توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران در اوضاع جنگل وار جهانی

توان نظامی بیشترین تکیه گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران، بیان مباحث کاربردی از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) را موجب عمق یابی و تاثیرگذاری بیشتر مداحی‌ها خواندند و با اشاره به استفاده مستمر دشمنان از همه ابزارها برای مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی تاکید کردند: در روزگار پیچیده امروز و فردا، باید از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

رهبر انقلاب اسلامی توجه به مسائل روز را در اشعار و مداحی‌ها، ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: نظام استکباری، متکی بر "زورگویی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی" از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نمی‌کند و نباید این واقعیت را نادیده گرفت.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده دشمنان انقلاب از همه ابزارهای قدیمی و پیشرفته برای خصومت با ایران تاکید کردند: آنها از "گفت‌وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله دیگر" برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید در همه این زمینه‌ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

ایشان، توان نظامی را بیشترین تکیه گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران خواندند و با طرح یک سوال اساسی افزودند: در این اوضاع جنگل‌وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفا به دنبال مذاکره و مبادله اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد آیا حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مساله است، اما اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است.رهبر انقلاب، نمایش موشک‌های پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملت‌هایی خواندند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی‌آید.

ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حرف‌ها را شبیه حرف‌های برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده‌های اف – ۱۴ را که خریده ایم به آمریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد!

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم. رهبر انقلاب با تاکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی به‌جز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

ایشان درخصوص اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کردند: تکرار حرف‌ها و شعارها، کسالت‌بار می‌شود؛ بنابراین هنگام «اقدام و عمل» برای بهبود وضع اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم است. رهبر انقلاب افزودند: البته ۳۷ سال است دشمنان به موازات توطئه‌های مختلف از ناممکن بودن تداوم نظام اسلامی می‌گویند اما نظام منتخب ملت ایران اکنون از نهال اول انقلاب به درختی تناور و سرسبز تبدیل شده و این واقعیت نشان می‌دهد استعداد رشد و بالندگی و قوی تر شدن، در ذات نظام اسلامی است و هر روز بیشتر محقق خواهد شد.

توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

بازی‌های نامشروع و تبعیض آمیز آمریکایی‌ها در قبال ملت ایران برای نقض برجام در حالی هر روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد که همه ناظران سیاسی در داخل کشور بر این متفق القول هستند که موشک‌های بالستیک وگسترش توان دفاعی کشور نه تنها ربطی به نقض تعهدات ایران در قبال برجام ندارد بلکه قدرت دیپلماسی کشور پای میز مذاکره را نیز بالا می‌برد.

موج جدیدی از جریان سازی محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب با محوریت آمریکا علیه برنامه موشکی ایران آغاز شده است . بازی‌های نامشروع ، تبعیض آمیز و منفعت‌طلبانه آمریکا در تفسیر دل‌خواهانه موازین حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت برای نقض برجام هر روز ابعاد جدیدی می‌گیرد.چنانچه چند روز پیش آمریکا و متحدان اروپایی آن در نامه مشترکی مدعی شده‌اند که ایران با آزمایش موشک‌های بالستیک از یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که سال گذشته بر توافق اتمی با ایران مهر تایید زد، سرپیچی کرده است.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

به ادعای رویترز ،آزمایش موشک‌های بالستیک اخیرا ایران شامل موشک‌هایی بود که توانایی حمل سلاح‌های اتمی را دارند. نامه تازه را آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به سفیر اسپانیا "رومان اویارزون مارشسی" و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نوشته‌اند. در این نامه ادعا شده است که موشک‌های مورد استفاده در آزمایش‌های اخیر "اساسا قابلیت حمل سلاح‌های اتمی را داشت."

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت که آمریکا و سه متحد آن خواستار نشست شورای امنیت شده اند، چرا که مدعی هستند آزمایش‌های موشکی ایران "بی ثبات کننده و تحریک آمیز" است. بنابر این گزارش این کشورها مدعی هستند که موشک بالستیک میان‌برد شهاب-۳ و موشک کوتاه‌برد قیم-۱ توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند.

به گزارش رویترز آنها در این نامه مدعی شده‌اند که آزمایش این موشک‌ها "مغایر" قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و در "سرپیچی" از آن بود.این کشورها در نامه خود از شورای امنیت می‌خواهند درباره "واکنش‌های مناسب" به ناکامی ایران در حفظ تعهداتش بحث کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۴ اسفند آزمایش موشکی ایران را بررسی کرد اما روسیه گفت که اینها ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران صادر شده، نیست و با تحریم‌های تازه مخالفت کرد. قطعنامه ۲۲۳۱ در پیوست دوم صرفا از ایران "درخواست" کرده که هیچ فعالیتی در ارتباط با موشک‌های بالستیکی که "برای برخورداری از قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی می‌شوند" صورت ندهد.

کارشناسان و دیپلمات‌های شورای امنیت معتقدند که استدلال به نفع تحریم ایران در ارتباط با آن آزمایش‌های موشکی ضعیف است و از منظر بهانه جویی برای نقض برجام صورت می‌گیرد. بر همین مبنا، فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: آزمایش های موشکی ایران از دیدگاه ما ناقض توافق هسته‌ای نیست اما اگر ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد لازم است که در نهادهای مربوطه سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

موج جدید سناریوپردازی آمریکا برای نقض برجام با محوریت طرح ادعاهای مغرضانه درباره برنامه موشکی در حالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ضمن پایبندی به تعهدات و هنجارهای حاکم بر سلاح‌های کشتار جمعی ، بر حق قانونی کشورها بر سلاح های متعارف در جهت ایجاد بازدارندگی موثر در برابر تهدیدات روزافزون غیر قابل مهار تاکید دارد و با عزم جدی توسعه برنامه موشکی و تولید موشک‌های موردنیاز نیروهای مسلح را پیگیری می‌کند.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

 در همین راستا ، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در یازدهم دی ماه ۹۴ در نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع دستور داد؛ برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با جدیت بیشتری دنبال شود:ازآنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

در همین رابطه سردار امیر علی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم در پاسخ به گزافه گویی ۴ کشور غربی با بیان این که تولید موشک در ایران متوقف نخواهد شد؛ گفت:«قبلاً‌ هم گفته‌ایم اگر دور تا دور کشور ما را حصار بکشند تولید موشک در ایران متوقف نخواهد شد، آنها دارند مسئولان ما را از تهاجم نظامی و تحریم می‌ترسانند.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

 این ترس بزرگترین تهدید برای ماست. توصیه ما به مسئولان این است که نترسند و نگران نباشند. سردار امیر علی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : دشمنان به دنبال آن هستند که این نقطه قوت ما در بالا بودن توان دفاعی و موشکی ایران تبدیل به نقطه ضعف شود.»

شیطنت آمریکا در حالی ادامه دارد که اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا در یکی دیگر از اقدامات پسابرجامی دولت اوباما، ۲ تبعه انگلیسی و ۶ شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام همکاری با هواپیمایی تحریم‌شده ماهان و برنامه موشکی ایران، تحریم کرد. نکته قابل تامل اینکه این اقدام آمریکا، تنها شش روز پس از هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر هدف گذاری بلند مدت امریکا برای پیاده سازی مدل برجام در موضوعات دیگر محل اختلاف با ایران صورت گرفت!

"باب کورکر" رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای در واکنش به رزمایش موشکی‌ ایران گفت که این رزمایش «در تناقض با تضمین‌هایی است که دولت آمریکا ارائه کرده است. همانطور که بسیاری از ما هراسان هستیم، در حال حاضر ایران ظاهراً می‌تواند معاف از هرگونه مجازاتی با این محدودیت‌ها مقابله کند و هیچ نگرانی و هراسی از واکنش منفی شورای امنیت ندارد».

طبق این گزارش، سناتور کورکر و «بن کاردین» در صدد هستند به زودی لایحه‌ای را با هدف افزایش تحریم‌ها علیه ایران به دلیل دنبال کردن برنامه موشک بالستیک منتشر کنند. با اینحال آمریکا و شرکای این کشور نمی‌توانند شورای امنیت سازمان ملل را وادار کنند تا اقدامات مشابهی را اتخاذ کند.

 اما متحد استراتزیک ایران یعنی روسیه در بیانیه‌ای با بیان اینکه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع نکرده، تأکید کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه موشک‌های آزمایش‌شده از سوی ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، وجود ندارد.

در واکنش به سناریوسازی‌های ضد ایرانی آمریکا و متحدانش مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در یادداشتی نوشت: برجام هیچ ارتباطی با بحث موشکی و بنیه دفاعی کشور ندارد، متاسفانه برخی افراد کماکان بر ارتباط مستقیم بحث موشکی با برجام اصرار دارند.

البته افزودن اساسی جدید به فهرست تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به بهانه کمک به برنامه موشکی ایران واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران را به دنبال داشت و حسین جابری‌انصاری در این خصوص اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت نیست.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

محمدجواد ظریف
وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری که به پاکستان داشت در خصوص برنامه موشکی کشورمان تصریح کرد: اقدامات اخیر آمریکا ضد برنامه موشکی ایران را با تقویت هر چه بیشتر توان موشکی خود پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای برنامه موشکی خود قائل نیستیم، یادآور شد :براساس دستور و تاکید رئیس جمهور به وزیر دفاع، توان موشکی ایران تقویت خواهد شد.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

هوشیاری رهبر معظم انقلاب نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های ضد ایرانی غرب در قبال ملت در حالی است که با تاکید ایشان ابزار دفاعی و قدرت نظامی یک کشور قدرت مذاکره و دیپلماسی یک کشور را بالا می‌برد.

مقام معظم رهبری، همان طور که در بالا ذکر شد با اشاره به استفاده دشمنان انقلاب از همه ابزارهای قدیمی و پیشرفته برای خصومت با ایران تأکید کردند: آنها از «گفت وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله دیگر» برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید در همه این زمینه‌ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟ حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده‌های اف – ۱۴ را که خریده‌ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد!

رهبر انقلاب تاکید دارند که: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم. در یک نگاه کلی می‌توان گفت اول آنکه آزمایش‌های موشکی ایران اصلا ربطی به توافق هسته‌ای (برجام) پیدا نمی‌کند.

دوم آنکه آزمایشهای موشکی ایران شامل قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود چرا که در این قطعنامه آمده است که موشک‌هایی که به منظور حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند ، در صورتی که هیچ کدام از موشک‌های بالستیک ایران با چنین منظوری طراحی نشده است. سوم اینکه ابزار دفاعی و قدرت نظامی یک کشور قدرت مذاکره و دیپلماسی آن کشور را بالا می‌برد بویژه آنکه در دنیای امروز و نظام استکباری حاکم این مسئله یک ضرورت واجب است.

امروز در میان انواع هجمه های  تکراری آمریکا و غرب بر ضد منافع ملی مردم کشورمان که حتما در راستای منویات صهیونیسم بین الملل تعریف شده است، هوشیاری و اشراف کامل رهبری انقلاب بر مسابل سیاسی کشور و جهان و پیش بینیهای بهنگام ایشان پیرامون موضوعات مختلف(اشاعه تروریسم به غرب- بد عهدی طرف غربی و...)؛ بیش از هر زمانی ضرورت وجود ولایت فقیه را برای کشور روشنگری می نماید.شاید بهترین و مهمترین رمز ماندگاری نظام حاکم بر کشور همانا پشتیبانی از همین بازوی قدرتمند حاکمیت است.

در اوضاع جنگل وار جهانی؛توان دفاعی لازمه قدرت دیپلماسی ایران است

باور این موضوع که کشورهای غربی به واقعیت موجود انقلاب اسلامی پی نبرده اند بسیار دشوار خواهد بود آن هم در عصر امروز؛ اما اروپا به ویژه ایالات متحده ناگزیر از حمایت بی چون چرای رژیم صهیونیستی هستند و مادامی که پاشنه روی همین در می چرخد سیاستهای جمهوری اسلامی ایران تردید ناپذیر و البته تغییر ناپذیر خواهد بود.

محمدرضاشجاعیان


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار