اعطای نشان افتخار به یک سگ ارتش آمریکا+ عکس

سگی که در یک ماموریت نظامی در افغانستان یک پای خود را از دست داد، در انگلیس نشان شجاعت دریافت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک سگ مجروح ارتش آمریکا مدال افتخار دریافت کرد. این سگ که «لوسا» نام دارد، در حین بو کشیدن یک بمب دست‌ساز در افغانستان، دچار سانحه شد و پای خود را از دست داد.

لوسا به مدت 6 سال در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و در بیش از 400 ماموریت نظامی در عراق و افغانستان حضور داشته است. 

مدال «دیکین» ارزشمندترین مدالی است که از سوی «صندوق خیریه حمایت از حیوانات» انگلیس به حیواناتی که در ارتش خدمت می‌کنند، اعطا می‌شود و لوسا شصت و هفتمین حیوانی است که مفتخر به دریافت این مدال شده است. با این حال، لوسا نخستین سگ ارتش آمریکاست که این نشان را دریافت می‌کند.

اعطای نشان افتخار به یک سگ ارتش آمریکا+ عکس

این سگ 12 ساله در سال 2012 پس از آنکه حین بو کشیدن یک بمب دست‌ساز در افغانستان یکی از پاهایش را از دست داد و از ناحیه سینه دچار سوختگی شدید شد، از ادامه خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته شد.

گروهبان «کریس ویلینگهام» که به همراه لوسا برای دریافت مدال به لندن سفر کرده است، یکی از افتخارات دوران خدمت خود در ارتش آمریکا را همکاری با لوسا عنوان کرد. وی با تمجید از لوسا و تلاش‌هایی که او برای جلوگیری از بروز تلفات انسانی در ماموریت‌ها انجام داده بود، گفت نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا لوسا دوران بازنشستگی خوب و آرام و شایسته‌ای را سپری کند!

«جان مک لافلین» - مدیرکل صندوق خیریه حمایت از حیوانات انگلیس - نیز لوسا را با توجه به تعهد او نسبت به انجام صحیح ماموریت‌های محوله در یکی از خطرناکترین مناطق جنگی جهان، شایسته دریافت این نشان خواند. 

این نشان از سال 1943 تاکنون به 32 کبوتر نامه‌رسان جنگ جهانی دوم، 31 سگ، سه اسب و یک گربه اعطا شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اینا به سگاشون مدال افتخار میدن
بعد ما با اسید و اینا میکشیمشون
واقعا ک
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اینا نشان افتخار رو که به همه کس و همه چی میدن.. چن وقت پیش فرانسه هم نشان افتخاری مشابه به نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان داده بودن
آخرین اخبار