ترسناک‌ترین معبد بودایی + تصاویر

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان معبد و بتکده‌ی مشهور بودایی است که در بالای کوهkyaikhtiyo روی صخره‌ی طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی یک اثر تاریخی و جاذبه‌ی گردشگری ممکن است زیبا باشد ولی به همان اندازه ترسناک و هیجان انگیر باشد. یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان معبد و بتکده‌ی مشهور بودایی است که در بالای کوهkyaikhtiyo  روی صخره‌ی طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد.

حفظ تعادل این معبد واقعاً جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه‌های بودایی می‌گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است.

از همه جالب‌تر اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است. افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می‌آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می‌کنند و تمامی گناهانشان بخشیده می‌شود.

برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پر پیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان رسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود بخشید.

حالا جای شکر دارد که آن بالا رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و ... وجود دارد که افراد کمی رفع خستگی کنند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.