زارعی: سنگنوردی در آستانه ورود به المپیک است

رئیس فدراسیون سنگنوردی گفت: احتمال اینکه سنگنوردی به رقابت‌های المپیک وارد شود وجود دارد، اگر این اتفاق بیفتد، سنگنوردان خوبی برای درخشش در این میدان داریم.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: قرار است درباره اینکه سنگنوردی در المپیک دوره بعد به رشته های المپیکی اضافه شود تصمیم گیری کنند، اگر به نتیجه برسد، بدون شک با پتانسیل بالایی که ورزشکاران ایران دارند در المپیک 2020 میلادی می توانند روی سکو بروند.
 
وی در ادامه گفت: برای گسترش رشته سنگنوردی در ایران تمرکز را روی نونهالان و استعدادیابی در رده‌های پایه گذاشته‌ایم، بعد از استعدادیابی کودکان را از 7 سالگی برای موفقیت در این ورزش آماده می کنیم، سال گذشته پنجمین دوره مسابقات سنگنوردی برگزار شد که 270 نونهال در آن حضور داشتند و این عدد خوبی است.
 
وی تاکید کرد: در هر فصل یک مسابقه در بخش نونهالان در کشور برگزار می‌شود و کانون استعدادیابی در استان‌های مختلف فعال هستند در این بین خانواده‌ها نیز استقبال خوبی کرده‌اند.
 
رییس فدراسیون سنگنوردی اظهار کرد: بعد از تفاهم نامه‌ با آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم می‌توانیم از پتانسیل دانش آموزان مدارس برای رشد سنگنوردی کشور استفاده کنیم.
 
**مجمع جهانی سنگنوردی با استقبال خوبی برگزار شد
 
وی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی فدراسیون سنگنوردی، در سال 94 گفت: هفتمین اجلاس جهانی سنگنوردی اول اسفند در تهران برگزار شد و 28 کشور شرکت داشتند، در شرایطی که هجمه‌های زیادی علیه کشور‌ از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد برخی از میهمانان هنگام ورود به کشورمان استرس داشتند ولی زمانی که وارد ایران شدند و امنیت کامل را دیدند خیلی خوشحال بودند و استقبال خوبی از این مجمع شد.
 
زارعی گفت: توانمندی بچه‌های ایران بالاست و آینده خوبی پیش رو دارند.
 
**میزبان مسابقات آسیا هستیم

زارعی تاکید کرد:  امسال میزبان مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا هستیم که در هفته اول مهر برگزار خواهد شد و میزبانی رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان را هم پیش رو داریم که شهریور 2017 در ایران برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: رویکرد و دورنمای فدراسیون کوهنورد برگزاری مسابقات وردکاپ و جام‌های جهانی در کشورمان است.
 
**زیر ساخت مناسب نداریم
 
وی در ادامه گفت: در ایران جوانان استقبال خوبی از سنگنوردی می‌کنند و برای این تعداد باید زیرساخت ها هم مناسب باشد، متاسفانه بزرگترین مشکل را در شهر تهران با توجه به وسعت شهر و گرانی زمین داریم و زیر ساخت‌ مناسب برای ورزش نداریم.
 
**2 میلیون قهرمان سنگنوردی در دنیا داریم
 
رییس فدراسیون کوهنوردی افزود: کوهنوردی رشته شناخته شده‌ای در دنیاست فدراسیون کوهنوردی ایران 68 سال پیش تاسیس شده است و 2 سال دیگر جشن 70 سالگی را خواهیم گرفت، سنگنوردی از دل این ورزش به وجود آمده است و در دنیا 2 میلیون سنگنورد فقط در رده قهرمانی فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار