آشنایی با تیم‌های حاضر در یورو 2016:

سوئدی‌ها خیره به عملکرد زلاتان

تیم ملی سوئد تلاش می‌کند همراه با فوق ستاره خود ایبراهیموویچ از گروه مرگ صعود کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال سوئد با هدایت اریک هامرن و پیروزی مقابل دانمارک در پلی آف مقدماتی یورو موفق شد راهی فرانسه شود و تلاش می‌کند با بازیکنانی همچون ایساکسون، ایبرا و اولسن به مرحله بعد رقابت‌های جام ملت‌های اروپا صعود کند.
 
فدراسیون فوتبال سوئد در سال 1904 تاسیس شد و در همان سال نیز به عضویت رسمی فیفا در آمد.
 
نخستین بازی این کشور در 12 جولای 1908 برگزار و آبی‌ زردها موفق شدند با نتیجه 11 بر 3 از سد نروژ بگذرند و یکی از پر گل‌ترین پیروزی‌های خود را رقم بزنند.
 
طبق اعلام رنکینگ فیفا در چهار فوریه 2016، این تیم با یک پله سقوط در رده سی و پنجم جدول قرار گرفت و این اتفاق درحالی رخ داد که شاگردان هارمن در نوامبر 1994 در رتبه دوم جدول رده بندی فیفا قرار داشتند.

پس از پیروزی 4 بر 3 سوئدی‌ها برابر تیم ملی دانمارک در پلی آف مقدماتی یورو 2016، این تیم تلاش می‌کند تا بتواند از گروه مرگ صعود کند و به جمع بزرگان فوتبال اروپا راه یابد.
 
آبی و زردها تا به حال پنج بار در مسابقات جام ملت‌های اروپا حضور داشتند که بهترین رده آن‌ها راهیابی به یورو 1992 بود که خودشان میزبان آن مسابقات بودند.
 
آن‌ها پس از کسب 5 امتیاز و صدر نشینی در گروه A راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و پس از آن رو در رو شاگردان برتی وگتس در تیم ملی آلمان قرار گرفتند.
 
هر چند سوئدی‌ها عملکرد خوبی را در آن دیدار از خود ارائه دادند اما ژرمی‌ها بهتر عمل کردند و موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 از سد سوئدی‌ها بگذرند.
 
امسال سوئد با درخشش فوق ستاره خود زلاتان ایبراهیموویچ توانست به رقابت‌های یورو 2016 صعود کند و امیدوار است بتواند با ادامه به مراحل بالاتر نیز راه یابد.
 
**ترکیب تیم ملی سوئد در یورو 2016:
دروازه بان (آندراس ایساکسون) مدافعان (مارتین اولسن، مایکل لوستیک، آندراس کرانکویست، اوسیتگ) هافبک‌ها (کیم شلستروم، سباستین لارسن، آلیس ادکال و یونتاس وربنولوم) مهاجمان (زلاتان ایبراهیموویچ، مارکوس برگ)

برنامه بازی‌های شاگردان هامرن در فرانسه: 
تیم ملی سوئد 13 ژوئن در ورزشگاه استاد و فردنس رو در رو تیم ملی جمهوری ایرلند قرار می‌گیرد و پس از آن در نوزدهمین دیدار جام ملت‌های اروپا به مصاف لاجوردی پوشان ایتالیا خواهد رفت و سرانجام در آخرین گامشان در مرحله گروهی مقابل بلژیک صف آرایی می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار