ثبت 286 وقف جدید در نوروز/ از وقف ماشین سمند گرفته تا درخت گردو

سخنگوی سازمان اوقاف گفت: از 28 اسفند تا 13 فروردین، 286 وقف جدید در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سطح کشور به ثبت رسید.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حسن ربیعی ، مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف در گفت و گویی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بیش از دو هزار و 700 امامزاده و بقعه متبرک در تعطیلات نوروزی اظهارداشت : این طرح ملی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی ، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی ، تبلیغ و ترویج سنت اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائرین بقاع و اماکن متبرکه  با بسیج بیش از 39 هزار نفر از کارکنان ستادی و ادارات اوقاف ، خادمان و هیأت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

وی افزود : براساس آخرین آمار دریافتی همزمان با اجرای این طرح ، بیش از 286 وقف جدید با نیات مختلف فرهنگی، مذهبی ، اجتماعی و خیریه در سطح کشور به ارزش بیش از 609 میلیارد و 448 میلیون و 638 هزار ریال به ثبت رسید.

* ثبت موقوفات جدید با نیات مذهبی در یزد
ربیعی با اشاره به ثبت نخستین وقف سال95 به ارزش 12 میلیارد ریال با نیت اطعام روزه داران در استان یزد گفت : هم زمان با لحظات آغازین سال 95 و در جوار بارگاه منور امامزاده جعفر (ع) یزد، نخستین وقف سال به ثبت رسید.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : واقف خیر اندیش یزدی در لحظات آغازین سال جدید در جوار مضجع شریف امامزاده جعفر (ع) یزد و در مراسم تحویل سال دو قطعه زمین خود را وقف کرد .
وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین موسوی واقف خیر اندیشی است که در اقدامی خدا پسندانه دو قطعه زمین خود را به مساحت 289 و 254 متر مربع در شهر یزد به ارزش 12 میلیارد ریال با نیت برگزاری مراسم افطاری در مسجد خرمشاه یزد به ثبت رساند.
ربیعی با اشاره به دیگر موقوفات جدید به ثبت رسیده در استان یزد افزود: فاطمه حیدر علی زاده مادر شهید دهقانپور در اقدامی خداپسندانه سه دانگ از باغ خود را به نیت روضه خوانی حضرت ابا عبد الله (ع) و در روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) وقف کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت: این واقف خیراندیش 306 متر از باغ خود را به ارزش 3 میلیارد ریال در شهرستان تفت وقف نموده است.
وی افزود: همچنین آقای غلامرضا رنجبربافقی و سر کار خانم فاطمه فتاحی بافقی هر یک سه دانگ مشاع از عرصه و اعیان خانه مسکونی خود به مساحت 400 مترمربع به ارزش2میلیارد و چهارصد میلیون ریال جهت سکونت فقرا و قشرهای مستضعف جامعه وقف نموده اند.
* موقوفات جدید آذربایجان شرقی
وی با اشاره به اینکه در سومین روز از سال جدید نخستین وقف جدید شهرستان اهر به ثبت رسید ، افزود: واقف خیراندیش زمینی به مساحت350 متر مربع و به ارزشی بالغ بر 40 میلیون تومان جهت ساخت مسجد وقف کرد .
* وقف خودروی سمند در آذربایجان غربی
ربیعی به ثبت 7 موقوفه جدید همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت : همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان وبقاع متبرکه شاخص این استان، هفت موقوفه جدید در استان به ثبت رسید.
وی گفت: این موقوفات در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، نقده و شاهین دژ ثبت شده است که این موقوفات  شامل آپارتمان مسکونی، پنج قطعه زمین و خودروی سمند است.
ربیعی گفت: وقف جدید در ارومیه زمینی به مساحت 60 مترمربع به ارزش یک میلیارد ریال  است که برای ساخت مسجد به ثبت رسید.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اولین موقوفه سال جدید شهرستان خوی شش دانگ 300 متر مربع زمین با کاربری مسکونی است که در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع)وقف شده است.
وی گفت: سومین موقوفه جدید ، یک باب آپارتمان مسکونی با زیربنای 80 مترمربع است که از سوی بانوی خیری در نقده وقف تبلیغ فرهنگ قرآن و کمک به مستمندان شهرستان نقده شده است.
ربیعی وقف یک خودروی سمند برای زیارتگاه حضرت عباس (ع) میاندوآب، دو قطعه زمین در شاهین دژ برای تعزیه داری حضرت زهرا (س) و یک قطعه زمین به متراژ 400 مترمبع جهت ساخت حسینیه در روستای باخ جاجیک سلماس را از دیگر موقوفات ثبت شده در چهار روز نخست سال 95 اعلام کرد.
