ایجاد آزمایشگاه نانو در پژوهشسراها، گامی در جهت توسعه کمی است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: 50 پژوهشسرا در کل کشور مجهز به آزمایشگاه نانو شده‌اند و دانش آموزان در تمامی مقاطع می توانند از آن استفاده کنند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای توسعه کمی و کیفی، پژوهشسراها مجهز به آزمایشگاه نانو شده‌اند و اکنون 50 پژوهشسرا در کشور به آزمایشگاه نانو مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: پژوهشسرای دانش آموزی برای همه‌ی دانش آموزان کشور و در تمامی مقاطع ابتدایی، دوره‌ی اول متوسطه و دوره‌ی دوم متوسطه می‌باشد و دانش آموزان می‌توانند از تمامی امکانات آن استفاده کنند.

زرافشان مطرح کرد: تعداد آزمایشگاه‌ها تا پایان سال تحصیلی که در آن قرار گرفته‌ایم به 64 آزمایشگاه‌ در کل کشور خواهد رسید و سیاست‌ ما توسعه‌ی آزمایشگاه‌ها نیست، بلکه هدف ما بهره برداری در این زمینه است زیرا، اعتقاد داریم دانش آموزان برای انجام آزمایشات، در هر منطقه نیازی به آزمایشگاه ندارند، بلکه این آزمایشگاه‌ها به عنوان آزمایشگاه مرکزی عمل می‌کنند و بعد از این که دانش آموزان کارهای مطالعاتی خود را  انجام دادند در این آزمایشگاه‌ها نتایج خود را ثبت می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما در سال 94، ششمین المپیاد نانو را برگزار کردیم که در اولین المپیاد 1200 نفر دانش آموز شرکت کردند و در آخرین المپیاد 26 هزار دانش آموز شرکت کردند، بنابراین آموزش و پرورش در جذب دانش آموزان در این حوزه توانسته با قدرت عمل کند که امیدواریم این عملکرد در سال 95 افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار