شیراز؛

بلیط های مسافرتی خود را از سایت های معتبر خریداری کنید

معاون اجتماعی استان به شهروندان توصیه كرد،‌ بلیط های مسافرتی خود را از سایت های معتبر خریداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبا استواری گفت: با توجه به نزدیک شدن سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیط رفت و برگشت مسافرت های خود، بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی در حال افزایش است. 
وی ادامه داد: در همین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار كرد: افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند كه یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط سایت های اینترنتی تقلبی است.

استواری گفت: با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم نمایند، کلاهبرداران از این فرصت بهره جسته و با راه اندازی سایت های جعلی ولی شبیه به سایت های اصلی اقدام به ربودن اطلاعات افراد، برای سوء استفاده های مالی می کنند.

وی اضافه كرد: این شیوه که اصطلاحا" به فیشینگ (fishing) موسوم است به سود جویان کمک می کند که از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان را خالی کنند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: افراد برای در امان ماندن از اینگونه کلاهبرداری ها باید شخصاً آدرس صفحات را در قسمت URL وارد نموده و از سایت هایی خرید کنند که از پروتکل امن https برای انتقال داده های خود استفاده می کنند.

استواری یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه را فروش بسته ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی عنوان كرد و گفت: در اینگونه از تبلیغات افراد تشویق می شوند در ازای پرداخت مبالغی کم، از خدمات مسافرتی با کیفیت بالا برخوردار می شوند.

وی گفت: مشکل زمانی مشخص می شود که هموطنان در شهرهای مسافرتی وقتی برای دریافت و اخذ خدمات مسافرتی مراجعه می کنند، متوجه می شوند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات عدیده ای می شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح كرد: این موضوع راجع به تورهای خارج از کشور بسیار شدید تر خواهد بود، از همین رو به کلیه افردای که قصد عزیمت به مسافرت در ایام تعطیلات نوروز را دارند توصیه می شود کلیه تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوز های لازم در زمینه گردشگری را دارند تهیه كنند.

استواری افزود: نکته دیگری که باید به مسافران نوروزی یاد آوری کرد تا از مسافرت خود نهایت استفاده را ببرند این است که هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل ها و مراکز گردشی نهایت دقت را به خرج دهند تا در دام هکرها گرفتار نشوند.

وی اظهار كرد: خیلی از افراد بر روی سیتم های خود اطلاعاتی را ذخیره كرده اند که اگر هکر ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، امکان سوء استفاده وجود دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس خاطرنشان كرد: مراکز عمومی و هتل ها از اینترنت های باز (هانی پات) استفاده می کنند؛ وقتی شما از طریق وای فای به اینترنت متصل می شوید به علت اینکه چندین نفر به صورت مشترک و بدون رمز از این طریق به شبکه متصل شده اند امکان سوء استفاده هکر ها و کیلاگر ها وجود دارد، پس هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل ها و مراکز خدماتی و رفاهی مراقب هکر ها و کیلاگرها باشند.
برچسب ها: شیراز ، بلیط ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.