انجام شد با اشتباه مازیار زارع در دفع توپ، تیر دروازه ملوانان را به لرزه درآورد.

دقیقه 27 - مهاجم زهردار ملوانی ها توانست پنالتی از دست داده خود را جبران کند و در بهترین زمان ممکن دروازه حریف خطرناک خود را باز کند، مثلث هجومی ملوانی ها در این لحظه توانست با یک حرکت تیمی کار خسوس را یکسره کند و دروازه این تیم را باز کند، رضی پور با پاس رو به بیرون محرمی را صاحب توپ کرد و او نیز پاس خود را برای رافخایی انداخت و مهاجم نوک ملوانی ها نیز توانست با حضور به موقع در محوطه شش قدم دروازه خوزستانی ها را باز کند.
 
دقیقه 45 - کرنر ارسالی خوزستانی ها در آخرین دقیقه نیمه اول پس از سابیدن به سر زهیوی به محمد طیبی رسید و او در حالی که تنها دروازه بان ملوان را پیش روی خود داشت دروازه این تیم را باز کرد.

دقیقه 45 -کرنر ارسالی خوزستانی ها در آخرین دقیقه نیمه اول پس از سابیدن به سر زهیوی به محمد طیبی رسید و او در حالی که تنها دروازه بان ملوان را پیش روی خود داشت دروازه این تیم را باز کرد.

دقیقه 48 – پژمان نوری در آغاز نیمه دوم، توپ برگشتی توسط مدافعان حریف را با ضربه ای محکم و روپا به سمت دروازه حریف زد اما این توپ از بالای دروازه خسوس به بیرون رفت.

دقیقه 60 – محمد رضی پور ضربه محکم خود را به دروازه استقلال خوزستان زد اما این توپ با دخالت خسوس به کرنر رفت.

دقیقه 69 – ضربه پورقاز در حالی که چیزی نمانده دروازه خوزستانی ها را باز کند با فداکاری نصاری به کرنر رفت.

این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت.

ملوان 1 استقلال خوزستان صفر + فیلم


...............................................................................................

استقلال 0 - پدیده 0

 ورزشگاه آزادی تهران
داور: احمد صالحی                کمک‌ها:  حمید غمزه و رحیم شاهین،

استقلال:
 
مهدی رحمتی، امین حاج محمدی، هرایر مگویان، میلادفخرالدینی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، سجاد شهباززاده، محسن کریمی، عادل شیحی و جابر انصاری
سرمربی: پرویز مظلومی
 
پدیده:
 
مجتبی روشنگر، محمدحسین مرادمند، محمود خمیسی، مسعود نظرزاده، کریم احمدی، میثم نقی‌زاده، حسین بادامکی، علی فرامرزی ، محسن یوسفی، مهدی خیری و یونس شاکری.
سرمربی:رضا مهاجری
 
دقایق حساس
 
*دقیقه 7: ارسال بلند استقلالی ها با دفع اشتباه مدافع پدیده می رفت یک گل زودهنگام برای استقلال باشد که با درخشش روشنگر توپ به کرنر رفت. محمود خمیسی روی این صحنه نقش اصلی را ایفا کرد.

دقیقه 19: این بار نوبت به مدافعان استقلال رسید که با اشتباه خود در استانه ثبت یک گل به خودی باشند اما دفع سر روزبه چشمی با خوش شانسی از کنار تیرک دروازه رحمتی به کرنر رفت.

دقیقه33: روی حرکت خوب سجاد شهباززاده استقلال صاحب موقعیت مناسبی شد تا گلزنی کند اما امید ابراهیمی با مکث بی مورد خود این فرصت طلایی را از دست داد تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود.

*دقیقه 47: عادل شیحی بهترین فرصت برای گلزنی در نیمه نخست را از دست داد .روی پاس امید ابراهیمی این بازیکن مراکشی می توانست با یک ضربه دقیق بازی را به سود استقلال به پایان ببرد که با بی دقتی توپ را به آسمان کوبید.

*دقیقه 51: عادل شیحی روی پاس زیبای خرسند نیا با دروازه بان تک به تک شد اما ضربه این بازیکن را دفاع پدیده در آخرین لحظه دفع کرد.
 
دقیقه 90: ارسال بلند عادل شیحی از روی ضربه ایستگاهی را آرش برهانی در تیر دوم با ضربه سر به بیرون زد.

حاشیه
 
* با اینکه طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای تماشاگران استقلالی رایگان اعلام شده بود اما باز هم استقبال خوبی از بازی آبی پوشان در آخرین دیدار سال نشد.
* نمایش 10 دقیقه ای ابتدایی میثم مجیدی  دلایل نیمکت نشینی اش در هفته های گذشته را مشخص کرد، دفع های نه چندان جالب و اشتباهات مکرر عمده حرکات این بازیکن  در ده دقیقه ابتدایی بود.
* حسین بادامکی بعد از این که داور تکل روزبه چشمی را روی پای او خطا نگرفت در حرکتی جالب به احمد صالحی گفت:«باور کن این تکل خطاب بود».
* محسن یوسفی و حسین بادامکی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت استقلال رفته و از مربیان رخصت گرفته است.
* پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت به خاطر روز شهدا در ورزشگاه آزادی انجام صورت گرفت.
* گروهی از هواداران استقلال پس از دیدن عادل فردوسی پور به سمت او رفتند و عکس سلفی گرفتند.
* تعدادی از تماشاگران استقلال برای فرهنگ سازی در ورزشگاه ها بنرهایی با خود به همراه داشتند که روی آن نوشته بود از آوردن نارنجک های دست ساز و ترقه ممانعت کنند.
* روزبه چشمی بازیکن کلیدی استقلال در دقیقه 40 بازی به شدت از ناحیه زانو آسیب دید تا با برانکارد از زمین خارج شود. به نظر می رسد شدت آسیب دیدگی این بازیکن خیلی زیاد باشد.

استقلال صفر پدیده صفر + فیلم


.............................................................................................

ذوب آهن 1- سایپا 1

استادیوم: فولادشهر                   
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد،    کمک‌ها: مهدی عالیقدر و امیرآشور ماهانی

ذوب آهن:
 
محمد باقر صادقی، علی حمام، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، ولید اسماعیل، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، مهدی رجب زاده، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و مسعود حسن زاده
سرمربی: یحیی گل محمدی
 
سایپا:
 
حامد فلاح زاده، محمد اسماعیل بیگی، مجید ایوبی، علی زینالی، ابراهیم شکوری، ابراهیم صادقی، مهدی دغاغله، محمد سلطانی فر، امین جوادی مقدم و مهدی ترابی
سرمربی: مجید جلالی

گل‌ها:

ذوب آهن یک سایپا 0: (دقیقه 29، مهدی رجب زاده): ارسال به بیرون ولید اسماعیل به صورت زمینی به رجب زاده رسید که این بازیکن باتجربه از این فرصت به خوبی استفاده کرد و گل برتری تیمش را به ثبت رساند.

ذوب آهن یک سایپا یک: (دقیقه 45، مهدی ترابی): روی یک پاس عالی از سوی علی زینالی درون محوطه جریمه، مهدی ترابی با کنترلی عالی و ضربه ای فنی دروازه ذوب را باز کرد تا بالاخره در تیم باشگاهی اش هم موفق به گل زدن شود.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 5: ارسال کرنر حدادی فر در فرصتی خوب نصیب تبریزی شد ولی این بازیکن نتوانست آن را کنترل کند و فرصت از دست رفت.
دقیقه 8: ارسال زینالی از گوشه سمت راست محوطه جریمه با برخورد به یکی از بازیکنان ذوب آهن در آستانه ورود به دروازه صادقی قرار داشت که توپ روی خط توسط مدافع این تیم دفع شد.
دقیقه 12: فرار مهدی رجب زاده به محوطه جریمه سایپا با ضربه خوبی از او همراه نبود و ابراهیم شکوری در مشایعت با او، بازیکن باتجربه ذوب را وادار کرد توپ را در اختیار سایپایی ها قرار دهد.
دقیقه 18: ارسال مهدی ترابی بعد از چند حرکت تکنیکی در گوشه محوطه جریمه برای مهاجمان تیمش بدون اینکه خطری روی دروازه ذوب ایجاد کند در اختیار مدافعان این تیم قرار گرفت.
مهدی رجب زاده در دقیقه 29 نخستین گل ذوبی ها را به ثمر رساند.
دقیقه 33: پاس به بیرون محمدرضا حسینی به حسن زاده در ابتدا این بازیکن با زدن سایه‌ی توپ بهترین فرصت را از دست داد و بار دیگر ضربه اش را به سمت دروازه نواخت که اینبار دخالت مدافع سایپا تنها یک کرنر را نصیب ذوبی ها کرد.
دقیقه 39: ضربه ایستگاهی برای ذوبی ها را مسعود حسن زاده با استایل خاص کریس رونالدو پشت آن قرار گرفت و البته ضربه را با شبیه ترین استایل به حسن زاده نواخت تا این فرصت از دست برود.
دقیقه 40: روی ارسال حسن زاده، توپ از دو بازیکن ذوب گذشت تا به محمدرضا حسینی برسد اما ضربه بی دقت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 52: ضربه ایستگاهی فوق العاده قاسم حدادی فر در آستانه ورود به دروازه توسط فلاح زاده دفع شد تا کاپیتان ذوبی ها ناکام شود.
دقیقه 58: حرکت فردی مسعود حسن زاده درون محوطه جریمه در ادامه با ضربه ناقصی از سوی او همراه شد که توپ به راحتی در اختیار فلاح زاده قرار گرفت.
دقیقه 67: مرتضی تبریزی در مصافی تک به تک با حامد فلاح زاده ناکام ماند و توپش را در اختیار دروازه بان سایپا قرار داد.
دقیقه 69: یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی ایده آل در اختیار سایپایی ها قرار گرفت که میلاد میداوودی به بدترین شکل ممکن آن را از دست داد و توپش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 77: بار دیگر پاس به بیرون رجب زاده و اینبار دریبل زیدانی کاوه رضایی درون محوطه جریمه با ضربه خوبی از او همراه نبود تا فرصت از دست برود.
دقیقه 83: ذوبی ها که ضعف سایپایی ها را در کات بک های گوشه محوطه جریمه می دیدند بار دیگر توسط تبریزی فرصت خوبی به دست آوردند که اینبار هم با ضربه بی دقت او گل برتری برای این تیم به ثمر نرسید.

حاشیه

×نیمکت نشینی رشید مظاهری در این بازی یکی از اتفاقات عجیب بود که البته به نظر می رسد یحیی گل محمدی برای استراحت این گلر و آماده سازی او برای دیدار لیگ قهرمانان این تصمیم را اتخاذ کرده است.
* اعلام آفساید عجیب از سوی داور این بازی با اعتراض شدیدی از سوی یحیی گل محمدی همراه بود. سرمربی ذوب اعتقاد داشت او در خط آفساید قرار داشت و این تصمیم کمک داور کاملا اشتباه بوده است.
* برخورد ولید اسماعیل و محمدزاده دو دفاع ذوب آهن با یکدیگر برخورد کردند که مدافع لبنانی ذوب دچار آسیب دیدگی شدید شد و با کمک کادرپزشکی شرایط ادامه بازی را به دست آورد.

ذوب آهن 1 سایپا 1 + فیلم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
با اون تیترتون از تعجب داشتم میمردم
آخرین اخبار