خلق آثار هنری با میکروب و باکتری+ تصاویر

یک دانشمند به کمک باکتری ها نقاشی های ارزشمندی خلق کرد.

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ماریا پنیل کوبو هنرمندی که در اسپانیا متولد شده و در حال حاضر در ماساچوست فعالیت می کند این اثرهای هنری شگفت انگیز را به هافینگتون پست ارسال کرده است. او در متن پیام ارسالی خود اظهار داشته است که برای خلق این آثار به کمک باکتری ها و میکروب ها از اقیانوس ها و جنگل ها الهام گرفته است و در محیطی بسیار کوچک یک اکوسیستم رنگی زیبا به تصویر کشیده است.

خلق آثار هنری با میکروب و باکتری

این هنرمند  به کمک یک میکروبیولوژیست، دکتر مهمت برکمن 5 سال گذشته زندگی خود را وقف رشد  و رنگ آمیزی باکتری های رنگی کرده است و پس از موفقیت در این زمینه نقاشی های  زیبا به کمک باکتری ها و میکروب ها در  بوم نقاشی آزمایشگاهی خود به تصویر کشیده است.

خلق آثار هنری با میکروب و باکتری

برکمن دانشمند آزمایشگاه نیوانگلند در گزارش به هافینگتون پست گفت: در این پروژه انواع باکتری‌ها و میکروب‌های مورد استفاده قرار گرفته است که روند رشد و غذای آنها بسیار متفاوت از هم است . رنگ آمیزی این باکتری ها و انجام این پروژه به دلیل آنکه برخی باکتری ها زود و برخی بسیار دیر رنگ می گرفتند کار بسیار دشواری بود. 

پنیل به کمک برکمن باکتری ها را بر روی  ظرف آزمایشگاهی به نام پتری دیش و با آگار که ماده ژلاتینی است رنگ آمیزی کرد . او هدف خود را از این کار کاهش ترس عموم مردم از باکتری ها اعلام کرد و اظهار داشت: باکتری ها بخش طبیعی و جدانشدنی از زندگی ما انسانها هستند و بسیاری از باکتری ها در زمره باکتری های مفید هستند.

خلق آثار هنری با میکروب و باکتری

برکمن اظهار داشت: من یک دانشمند هستم و ارزش علمی این پروژه را بسیار زیاد درک می کنم. ما وقتی این پروژه علمی را انجام می دادیم رگه هایی هنری آن ما را بر آن داشت که یک اثر هنری خلق کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم  به کمک ماریا پنیل این پدیده علمی زیبا را به همگان نشان دهیم.

خلق آثار هنری با میکروب و باکتری

خلق آثار هنری با میکروب و باکتری
منبع: huffingtonpost

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار