سفیر پیشین آمریکا در کره‌جنوبی: ترامپ اصلاً نمی‌داند چه می‌گوید

اظهارات نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمینه سیاست خارجی، متحدان آمریکا در آسیا را شوکه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، تمرین نظامی سال جاری آمریکا و کره جنوبی بزرگترین رزمایش تاریخ این کشور نام گرفت اما اگر دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات امسال پیروز شود این رزمایش هم به تاریخ خواهد پیوست. 

ترامپ در گفتگویی با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود اگر رئیس جمهور شود امکان خروج نظامیان آمریکا را از کره جنوبی و ژاپن بررسی خواهد کرد و شاید به این کشورها اجازه بدهد برای مقابله با تهدید کره شمالی خودشان سلاح هسته ای تولید کنند. 

کریستوفر هیل، سفیر پیشین آمریکا در کره جنوبی در گفتگو با سی ان ان در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «با همه احترامی که برای ترامپ قائلم اما باید بگویم وی اصلا نمی داند چه می گوید.» 

وزیر امور خارجه ژاپن، کشوری که در قانون اساسی آن تاکید شده است کشوری صلح جوست در واکنش به سخنان ترامپ گفت حتی نمی توان تصور کرد روزی ژاپن به سلاح هسته ای مسلح شود.   

ترامپ در ابتدای سال جاری میلادی به سی ان ان گفته بود: « کره جنوبی همچون ماشین پول می ماند که کوچکترین سهمی در دفاع از خود به آمریکا پرداخت نمی کند. کره جنوبی باید در عوض حفاظت آمریکا از این کشور پول قابل ملاحظه ای پرداخت کند.»

وزارت امور خارجه کره جنوبی در واکنش به سخنان ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: «دولت ما بر این باور است که مردم آمریکا از جمله دولت و کنگره این کشور قدردان نقش و کمکی هستند که سئول  ایفا می کند.» 

روزنامه های چاپ کره جنوبی به اتفاق سخنان ترامپ را محکوم و تاکید کردند این موضع گیری تکان دهنده است و بر روابط دو کشور اثر خواهد گذاشت. 

اما برخی مردم کره جنوبی از جمله استاد یکی از دانشگاه های این کشور معتقدند باید سخنان ترامپ را مورد توجه قرار داد. این افراد تاکید دارند: « کره جنوبی مواد اولیه کافی برای ساختن چهار هزار سلاح هسته ای در اختیار دارد. تنها چیزی که نیاز داریم دستور رئیس جمهور است. اگر سئول سلاح هسته ای داشته باشد خیلی راحت تر می تواند از پس کره شمالی بر بیاید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار