افزایش دو برابر تیم‌های بازرسی بهداشت محیط در ایام نوروز

رئیس مرکز سلامت محیط و کار از افزایش دو برابری تیم‌های بازرسی خبر داد و گفت: برنامه بازدید را ارتقا دادیم تا پوشش بهتری برای نظارت صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق نیت، رئیس مرکز سلامت محیط کار در مانور برنامه سلامت نوروزی که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد،  گفت: همکاران ما با توجه به امکانات و توانمندی‌ها و محدودیت‌های موجود شرایط مناسبی را محیا کردند تا مخاطرات سلامتی کمتر مردم را در معرض بیماری قرار دهد‌. 

وی به اقداماتی که این مرکز انجام داده است، گفت: برنامه نوروزی چند سالی است که با هدف ارتقای وضعیت بهداشتی به ویژه در ایام استراحت مردم انجام می‌شود همچنان در حال فعالیت است. تا مردم بتوانند از فضا حداکثر استفاده را ببرند. از جمله اقدامات جدید که صورت دادیم افزایش ساعات کار و تعداد تیم‌های بازرسی است به طوری که تعداد اعضای تیم‌ها به دو برابر افزایش یافته و برنامه بازدیدها را ارتقا دادیم تا پوشش بهتری داشته باشیم.

وی افزود: از اول اسفند مانور را آغاز کردیم و با توجه به تمهیداتی که صورت گرفت اقدامات تاکیدی با گستره بیشتری در شهرهای بزرگ و توریستی انجام شد، مرحله دوم این مانور نیز از امروز آغاز می‌شود‌. 

صادق نیت تصریح کرد: بیش از یک میلیون مکان حساس داریم که نظارت بر آنها اهمیت ویژه‌ای دارد در ایام نوروز غیر از نظارت بر این مراکز سعی کردیم از چند جنبه دیگر نیز به موضوع بپردازیم. استفاده از نظارت و همکاری مردم یکی از اقداماتی است که با استفاده از سامانه 190 یا 1490 امکان پذیر است. این سامانه به صورت 24 ساعته دریافت کننده شکایات مردم است.

وی ارگان‌های دخیل در ارائه این خدمات را نام برد و گفت: علاوه بر وزارت بهداشت ارگان‌هایی همچون قوه قضاییه‌، استانداری،‌ اتاق بازرگانی، صنوف، نیروی انتظامی و اماکن‌، اورژانس، تعزیرات و صدا و سیما، فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: همراهی مردم و اطلاع رسانی که در ابعاد مختلف صورت گرفته موجب شده تا زمینه جامعی فراهم شود. امکانات و وسیله نقلیه با وجود محدودیت‌های جدی فراهم شده و نظارت‌ها از مکانهای حساس مثل هتل‌ها، رستوران‌ها‌، مهمانسراها و رستوران‌های بین راهی صورت گرفته، بحث نمونه برداری هدفمند و آزمایشات مواد غذایی با همکاری سازمان غذا و دارو انجام شده و تمرکز بیش از پیش به استانهای توریستی و شهرهای بزرگ است تا افراد از لحاظ بهداشتی اطمینان خاطر داشته باشند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار