در نشست خبری مطرح شد؛

افزايش 12 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 95

مدير عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:در سال 95 حقوق تمامی بازنشستگان بالغ بر دوازده درصد افزايش پيدا می كند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود اسلاميان مدير عامل صندوق بازنشستگی كشوری در نشست خبری كه امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت:در سال 95 برای اولين بار افزايش 12 درصدی حقوق تمامی بازنشستگان را در صورت تصويب لايحه پيشنهادی به مجلس شاهد هستيم.

وی گفت:علاوه بر افزايش 12 درصدی حقوق افرادی كه مبلغ دريافتی آن‌ها كف حقوق يعنی700 هزار تومان است، افزايش پلكانی مجددی نيز دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان كرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر رفاه، سازمان برنامه و بودجه كشور و همچنین عنایات دولت در بودجه 95 کف پرداختی حقوق بازنشستگان از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان افزایش پیدا می كند.

اسلامیان ادامه داد :بر اساس طرح پیشنهادی میانگین پرداختی بازنشستگان در سال 95 به یک میلیون و 250 هزار تومان خواهد رسید.

وی بیان كرد: در صورتی که بودجه 95 در سال 94 به تصویب می‌رسید می‌توانستیم طرح افزایش حقوق بازنشستگان را از ابتدای سال 95  آغاز کنیم اما به جهت این‌که تصویب لایحه بودجه به سال 95 منتقل شده است در حال حاضر نمی توانیم افزایشی را در حقوق بازنشستگان مد نظر قرار دهیم و این موضوع به  پس از تصویب مجلس منتقل می شود.

*كسری بودجه 2800 میلیارد تومانی صندوق در سال گذشته

اسلامیان تصریح كرد: با توجه به این‌كه در سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری با کسری بودجه 2 هزار و 800 میلیارد تومانی مواجه بود به همین دلیل مشکلاتی برای صندوق جهت پرداخت حقوق بازنشستگان ایجاد شد.

وی ادامه داد:اما با توجه به شرایط حاكم در اسفندماه با دستور مستقیم شخص رئیس جمهور، پرداخت حقوق این قشر از جامعه در 27 ابلاغ و در 28 اسفندماه (جمعه) به حساب آن‌ها واریز شد كه امیدواریم با به وجود آمدن رونق اقتصادی در سال 95 مشكلات موجود در پرداخت ها به حداقل برسد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری در ادامه در خصوص سود دهی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری تصریح كرد:در سال 92 مبلغ 800 میلیارد تومان، سال 93 مبلغ 1200 میلیارد تومان و سال 94 مبلغ 1500 میلیارد تومان صندوق در این بخش سود دهی داشته است.

* استفاده از بن كارت كالا برای بازنشستگان در سال 95 فراهم شد

اسلامیان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری  در سال 95 اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته با بانک صادرات در اسفندماه سال گذشته، بازنشستگان می‌توانند  تا 4 برابر حقوقشان و تا سقف 6 میلیون تومان بن خرید کالا از بانک صادرات داشته باشند همچنین  بازپرداخت این تسهیلات 24 ماهه با سود پرداختی 12 درصد است.

وی گفت:براساس قانون حقوق بازنشستگان هر ساله باید همگام با رشد تورم افزایش پیدا كند اما در 8 سال گذشته به دلایل مختلف این اتفاق حاصل نشد و متاسفانه كاهش 67 درصدی قدرت خرید بازنشستگان را به همراه داشت.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی كشوری افزود:این در حالی است که طی سال‌های 93 و 94 حقوق بازنشستگان کشوری افزایش بیشتری را نسبت به تورم داشته است.

اسلامیان در خصوص رشد تورم و حقوق كارگران در چند سال اخیر بیان كرد:در سال 93 تورم 15.6 بود كه حقوق بازنشستگان 20 درصد افزایش پیدا کرد،همچنین در سال 94  تورم 14 درصد اعلام و در نهایت حقوق بازنشستگان نیز افزایش پیدا كرد.

وی  اظهار داشت:در حال حاضر پرداخت‌های حقوق در 14 استان به صورت مستقیم انجام می‌شود و در 16 استان نیز پرداخت‌ها به صورت غیر مستقیم و توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد:تمامی حقوق بازنشستگان قبل از 30 هر ماه  پرداخت می شود و صندوق خود را ملزم به پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان می‌داند.

اسلامیان در ادامه با اشاره به عدم پرداخت عیدی بازنشستگان دو نهاد راه‌آهن و شرکت مخابرات تصریح کرد: عیدی بازنشستگان دستگاه‌ها باید توسط خود آ‌ن‌ها پرداخت شود و این در حالی است که دو دستگاه اشاره شده تا این لحظه نتوانستند عیدی خود را دریافت کنند که طبق برآورد صورت گرفته عیدی که از سوی شرکت مخابرات برای تمامی بازنشستگان این سازمان باید پرداخت شود حدود 27 میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل عدم ساماندهی کانون‌های بازنشستگان با مشکلاتی روبرو بودیم که در یک سال گذشته و طی انجام کارهای کارشناسی شده در کل کشور انتخابات رسمی کانون‌های بازنشستگی انجام شده است و شوراهای هر کانون در استان‌ها مشخص و در آینده نیز شورای مرکزی مشخص می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشوری در ادامه به بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبار قابل توجهی حدود 600 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی صندوق و 400 میلیارد تومان از مشارکت بازنشستگان در این بخش اختصاص پیدا کرد و بسته‌ای هم برای این امر تعریف شد.

اسلامیان با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص و همچنین بیماران سرطانی افزود : کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است که پرونده شرایط خاص بیماران سرطانی ، غیر سرطانی و همچنین بیماران خاص را بررسی و در صورت نیاز به آن‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به تغییر احکام حقوق بازنشستگان کشوری گفت: به محض این‌که بودجه 95 تصویب و به صندوق ابلاغ شود، احکام عیدی حقوق بازنشستگان نیز صادر می شود.


/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام خب قبلا 20 درصد اعلام می کنید و بعد 12 درصد این کار درستی نیست حداقل به گفته خودتان عمل کنید.با تشکر
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا خنده داره برای دریافت وام خرید کالا به شعبه مورد نظر اقدام کردم و از من ضامن خواستن.خیلی مسخرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
در دی ماه94 خبری منتشر شد که میگفت 20درصد قراره افزایش یابد حالا شد 12درصد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
تبریک . بازنشسته ها از این به بعد نون ودلار میخوذند!!!!
Germany
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
ایثارگران که همیشه باید با درد و رنج زندگی کنند.
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
اوووهه ه ه ه ه ه ه چقدر زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
خجالت بکشید. یک عده در این مملکت دزدی میکنن . و بعد میگن فلانی اختلاس کرده . بعد هم کسری بودجه . بازنشته ای که هزار بد بختی داره . کف حقوق 900 واقعا با چه روحی اعلام میکنید . به خدا میسپاریمتان.
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
چرا نظر من را نشر نداده اید مگر بنده حرف بدی زده ام یا خودی وغیره خودی دارید شما؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
کمترین حقوق معلم های بازنشسته را میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
کمترین حقوق معلم های بازنشسته را میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
دست دولت در جیب بازنشستگان = نرخ تورم 15 درصد نرخ افزایش حقوق کارمندان 12 درصد هاشا به غیرت دولتمردان که به بازنشستگان هم رحم نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
بعضا جرایم رانندگی را تا 100درصد بعلت تورم بالا بردن ولی افزایش حقوق را 12درصد/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
پس اون بیست درصد چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
خسته نباشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
اقا دوازده درصد برای بازنشتستگان خیلی خیلی زیاده افزایش ندهید حقوق بالاها راکم کنید تا با ما هم تراز شوند واز مزیت نداشتن وتورم باهم سود وبهره ببریم اینجوری همه مساویتریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
بازنشسته آموزش وپرورش بامدرک فوق لیسانس هستم .چرابرای این همه اختلاف حقوق بین شاغلین و بازشستگان وجوددارد؟ چرابین بازنشستگان وزارتخانه هااین همه اختلاف حقوق وجود ؟ چرافرزندان فرهنگیان ازامتیازاستخدام برخوردارنمی شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
خیلی زحمت کشیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
امیدواریم اما...
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه اول اسفند.94واریز شد.

واریز عیدی بازنشستگان سازمان بازنشستگی درچه زمانی پرداخت می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
سلام
ما بازنشستگان و موظفین افزایش حقوق را نمی خواهیم ابتدا عیدی سال گذشته را پرداخت کنید سپس مسئله افزایش حقوق را مطرح کنید..... .والسلام
آخرین اخبار