سالی پربار برای بورس در پیش رو است؟

با توجه به روند اقتصادی که در کشور جریان دارد پیش‌بینی می‌ شود سال 95 برای معاملات بورسی سال پر رونق و فعال از نظر داد و ستد باشد.

علی رحمانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مهمترین قابلیت‌های بورس تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن به صنایع اقتصادی و تولیدات داخلی است که تأمین مالی بخش‌های تولیدی نیز یکی از همین وظایف به شمار می‌رود و همین عوامل موجب افزایش تولید و صادرات کشور خواهد شد.

وی افزود: انواع بورس در زمینه‌های مختلف تأثیرات متفاوتی دارد به طور مثال بورس کالا به شفافیت قیمت بازار در حوزه عرضه و تقاضا می‌پردازد و بورس اوراق بهادار و انرژی نیز می‌تواند نیاز مالی بنگاه‌های تولیدی را تأمین کنند.

رحمانی اظهار داشت: از 7 فروردین تا به امروز که بورس فعالیت خود را آغاز کرده اما در هفته اول بازار تغییرات زیادی نداشته و باید برای پیش‌بینی وضعیت تا پایان فروردین ماه منتظر باشیم.

وی تأکید کرد: امیدوارم امسال تغییرات مثبتی در اقتصاد داشته باشیم تا در پی آن شاهد حضور شرکت‌های سودآور و افزایش قیمت‌ سهام‌ها بازدهی باشیم اما با توجه به گشایش‌هایی که در عرصه اقتصادی قرار است انجام شود شاهد کاهش هزینه‌های مبادله و افزایش معاملات در بازار بورس باشیم.

گفتنی است: با توجه به اجرای برنامه پسابرجام و با حضور سرمایه‌گزاران خارجی ما می‌توانیم در حوزه بورس شاهد وقوع تغییرات مثبتی باشیم و با ورود نقدینگی به کشور شاهد خروج اقتصاد از رکود خواهیم بواد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Philippines
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
والا ما یه 15 میلیون سهام یکی از شرکتها رو خریدیم اومدن یکسال نمادش رو بستند و متوقف کردند بعد یکسال هم که باز کردن قیمت هر سهم یک پنجم قیمت خرید ما شد
آخرین اخبار