* ثبت موقوفه قرآنی در اردبیل
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات جدید ثبت شده در استان اردبیل تصریح کرد : اسماعیلی ، واقف خیراندیش منزل مسکونی به همراه دو باب مغازه خود را با مساحت بیش از سیصد مترمربع وقف کرد.
وی ادامه داد: ارزش تقریبی این منزل مسکونی و واحدهای تجاری آن بیش از هشتصد میلیون تومان برآورد شده است.
ربیعی گفت: نیت این نیکوکار از این کار خداپسندانه، انجام فعالیتهای قرآنی و ترویج معارف قرآن کریم، نشر معارف اسلامی، مدیریت اموال پس از مرگ و باقی نگه داشتن نام خود در طول تاریخ عنوان شده است.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره موقوفه دیگر به ثبت رسیده طی ایام نوروز در استان اردبیل گفت : خانم عالی پور ، بانوی خیر اردبیلی ، منزل مسکونی خود را وقف کمک و مساعدت به مستمندان کرد. 
وی افزود: مساحت این موقوفه 90 متر مربع است و ارزش تقریبی ملک بیش از یکصد میلیون تومان برآورد شده است.
* وقف جدید در البرز
ربیعی با اشاره به موقوفه جدید به ثبت رسیده در استان البرز افزود  : 1580 متر مربع زمین به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با نیت کمک به ایتام و مباحث قرآنی طی ایام نوروز وقف شد.
* موقوفات جدید اصفهان
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات ثبت شده در استان اصفهان اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری سه وقف جدید در سال 95 در استان اصفهان به ثبت رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: بتول ناهید این بانوی نیک اندیش اصفهانی یک وقف جدید را برای کمک به نیازمندان و مستمندان به ثبت رساند.
ربیعی در ادامه افزود: این بانوی نیک اندیش یک باب مغازه تجاری به مساحت 15 متر مربع را وقف کرد تا عواید حاصل از این موقوفه برای کمک به نیازمندان و مستمندان صرف شود.
وی بیان کرد: این موقوفه در خیابان چهار باغ عباسی اصفهان و مقابل مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) واقع شده است و ارزش آن بالغ بر 2 میلیارد ریال می باشد.
* موقوفات جدید در لرستان
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت اولین وقف سال 95 استان لرستان در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: واقف خیر اندیش همايون شجاعي ١٠٠ متر زمین را وقف محوطه امامزاده عبدالباقي(ع) كل گچي کرد.
وی ارزش این وقف را حدود ٧٠ میلیون ريال دانست و گفت: با توجه به نیاز ضروری مردم جهت استفاده از محوطه امامزاده عبدالباقي ،زمین این واقف خیر اندیش بسیاری از مشکلات محوطه امامزاده عبدالباقي (ع) را حل خواهد کرد.
* موقوفات جدید ورزشی در خراسان رضوی
ربیعی با اشاره به ثبت 8 وقف جدید در استان خراسان رضوی گفت: محمدرضا راه چمني، نيكوكارخيرانديش يك قطعه زمين به مساحت 102مترمربع به ارزش300 ميليون ریال واقع در روستاي راه چمن شهرستان جغتاي راجهت ساخت مجتمع تجاري فرهنگي مذهبي وقف كرد.
وی اضافه کرد : علی اکبر گوری، خیر نیک اندیش سهم الارث خود شامل یک قطعه زمین واقع در روستای گوری شهرستان جغتای به مساحت ۱۰۲مترمربع به ارزش ۱۰ میلیون ریال را جهت ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی ورزشی وقف کرد.
ربیعی تصریح کرد: مسلم قاینی، واقف نیک اندیش روستای خداشاه این شهرستان یک قطعه زمین به مساحت ۴۶مترمربع واقع در این روستا را به ارزش150 میلیون ریال جهت ساخت دارالقرآن و مجتمع فرهنگی مذهبی ورزشی وقف کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه محمدجغتایی یک قطعه زمین به مساحت ۱۴۱مترمربع به ارزش۷۰ میلیون ریال را درشهرجغتای جهت ساخت مسجد و حسینیه حضرت فاطمه(س) وقف کرد ، افزود :  همچنین در آغازین روزهای سال 95 ، چهار وقف جدید در این شهرستان به ارزش یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون ریال توسط واقفان خیر اندیش وقف شد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مودت، خیر نیک اندیش محمدرضا قدیری عضو هیئت امناء امامزاده سید عبدالله(ع) ، یک قطعه زمین به مساحت۵۵۰ متر مربع به ارزش220میلیون ریال را وقف توسعه این بقعه متبرکه کرد و همچنین کریم پور، نیکوکار خیر اندیش مبلغ۷۰ میلیون ریال جهت ساخت سرویسهای بهداشتی بقعه متبرکه اهداء نمود.
ربیعی افزود : زوج نیکوکار خیر اندیش حسین و لیلا منیدری یک واحد منزل مسکونی به همراه تمام وسایل آن به مساحت ۳۲۰متر مربع به ارزش600 میلیون ریال را جهت هیئت حضرت علی اصغر(ع) در روستای منیدر شهرستان جغتای وقف کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : رضاخداشاهي يك قطعه زمين به مساحت 95متر واقع در روستاي خداشاه شهرستان جغتاي را جهت ساخت دارالقرآن ومجتمع فرهنگي مذهبي ورزشي به ارزش 300 میلیون ریال وقف كرد.
وی گفت : نيكوكارخيرانديش علي محمد زرقاني با وقف يك اصله درخت گردو باحريم زمين آن به ارزش 50 ميليون ریال واقع در روستاي زرقان شهرستان جغتاي را جهت عزاداري امام حسين(ع) وقف كرد.
 * وقف باغ انگور در خراسان شمالی
ربیعی با اشاره به موقوفات ثبت شده در استان خراسان شمالی افزود : طی اقدام خداپسندانه  یکی از بانوان شهرستان شیروان ، یک قطعه زمین به مساحت هزار و 48 متر مربع و ارزش 200 میلیون ریال را برای احداث مسجد در شهر زیارت وقف کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : توسط واقف خیر اندیش حسن ابراهیم زاده ، یک قطعه باغ انگور به مساحت 600 متر مربع به نیت عمران و آبادانی امام زاده روستای پیرشهید از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان اختصاص یافته است .
وی ارزش ریالی این موقوفه را 100 میلیون ریال عنوان و گفت: این شهرستان با سه هزار رقبه موقوفات بالاترین رقم را در سطح استان خراسان شمالی دارد.
* وقف جدید در زنجان
ربیعی با اشاره به موقوفات ثبت شده در استان زنجان گفت : یک قطعه زمین 238 متر مربعی با ارزش ریالی 300 میلیون ریال با نیت ساخت و توسعه مسجد توسط واقف خیراندیش عوضعلی گچ‌لو به ثبت رسید.
* وقف های جدید عام المنفعه در سیستان و بلوچستان
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به ثبت موقوفات جدید در استان سیستان و بلوچستان گفت : نعمت الله کرد روپسی، 500 متر زمین در روستای سروگه ، محمد انور گمشادزهی 400 متر مربع زمین در دایی آباد زاهدان، گل محمد گرد انجرکی 144 متر مربع زمین در بخش لادیز ، کاجیان حسن زهی 1500 متر مربع زمین در میرجاوه ، علی بلوچزهی 340 متر مربع در بم پشت سراوان ، عظیم هاشمزهی 500 متر مربع در نوک آباد خاش ، عبدالعزیز شهنوازی 250 متر مربع زمین در همت آباد زاهدان ، عبدالرئوف ریگی 1000 متر زمین در میرجاوه  و آقای حسین آهمند 318 متر مربع زمین در زاهدان با نیات خیریه و عام المنفعه وقف کرده اند .
 وی افزود : مساحت اراضی وقف شده 4952 متر مربع با کاربری کشاورزی و مسکونی، تجاری می باشد و بالغ بر 100 میلیون تومان ارزش ریالی دارد .
* وقف های جدید در فارس
ربیعی از ثبت وقف های جدید در استان فارس خبرداد و گفت : محمد علی رضا پور و فاطمه کارمکار روحانی 3 قطعه زمین جمعأ به مساحت 470 متر مربع را وقف کردند.
وی با بیان اینکه این وقف به ارزش یک و نیم میلیارد ریال بوده است ، افزود: این واقفان نیک اندیش سه قطعه زمین خود را با نیت احداث حسینیه به نام زید ابن علی بن الحسین(ع) وقف کردند.
ربیعی با بیان اینکه همچنین عرصه و اعیان یک درب باغ انگوری به مساحت 530 متر مربع وقف شده است ، ادامه داد: حاج یوسفعلی رنجبر خیر نیک اندیشی است که باغ خود به ارزش 150 میلیون ریال را با نیت اطعام و روضه خوانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) وقف کرد.
* وقف زمین در گیلان
ربیعی با اشاره به اینکه اولین وقف نوروزی در سال 95 در استان گیلان توسط آقای عین اله محرر ، واقف خیراندیش لنگرودی به ثبت رسید، گفت : این واقف خیراندیش با وقف یک قطعه زمین مزروعی به مساحت 3000 مترمربع و با نیت برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) و نشر معارف اسلامی در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) پیل محله شهرستان لنگرود وقف کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف همچنین افزود : ارزش تقریبی این وقف چیزی حدود پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه دومین وقف نوروزی در سال 95 توسط یک واقف خیراندیش لنگرودی به ثبت رسید ، افزود : این واقف خیراندیش با وقف یک قطعه زمین مزروعی به مساحت 200 مترمربع و به نیت توسعه مسجد جامع روستای کهلبون شهرستان لنگرود وقف کرد .
ربیعی همچنین افزود : ارزش تقریبی این وقف چیزی حدود شصت میلیون ریال معادل شش میلیون تومان دانست .
* وقف برای ایام فاطمیه (س) در گلستان
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به موقوفات جدید استان گلستان گفت : بذرافشان ، واقف خیراندیش در شهرستان آزادشهر زمین کشاورزی خود به مساحت حدود 5 هزار متر مربع را وقف صرف هزینه های جاری مسجد جامع خاندور سادات کرد.
وی اضافه کرد : همچنین صادق نوری قره تکن در این شهرستان یک باب مغازه به ارزش حدود یک میلیارد ریال را وقف کرد.
ربیعی افزود :50 درصد از این وقف منفعتی براساس نظر واقف ، صرف هزینه مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) و 50 درصد دیگر نیز صرف خیرات و مبرات می شود .
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : همچنین یک واحد آپارتمان مسکونی به مساحت ۱۰۴ مترمربع در گنبد کاووس با نیت هزینه های مساجد به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط یک مادر شهید به ثبت رسید .
* وقف برای امامزاده در  مازندران
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : همزمان با ایام نوروزی و اجرای طرح آرامش بهاری حجت الاسلام سید مهدی پایدار در اقدامی خدا پسندانه، زمینی به مساحت  275 متر مربع را وقف کرد .
وی افزود: این واقف خیراندیش این قطعه زمین را برای افزودن به بنای مسجد امام رضا(ع) روستای کوهستان بهشهر وقف کرده است که ارزش این موقوفه 300 میلیون ریال است.
ربیعی همچنین افزود : 207 متر مربع زمین در شهرستان ساری نیز جهت گسترش محوطه امامزاده یعقوب (ع)وقف شد.
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف اضافه کرد : واقف خیراندیش خانم سیده شهربانو هاشمی یک قطعه زمین به مساحت 207 مترمربع و ارزش 250 میلیون ریال را جهت گسترش محوطه امامزاده یعقوب (ع) این شهرستان وقف نموده است.
* پدر شهیدی به جمع واقفان نیک اندیش استان مرکزی پیوست
وی بیان کرد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، واقف خیراندیش ، سید حسین حسینی  پدرشهید گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس، قطعه زمینی به مساحت 1520 متر مربع را با نیت ساخت مغازه های تجاری و حسینیه و مسجد در این شهرستان وقف کرد .
ربیعی ارزش این قطعه زمین را 1 میلیارد وپانصدمیلیون ریال عنوان کرد .
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : همچنین گفت: توسط هیات امناء آستان مقدس امامزاده هدیه خاتون (س)، یک باب واحد مسکونی  به مساحت 250 متر مربع در روستای فیجان شهرستان اراک وقف شد .
وی بیان کرد: ارزش ریالی این موقوفه 900 میلیون ریال است که با نیت توسعه این آستان مقدس وقف واهدا شده است .
ربیعی با اشاره به ثبت موقوه ای جدید در شهرستان زرندیه استان مرکزی گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری ودر روزهای آغازین سال جدید یک قطعه زمین توسط واقف خیراندیش ، پاشا خانلو با نیت ساخت مسجد در شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه وقف شد.
وی افزود: ارزش این قطعه زمین به مساحت 1000 متر مربع و به ارزش 5 میلیارد ریال است که توسط این واقف خیراندیش وقف و به ثبت رسید .
* موقوفات جدید قرآنی در همدان
ربیعی با اشاره به ثبت چهار وقف جدید در ایام نوروز در همدان با نیت دینی و قرآنی افزود: همه این موقوفات در شهرستان نهاوند بوده است.
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف گفت: نخستین وقف یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر مربع است که در یکی از روستاهای نهاوند از سوی اهالی روستا وقف ساخت زینبیه شده است.
وی ارزش ریالی این وقف را یکصد میلیون ریال دانست و گفت: این زمین به نیت ساخت زینبیه در روستای تپه یزدان نهاوند وقف شده است.
ربیعی به دومین وقف صورت گرفته اشاره کرد و افزود: سه دانگ یک عمارت مسکونی به مساحت 250 متر به ارزش یک میلیارد ریال توسط خانم فاطمه سیدان وقف شد که نیت وقف تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن در نهاوند است.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یک قطعه زمین نیز به مساحت 400 متر وقف شده است، گفت: ارزش ریالی این قطعه زمین 110 میلیون ریال عنوان شده که نیت از وقف نیز ساخت مسجد در روستای برجکی نهاوند است.
وی با اشاره به چهارمین وقف صورت گرفته افزود: همچنین یک قطعه زمین به مساحت 350 متر به ارزش یکصد میلیون ریال و با نیت ساخت مسجد در روستای قیلاب نهاوند توسط جمشید کولیوند وقف شد.
ربیعی با اشاره به وقف یک قطعه باغ در شهرستان بهار استان همدان ، افزود :این  باغ با 6 هزار متر مربع مساحت و ارزش ریالی 400 میلیون ریال به ثبت رسیده است که نیت واقف از وقف صرف در امور خیریه بوده است.
* وقف های جدید در کردستان
ربیعی با اشاره به ثبت وقف های جدید طی ایام نوروز در استان کردستان گفت واقف خیر اندیش مهدی ساعدی 500 متر زمین از محدوده شهر موچش شهرستان کامیاران را وقف احداث مسجد حضرت علی (ع) این شهر کرد .
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ارزش این وقف را حدود 50 میلیون تومان دانست و گفت: با توجه به نیاز ضروری مردم شهر موچش به احداث مسجد وقف زمین این واقف خیر اندیش بسیاری از مشکلات احداث مسجد زیبای امام علی (ع) را حل و فصل خواهد نمود .
وی از ثبت دومین وقف این استان در سال 95 همزمان با برگزاری طراح آرامش بهاری خبر داد و گفت: واقف خیر اندیش سرکار خانم عزیزه اخی ، یک باب ساختمان مسکونی به ارزش 50 میلیون تومان را در روستای حسن آباد سنندج را وقف هزینه های ضروری و مایحتاج مسجد حسن آباد کرد .
ربیعی خاطر نشان کرد: سومین وقف استان وقف زمین با ارزشی در شهرستان سقز ، توسط وارثین مرحوم حاج جلیل صالحی است که با نیت هزینه های مسجد حاج جلیل صالحی به ثبت رسید.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : این زمین با ارزش تجاری و مسکونی جهت هزینه های ضروری، طلاب، امام جماعت مسجد حاج جلیل صالحی به ثبت رسید .
وی چهارمین وقف استان کردستان در سال جدید را متعلق به واقف خیراندیش مریوان دانست و گفت: واقف خیر اندیش خانم رابعه فیضی یک باب منزل مسکونی به مساحت 100 متر را وقف مسجد روستای سیف علیا ی مریوان کرد .
ربیعی افزود: این وقف جدید به ارزش حدود30 میلیون تومان و با نیت هزینه های ضروری مسجد روستای سیف علیا به ثبت رسید .
* موقوفه جدید کرمان
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ثبت وقف نوروزی در کرمان اظهار کرد: 300 مترمربع زمین جهت ساخت مسجد توسط اکبر عباس زاده در یکی از روستاهای شهرستان راور وقف شد.
* وقف برای تحصیل و ازدواج جوانان در هرمزگان
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ثبت 9 موقوفه جدید در استان هرمزگان گفت : در یکی از این موارد ؛ رضا هاشمی زاده خورگو  ، واقف خیراندیش ششدانگ یک قطعه زمین واقع در شهرستان بندرعباس روستای خورگو به مساحت 700 مترمربع را وقف احداث مسجد کرد.
وی اضافه کرد : همچنین حسن رخشان ، واقف خیراندیش ششدانگ یک قطعه زمین به مساحت 610 متر مربع واقع در شهرستان رودان استان هرمزگان را وقف  ساخت بناهای مذهبی ،تجاری ، کمک به فقرا ومستمندان ،هزینه تحصیل و ازدواج جوانان کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.