ساری،

میعادگاه پرندگان مهاجر

شبه جزیره میانکاله همچون نگینی در دل طبیعت مازندران می درخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شبه جزیره میانکاله یکی از منحصر بفردترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که در منتهی الیه جنوب شرقی دریای خزر و در 12 کیلومتری شمال شهرستان بهشهر از شرقی ترین شهرهای مازندران واقع شده است.

این شبه جزیره دارای 48 کیلومتر طول و عرض آن بین 1200 تا 3200 متر متغیر است و در سال 1346 در کنوانسیون بین المللی رامسر به منطقه حفاظت شده تبدیل و لقب ذخیره گاه زیست کره را از سوی سازمان ملل متحد دریافت کرد.

این پناهگاه حیات وحش که بکرترین منطقه در نوار ساحلی شمال ایران است هر ساله میزبان هزاران پرنده مهاجر است که برای فرار از سرمای عرضهای شمالی زمین در زمستان به آنجا مهاجرت میکنند. این پرندگان شامل قوهای فریاد کش و گنگ ، حواصیل، پلیکان، باکلان، اردک و انواع زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

از پستانداران شاخص این شبه جزیره میتوان به گراز، روباه، شغال، تشی، سمور آبی و بویژه فک خزری ( تنها پستاندار دریای خزر ) اشاره کرد.

فک خزری تنها به سبب بکر بودن طبیعت و ساحل میانکاله این منطقه را برای زاد آوری و استراحت در میان تمامی کرانه های ساحلی خزر انتخاب میکند.

پوشش گیاهی میانکاله بصورت اراضی و تپه ماهورهای شنی و زمین های باتلاقی است و درختان انار وحشی به وفور در سراسر منطقه دیده میشود.

میانکاله هر ساله میزبان گروه هایی از گردشگران و طبیعت دوستان است که با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و تحت نظارت محیط بانان از آنجا دیدن میکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار