45 میلیون نفر در عید نوروز به زیارت امامزادگان رفتند/ثبت 286 وقف جدید در نیمه اول فروردین 95

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: 45 میلیون و 78 هزار نفر بار زائر ضمن بازدید از امامزادگان و بقاع متبرک کشور از برنامه های طرح ملی آرامش بهاری بهره مند شدند.

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفت و گویی با بیان اینکه طرح ملی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 13 فروردین ماه در دو هزار و 700 امامزاده کشور برگزار شد ، اظهارداشت : طرح ملی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی ، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی ، تبلیغ و ترویج سنت اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز و خدمت رسانی مطلوب به زائرین بقاع و اماکن متبرکه  با بسیج بیش از 39 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف و ادارات استانی و شهرستانی ، خادمان ، هیأت امنا و متولیان در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد : در مجموع بیش از 45 میلیون نفر بار زائر و مسافر از برنامه های این طرح ملی بهره مند شدند که استان اصفهان با 5 میلیون و 900 هزار نفر بار زائر و مسافر، استان فارس با 4 میلیون و 500 هزار نفر بار زائر و مسافر بیشترین و استان های قم و خوزستان نیز در رده های بعدی قرار دارند.

برگزاری مراسم ویژه تحویل سال با حضور بیش از 6 میلیون نفر در بقاع متبرکه

وی با بیان اینکه نخستین برنامه طرح آرامش بهاری برگزاری مراسم تحویل سال بود ، تصریح کرد : نخستین برنامه پیش بینی شده در این طرح ، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال این مراسم با حضور حدود 6 میلیون نفر  در 1932 امامزاده برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری نزدیک به 6 هزار نفر روحانی بومی و همچنین اعزامی از حوزه علمیه قم به تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی پرداختند، گفت : در قالب طرح آرامش بهاری امسال در 735 بقعه متبرکه و امامزاده خیمه های معرفت برپا شد که با استبقال بی نظیر مردم و زائران نوروزی همراه شد و در مجموع 14 میلیون و 300 هزار نفر از این خیمه ها بهره مند شدند و همچنین در هزار و 161 بقعه متبرکه هم پايگاه مشاوره و پاسخگويي به مسائل شرعي به سوالها و پرسش های فرهنگی و دینی مردم پاسخ داده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اضافه کرد : همچنین در طول اجرای این طرح ، در هزار و 787 امامزاده و بقعه متبرکه کشور نماز جماعت با حضور خیل عظیم مسافران و زائران نوروزی اقامه شد.

پذیرایی از مسافران در 1365 ایستگاه صلواتی

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی آرامش بهاری تمام ظرفیت و توان سازمان اوقاف بسیج شد ، تصریح کرد: بدین منظور سه هزار و 304 خادم ثابت امامزادگان، 20 هزار و 378 خادم افتخاری ، 12 هزار و 676 نفر از هیات امنای بقاع متبرکه و هزار و 741 نفر از مدیران فرهنگی این اماکن مقدس برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی بسیج شدندکه از زحمات و تلاش های آنان نیز قدردانی می کنم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برنامه دیگر طرح آرامش بهاری خدمت رسانی به زائران مسافران نوروزی است که در قالب دو بخش پذیرایی و اسکان برنامه ریزی شد ، افزود : امسال در 1365 امامزاده و بقعه متبرکه کشور ایستگاه صلواتی با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی برپا شد.

اسکان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر زائر و مسافر در اماکن اقامتی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه اماکن اسکان موقت زائران امسال در هزار و 120 امامزاده و بقعه متبرکه کشور فراهم شده بود ، افزود : امسال امکان اسکان موقت زائران در امامزادگان بصورت رایگان فراهم شد که در مجموع یک میلیون و 420 هزار و 329 نفر هم در امامزادگان کشور اسکان موقت داده شدند.

وی با بیان اینکه در 808 امامزاده و بقعه متبرکه کشور که دارای زائر سرا ، هتل و سوئیت است ، امکان اسکان دائم زائران و مسافران فراهم شد ، گفت : در مجموع 716 هزار و 275 نفر هم در این زائرسراها اسکان پیدا کردند و 633 هزار و 357 نفر شب نیز در حسینیه ها اسکان یافتند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه یکی از برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در غرفه های «همه واقف باشیم» است، گفت : در طول اجرای این طرح در مجموع در سراسر کشور 286 وقف جدید شامل 105 وقف منفعتی و 181 وقف انتفاعی به ارزش 609 میلیارد و 448 میلیون و 638 هزار ریال به ثبت رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد :  جادارد از تلاش ها و همکاری تمامی همکاران محترم، نهادها و سازمان ها که در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف را یاری کردند ، صمیمانه قدردانی کنم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار