سردار حسینی در نشست خبری مطرح کرد:

طرح های ترافیک و زوج و فرد 15 روز اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از عدم اجرای طرح های ترافیک و زوج و فرد در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ برای ششمین سال متوالی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس برابر آمار 11 ماهه تلفات 9 درصد کاهش یافته که 56 تن در مقایسه با سال 93 در حوادث رانندگی کمتر کشته شدند که بیشترین کشته‌شدگان عابران پیاده بوده که 49 درصد تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

سردار حسینی ادامه داد: بعد از عابران موتورسواران 28 درصد و رانندگان 9 درصد از تلفات را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین در سال 94 سهم شماری از تلفات مربوط به آقایان بوده که در همین راستا 83 درصد از تلفات را آقایان و 17 درصد به بانوان اختصاص داده شده است.

سردار حسینی بیان کرد: سن فوت شدگان‌ 39 درصد بالای 50 سال، 26 درصد بین 30 تا 50 ،24 درصد 20 تا 30 سال، 10 درصد کمتر از 20 سال بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال 94 سه تصادف مهم در شهر تهران رخ داده که در دو تصادف تست اعتیاد دو تن از رانندگان مثبت بوده است.

سردار حسینی بیان کرد: در سال 90دوربین‌های ثبت سرعت متوسط روزانه 400 رکورد ثبت تخلف سرعت غیر مجاز داشتند در حالی که در سال گذشته سرعت مجاز در بزرگراه‌ها تعلیق یافت اما برابر آمار سال جاری این عدد به 164 رکورد ثبت تخلف سرعت غیر مجاز رسیده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: دو ماموریت پلیس در قبل از عید یکی پوشش ترافیکی در ایام پایانی سال با توجه به افزایش مراجعات مردم به مراکز تجاری و خرید است و دیگری بحث پنجشنبه و جمعه آخر سال که خیلی از شهروندان برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا (س) مراجعه می‌کنند، است. همچنین با توجه به این‌که حجم مراجعات مردم به بهشت زهرا(س) زیاد است توصیه می‌شود ساکنان شرق تهران از اتوبان امام علی(ع) - خیابان شهید رجایی به سمت بهشت زهرا(س)، ساکنان شمال تهران از چمران- توحید- شهید نواب صفوی- تندگویان و شهید هاشمی به سمت بهشت زهرا(س)، ساکنان غرب تهران از شهید چراغی- بزرگراه آزادگان- بزرگراه خلیج فارس و علامه عسگری به سمت درب اصلی بهشت زهرا(س) طی مسیر کنند و بروشورهایی نیز بین شهروندان در ورودی‌های بهشت زهرا (س)به همراه نقشه راه توزیع می‌شود.

سردار حسینی گفت: با توجه به آن که در روز پنجشنبه و جمعه تعداد زیادی از شهروندان مسافرت‌های نوروزی را شروع می‌کنند مبادی خروجی را پوشش داده‌ایم و نسبت به کنترل اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

* برخورد با خودروهای مزاحم در چهارشنبه سوری

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: یکی از ماموریت ما در هفته جاری بحث چهارشنبه سوری است که در همین راستا به کسانی که ایجاد مزاحمت می‌کنند و از داخل وسیله نقلیه نسبت به پرتاب ترقه اقدام می‌کنند و امنیت و آرامش شهروندان را به هم می‌زنند برخورد و اعمال قانون صورت می‌گیرد و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند ضمن این‌که خودرو به نیروی انتظامی جهت اقدامات بعدی معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: در عید مهم‌ترین ماموریت ما مدیریت سرعت است با توجه به این‌که در ایام عید به دلیل خلوتی معابر معمولا تخلفات سرعت غیر مجاز بیشتر نمود پیدا می‌کند که بر همین اساس 370 دوربین تخلف سرعت غیر مجاز را کنترل می‌کند و در کنار آن 50 تیم نامحسوس پلیس با این گونه تخلفات برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در سال 94 اقدامات مهمی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به اضافه شدن 401 دوربین ثبت تخلف، راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به خط سرعت، راه اندازی سامانه ثبت تخلفات ساکن، راه اندازی سامانه ثبت تخلف ورود خودروها به پایانه‌های تاکسیرانی ، راه اندازی سامانه ثبت تخلف ورود به محدوده طرح زوج و فرد، راه اندازی سامانه ثبت تخلف ورود غیر مجاز وسایل نقلیه سنگین به داخل تونل‌های شهری و راه اندازی سامانه ثبت تخلف  خودروها به خطوط ویژه اشاره کرد.

وی گفت: در سال آینده یکی از ماموریت‌های پلیس راهور توسعه هوشمند سازی معابر و ساماندهی خودروهایی با پلاک غیر تهران  در شهر است. همچنین طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از 28 اسفند ماه تا 13 فروردین به مدت پانزده روز اجرا نمی‌شود .

*طرح ترافیک همچنان اعتبار دارد

سردار حسینی بیان کرد: طرح ترافیک تا توزیع کامل طرح جدید تا پایان فروردین نزد پلیس اعتبار دارد همچنین با توجه به 13 فروردین روز طبیعت پیش بینی جهت پوشش ترافیک در تفرجگاه‌های تهران و اطراف تهران که جزء حوزه پلیس است پیش بینی شده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
با سلام
دایمی بودن طرح زوج و فرد طرح موفقی نمی باشد
بویژه برای ساکنین این مناطق که هزینه های جریمه هنگفت مواجه هستند
آخرین اخبار