تقویم روزانه فوتبال؛

تساوی ایران و آرژانتین در مادرید / تاسیس لیگ فوتبال انگلیس

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۳ فروردین (۲۲ مارس) اختصاص دارد.

تساوی ایران و آرژانتین در مادرید / تاسیس لیگ فوتبال انگلیسبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.

* تساوی ایران و آرژانتین در اسپانیا
۳ فروردین ۱۳۵۶، تیم ملی ایران به مصاف آرژانتین رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
این مسابقه دیداری دوستانه بود که در مادرید اسپانیا برگزار شد. گل تیم ما را در این مسابقه محمد صادقی به ثمر رساند.
تیم ما آن زمان با هدایت حشمت مهاجرانی خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آماده می کرد ، مسابقاتی که در آن موفق بود جواز حضور در جام جهانی را برای اولین بار به دست آورد.

* پیروزی ایران برابر کویت
۳ فروردین ۱۳۸۸، تیم ملی کشورمان که با هدایت علی دایی خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آماده می کرد در دیداری دوستانه به در کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت و با یک گل پیروز شد.
تیم ما چند روز بعد در مسابقات مقدماتی جام جهانی به در آزادی به مصاف عربستان رفت که دو بر یک شکست خورد و دایی نیز اخراج شد.

* تاسیس لیگ فوتبال انگلیس
۲۲ مارس ۱۸۸۸، لیگ فوتبال انگلیس توسط یک اسکاتلندی به نام ویلیام مک گروگر تاسیس شد.
این لیگ با ۱۲ تیم استون ویلا ، بلکبرن ، بولتون ، برنلی ، دربی کانتی ، اورتون ، پرستون نورس ، نانت کانتی ، پروثموث ، استوک سیتی ، وستبرومویچ و ولورهمپتون آغاز شد.
مک گروگر ابتدا ایده تشکیل لیگ را در ۲ مارس در نامه ای به این باشگاه ها داد. سپس در ۲۲ مارس جلسه ای را در هتل اندرتون لندن در این باره تشکیل دادند و برای تشکیل لیگ به نتیجه رسیدند. سپس جلسه دیگری را در ۱۷ آوریل برگزار کردند و چند ماه بعد در ۸ سپتامبر ۱۸۸۸ اولین فصل لیگ فوتبال انگلیس آغاز شد.
مسابقات لیگ نیز طوری بود که هر تیم دو مسابقه را یکی در خانه خود و یکی در خانه حریف با بقیه تیم ها انجام می داد و هر پیروزی دو امتیاز و مساوی یک امتیاز داشت.
تیم پرستون نورف قهرمان اولین دوره لیگ انگلیس شد.

* رکورد بازیکن چلسی در دریافت کارت زرد
۲۲ مارس ۱۹۹۲، هافبک چلسی وینی جونز تنها پس از سه ثانیه پس از ورودش به میدان کارت زرد دریافت کرد و یک رکورد را در لیگ فوتبال انگلیس از این نظر به ثبت رساند.
در این مسابقه چلسی برابر شفیلد یونایتد قرار گرفت و جونز که برابر تیم سابق خود قرار میگرفت در اواسط مسابقه وارد میدان شد و تنها پس از سه ثانیه از حضورش در میدان ، یک تکل خشن روی پای بازیکن شفیلد زد و با کارت زرد جریمه شد.
چلسی آن مسابقه را در بر یک باخت.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار