انجام پروژه‌های مشترک با خارج در دستور کار وزارت علوم

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه انجام پروژه‌های مشترک با کشورهای خارجی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد، گفت: در سال 94 حدود یک‌ هزار و ۴۸۴ هیات خارجی به داخل کشور سفر کردند،

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه‌های امور بین الملل وزارت علوم درسال ۹۵ و اینکه در سال گذشته با ۹۵ کشور خارجی دوره پژوهشی مشترک برگزار شد‌، اعلام کرد: از جمله برنامه هایی که در دستور کار امور بین الملل وزارت علوم قرار دارد انجام دوره‌های پژوهشی مشترک با کشورهای خارجی است که درحال پیگیری است و بنا داریم در سال ۹۵ تعداد برگزاری دوره‌های پژوهشی با کشورهای خارجی را به دو برابر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه کرسی‌های زبان فارسی و اسلام شناسی از برنامه‌های دیگری است که در سال ۹۵ به صورت جدی پیگیری می‌شود. انتظار داریم تعداد این کرسی‌ها را به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴، یک‌ هزار و ۴۸۴ هیات خارجی به داخل کشور سفر کردند، بیان کرد: در دوره پسابرجام با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا همکاری علمی و فناوری داشته‌ایم که آن را در سال ۹۵ نیز همچنان پیگیری می‌کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل وزارت علوم خاطرنشان کرد: همکاری و بهره مندی از ایرانیان خارج از کشور از دیگر برنامه هایی است که در راس برنامه‌های امور بین الملل وزارت علوم قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار